  • 11. Data: 2009-06-24 14:22:48
    Temat: Re: wypowiedzenie a ciaza
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BK pisze:

    > Ale chyba nie jest wada oswiadczenia woli "zaszlam w ciaze" :)

    Mniej więcej tak. Złożyłam wypowiedzenie, ale gdybym nie wiedziała że
    jestem w ciąży to bym, nie złożyła.
    Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-06-24 14:23:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > A orzecznictwo to nie prawo.

    Orzecznictwo to rzeczywistość. O czym nie raz przekonali się już pracodawcy.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-06-24 14:23:59
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Cze, 16:04, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Na nieszczęście jednak tak. Wada oświadczenia woli. Były orzeczenia na
    > ten temat.

    Jako czytelnik tych orzeczeń - tam pracownica złożyła wypowiedzenie,
    nie będąc świadoma, że JUŻ w momencie składania wypowiedzenia jest w
    ciąży. To jednak co innego.

  • 14. Data: 2009-06-24 14:26:21
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Emka wrote:

    > Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

    > Ale zwolnienia nie dostaje się z powodu samego bycia w ciąży, tylko z
    > powodu nieprawidłowości z nią związanych.

    Ja to wiem, tym bardziej dziwi mnie zakładanie "przechodzenie na zwolnienie"
    jeszcze przed zajściem w ciążę.
    Justyna

  • 15. Data: 2009-06-24 14:26:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A ta rzeczywistość jest taka:

    Wyrok SN z dnia 19 marca 2002 r. (I PKN 156/01)

    Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie
    woli zmierzające do rozwiązania umowy o pracę może się uchylić od
    skutków tego oświadczenia niezależnie od tego, czy błąd został wywołany
    przez pracodawcę, czy wiedział on o błędzie lub mógł go z łatwością
    zauważyć.

    Wyrok SN z dnia 11 czerwca 2003 r. (I PK 206/02)

    Oświadczenie woli pracownicy o wypowiedzeniu umowy o pracę dotyczy
    czynności prawnej odpłatnej. Dla uchylenia się od skutków prawnych
    takiego oświadczenia woli, w przypadku złożenia go przez pracownicę
    pozostającą w błędzie co do stanu ciąży, nie jest wymagane, by błąd
    został wywołany przez pracodawcę, chociażby bez jego winy albo by
    pracodawca wiedział o błędzie lub z łatwością mógł go zauważyć (art. 84
    § 1 k.c. stosowany odpowiednio i zgodnie z zasadami prawa pracy - art.
    300 k.p.).

    itd ...

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2009-06-24 14:28:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > Jako czytelnik tych orzeczeń - tam pracownica złożyła wypowiedzenie,
    > nie będąc świadoma, że JUŻ w momencie składania wypowiedzenia jest w
    > ciąży. To jednak co innego.

    Masz rację. Przeczyłem że chodzi o ciążę planowaną. Ale kto wie może już
    plan jest w drodze, a pracownica o tym nie wie.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2009-06-24 14:30:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1tcrl$2i3$1@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Mniej więcej tak. Złożyłam wypowiedzenie, ale gdybym nie wiedziała że
    > jestem w ciąży to bym, nie złożyła.
    Dziwne. Więc złożyła wypowiedzenie wiedząc o ciąży. To gdzie ta wada?

    > Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.
    Trzeba to udowodnić.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-06-24 14:35:24
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży,

    Ale ona przecież nie jest w ciąży.

    E.

  • 19. Data: 2009-06-24 14:39:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1td3e$2i3$3@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    >A ta rzeczywistość jest taka:
    To jest tylko rzeczywistość konkretnego przypadku.

> [...]
    > błędzie lub z łatwością mógł go zauważyć (art. 84 § 1 k.c. stosowany
    > odpowiednio i zgodnie z zasadami prawa pracy - art. 300 k.p.).

    Fajnie pisze ten SN. ;)
    Błąd niewiedzy o ciąży wywołał u pracownicy pracodawca, interesujące.
    On (pracodawca) wiedział, a ona (pracownica) nie.
    Pracodawca z łatwością mógł zauważyć, a zaciążona nie zauważyła.
    Co za dowcipasy i kabareciarze z tych polskich ćwierćsędków. ;))

    Tak czy inaczej pracownica musi wykazać (udowodnić), że składając
    wypowiedzenie nie wiedziała o ciąży.
    Owszem, jest to możliwe gdy do unasienienia doszło np. 5 dni przed złożeniem
    przez nią wypowiedzenia.
    Zważ jednak, że wątkosprawczyni ma okres wypowiedzenia 1 m-c.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-06-24 14:43:30
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *krys*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > Ja to wiem, tym bardziej dziwi mnie zakładanie "przechodzenie na
    > zwolnienie"
    > jeszcze przed zajściem w ciążę.

    A mnie już coraz mniej dziwi niechęć pracodawców do zatrudniania kobiet w
    okresie rozrodczym...

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*