  • 1. Data: 2009-06-23 21:22:27
    Temat: Apteka nie chce oddać recepty
    Od: "Dominika" <b...@w...pl>

    Witam, proszę o pomoc.

    wczoraj w aptece chciałam wykupić leki na recepte - konretnie dwa leki na
    jednej recepcie. Jeden mieli od ręki, drugi - jak Pani w aptece zapewniała -
    miał być na następny dzień. W takim razie zostawiłam tą receptę, zapłaciłam
    za ten pierwszy a dzis miałam się zgłosić po drugi lek.

    No i zgłosiłam się - tyle, że okazało się, że apteka jednak mi nie sprzeda
    tego drugiego leku. Podobno nie ma go w hurtowniach.
    Jednakże w innej aptece mogłabym kupić ten drugi lek, bo maja jeszcze
    zapasy. Problem jest w tej recepcie - bez recepty mi go nie sprzedadzą a w
    poprzedniej aptece z kolei nie chcą mi zwrócić tej recepty, bo jeden lek z
    niej wykupiłam. Mają prawo nie oddać? Przeciez sami zapewniali, że ten lek
    będzie, mogli sprawdzić wcześniej. Dlaczego mam teraz ponownie płacić 150 zł
    za kolejną wizytę lekarską, żeby zdobyć drugą receptę?

    Pozdrawiam
    Dom

  • 2. Data: 2009-06-23 21:42:58
    Temat: Re: Apteka nie chce oddać recepty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Recepty Ci wydać nie mogą, bo już ją wprowadzili do systemu informatycznego
    jako zrealizowaną. Jakby nawet Ci wydali, to chyba i tak w innej aptece by
    się jej zrealizować nie dało, bo każda ma indywidualny numer.

    Weź od nich na kserokopii recepty oświadczenie, że tego drugiego leku nie
    wydali i idź do lekarza 1 kontaktu z prośbą, by Ci wystawił drugą receptę
    na ten drugi lek. Moim zdaniem na tej podstawie spokojnie to może zrobić
    pozostawiając u siebie w kartotece oryginał takiej kserokopii.

  • 3. Data: 2009-06-23 22:25:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dominika wrote:
    > Jednak?e w innej aptece mog?abym kupiae ten drugi lek, bo maja jeszcze
    > zapasy. Problem jest w tej recepcie - bez recepty mi go nie sprzedadz? a w
    > poprzedniej aptece z kolei nie chc? mi zwróciae tej recepty, bo jeden lek z
    > niej wykupi?am.
    No to jak mają zwrócić.
    Mają zostać z wydanym lekiem i bez żadnej recepty.

    Maj? prawo nie oddaae?

    Raczej: nie mają prawa oddać.

    > Przeciez sami zapewniali, ?e ten lek
    > bedzie, mogli sprawdziae wcze?niej. Dlaczego mam teraz ponownie p?aciae 150 z?
    > za kolejn? wizyte lekarsk?, ?eby zdobyae drug? recepte?

    Nie jest ci potrzebna wizyta, tylko recepta, a to zapewne uda się
    załatwić na poczekaniu. Pogadaj z pielęgniarką, że potrzebujesz
    oddzielnie recepty na ten drugi lek.

  • 4. Data: 2009-06-24 07:34:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    I dlatego należy mieć znajomego lekarza, który wystawia takie recepty,
    o jakie się go poprosi. 8-) No chyba że chodzi o jakieś obłożone
    ciężkimi restrykcjami narkotyki albo co, ale w tym przypadku chyba nie.

    MJ

  • 5. Data: 2009-06-24 07:44:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 23:42:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Dominika" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Recepty Ci wydać nie mogą, bo już ją wprowadzili do systemu informatycznego
    > jako zrealizowaną.

    A zrealizowali ta receptę?
    Zadeklarowali jej zrealizowanie, natomiast fizycznie jej nie zrealizowali.

  • 6. Data: 2009-06-24 08:03:47
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Dominika wrote:
> [...]
    > niej wykupiłam. Mają prawo nie oddać? Przeciez sami zapewniali, że ten lek

    Czy w Polsce apteka nie moze wydac czegos jak odpisu recepty, gdzie
    zatwierdziliby, ze z oryginalnej recepty zostala zrealizowana pozycja nr
    X, natomiast pozycja nr Y nie? Oryginalna recepta zostalaby w aptece nr
    1, odpis w aptece nr 2. Papierki przeciez i tak znowu spotykaja sie w
    NFZ, nie?

    Ludek

  • 7. Data: 2009-06-24 08:20:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> writes:

> [...]
    > nr X, natomiast pozycja nr Y nie? Oryginalna recepta zostalaby w
    > aptece nr 1, odpis w aptece nr 2. Papierki przeciez i tak znowu

    To by było za proste.

    MJ

  • 8. Data: 2009-06-24 10:45:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 10:20:38 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > To by było za proste.

    To JEST proste. Wielokrotnie uzyskiwalem w aptece odpis z recepty i nigdy
    nie bylo z tym zadnego problemu.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-06-24 11:27:57
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Mają zostać z wydanym lekiem i bez żadnej recepty.

    Zazwyczaj w takich wypadkach oddają receptę z adnotacją, która jej część
    została już zrealizowana.
    Dla siebie zostawiają kserokopię.

    > Nie jest ci potrzebna wizyta, tylko recepta, a to zapewne uda się załatwić
    > na poczekaniu. Pogadaj z pielęgniarką, że potrzebujesz oddzielnie recepty
    > na ten drugi lek.

    Chyba dawno u prywatnego lekarza nie byłeś.

    E.

  • 10. Data: 2009-06-24 11:28:48
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał

> [...]
    > odpis w aptece nr 2. Papierki przeciez i tak znowu spotykaja sie w NFZ,

    Tak się to zazwyczaj odbywa. Dziwię się, że nie w tym przypadku.

    E.