  • 21. Data: 2009-07-31 08:39:04
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy windykacji mailem
    Od: kuba <j...@g...com>

    maciek pisze:

    > uff kolejna lepsza informacja
    > wiec moge rozumiec ze jesli w punkcie dotyczącym wypowiedzenia umowy
    > nie ma nic o formie pisemnej to mozna wziac pod uwage post kolegi
    > Olgierda?

    Olgierd napisał oczywistą oczywistość i jeszcze to poparł wyrokiem SN-u :))

    Napisałem Ci trochę bardziej szczegółowo jak sprawa wygląda poniżej.

    --
    kuba

  • 22. Data: 2009-07-31 08:50:36
    Od: maciek <u...@g...com>

    > -zgłasza taki dowód konsument w sporze z przedsiębiorcą (Czy Twoja
    > wierzytelność pozostaje w związku z prowadzeniem przez Ciebie
    > przedsiębiorstwa?; jeśli nie, to sprawa załatwiona)

    wierzytelnosc dotyczy umowy pozyczki pomiedzy osobami fizycznymi

    > W rozumieniu tego przepisu, wydruk z worda jest jak najbardziej pismem.
    > Pokaż to w sądzie i wnieś i przesłuchanie Ciebie w charakterze strony.
    > Jak masz jakichś świadków to jeszcze lepiej.
    >
    > --
    > kuba

    znaczy tak - sprawy w sadzie jeszcze nie ma, ale za pewne lada moment
    tam sie znajdzie bo odmowilem zaplaty, prosze mi powiedziec - Ci
    swiadkowie o czym mieliby swiadczyc? o moim wyslaniu maila? tego maila
    mam zarchiwizowanego na plycie wraz z załącznikiem wordowskim i chyba
    najlepszym swiadkiem jest wlasnie outlook express ;) dobrze mysle?
    rzecz jasna żona tez widziala ze maila wysylam...

  • 23. Data: 2009-07-31 08:58:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    maciek pisze:

    > wierzytelnosc dotyczy umowy pozyczki pomiedzy osobami fizycznymi

    Czyli Ty jesteś konsumentem, a firma windykacyjna jest przedsiębiorcą.
    No to luz :)

> [...]
    > najlepszym swiadkiem jest wlasnie outlook express ;) dobrze mysle?
    > rzecz jasna żona tez widziala ze maila wysylam...

    Tak, dowody powinny zostać przeprowadzone na okoliczność złożenia
    wypowiedzenia, czyli w tym przypadku wysłania mejla o takiej treści.
    Zgłoś dowody z outlooka i z przesłuchania Ciebie w charakterze strony.
    Nie wiem, czy będzie to konieczne, ale żona też może zeznawać. Im więcej
    dowodów, tym sprawa pewniejsza.

    --
    kuba

  • 24. Data: 2009-07-31 09:01:14
    Od: maciek <u...@g...com>

    > Czyli Ty jesteś konsumentem, a firma windykacyjna jest przedsiębiorcą.
    > No to luz :)

    luz w sensie?

> [...]
    > Zgłoś dowody z outlooka i z przesłuchania Ciebie w charakterze strony.
    > Nie wiem, czy będzie to konieczne, ale żona też może zeznawać. Im więcej

    ale te dowody gdzie mam złożyc? czekac na sprawe w sadzie czy jak bo
    nie bardzo zrozumiałem

  • 25. Data: 2009-07-31 09:12:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 10:37:36 +0200, kuba napisał(a):

    > Takie wypowiedzenie nie może być uznane za złożone z zachowaniem formy
    > pisemnej, a taka forma powinna być zachowana z mocy ustawy (art. 77 par.
    > 2 KC).

    Nieco przesadziłeś. W 77.2 jest tylko wymóg "stwierdzenia pismem" a nie
    formy pisemnej. To może być na przykład pisemne potwierdzenie od drugiej
    strony, że wypowiedzenie otrzymała.

  • 26. Data: 2009-07-31 09:18:07
    Od: kuba <j...@g...com>

    maciek pisze:

    > luz w sensie?

    W takim sensie, że masz do nie będą Cię dotyczyć ograniczenia dowodowe
    przewidziane w art. 74 par. 1 KC. Opisałem Ci to wyżej.

    > ale te dowody gdzie mam złożyc? czekac na sprawe w sadzie czy jak bo
    > nie bardzo zrozumiałem

    Tak, czekać na sprawę i zgłosić w odpowiedzi na pozew albo na rozprawie.

    --
    kuba

  • 27. Data: 2009-07-31 09:25:22
    Od: kuba <j...@g...com>

    jureq pisze:

    > Nieco przesadziłeś. W 77.2 jest tylko wymóg "stwierdzenia pismem" a nie
    > formy pisemnej. To może być na przykład pisemne potwierdzenie od drugiej
    > strony, że wypowiedzenie otrzymała.

    W życiu bym nie wpadł na to, że wymóg "stwierdzenia pismem" to coś
    innego niż wymóg zachowania formy pisemnej ;) I szczerze mówiąc w
    polskiej doktrynie cywilistycznej, też chyba nikt na to nie wpadł, bo
    się z czymś takim nie spotkałem.

    Na ten sam wymóg zachowania formy czynności prawnej ustawodawca używa
    różnych określeń: "powinna być stwierdzona pismem", "wymaga zachowana
    formy pisemnej", "powinna być zawarta na piśmie". Tak sądzę...

    --
    kuba

  • 28. Data: 2009-07-31 10:07:30
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 31 Lip, 10:37, kuba <j...@g...com> wrote:

    > W rozumieniu tego przepisu, wydruk z worda jest jak najbardziej pismem.
    > Pokaż to w sądzie i wnieś i przesłuchanie Ciebie w charakterze strony.
    > Jak masz jakichś świadków to jeszcze lepiej.

    W ten sposób każdy mógłby sobie szybko wszystko wydrukować (i nawet
    podpisać) i twierdzić, że to coś uprawdopodabnia. I byłoby bajecznie
    łatwo obejść zakazy dot. formy pisemnej dla celów dowodowych.

  • 29. Data: 2009-07-31 10:08:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jeśli uda ci się do tego dotrzeć to przejrzyj wyrok SN z 2004-09-29 II CK
    527/03. Tam jest (jeśli dobrze pamiętam bo nie mam pod ręką treści)
    ciekawa interpretacja znaczenia "stwierdzenia pismem". Wynika z niej, że
    to pismo może nawet nie pochodzić od stron umowy.

  • 30. Data: 2009-07-31 10:16:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 11:25:22 +0200, kuba napisał(a):

> [...]
    > innego niż wymóg zachowania formy pisemnej I szczerze mówiąc w polskiej
    > doktrynie cywilistycznej, też chyba nikt na to nie wpadł, bo się z czymś

    Mało tego, jest jeszcze coś takiego jak "na piśmie" (np. w prawie
    bankowym), a to będzie oznaczało coś jeszcze innego niż "forma pisemna".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd