  • 1. Data: 2009-06-23 20:43:44
    Temat: TPSA - może ktoś coś podpowie - temat dosyć pilny (ciut przydługie)
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam problem z TPSA - sprawa stara z 2005 roku, dotyczy zapłaty za
    niewykonywaną usługę - to tak w skrócie.
    Temat dość pilny, 30 czerwca 2009 mam rozprawę. Skarży mnie firma Kredyt
    Inkaso S.A., która wykupiła mój dług.
    A szczegóły już opisuję:

    Zawarłem umowę z TPSA na świadczenie powszechnych usług
    telekomunikacyjnych. W umowie, ponieważ
    system TPSA nie pozwalał wpisanie 2 adresów (zamieszkania i zameldowania
    - korespondencyjnego), wpisany został
    adres zameldowania - różny od zamieszkania.
    Pod adresem zamieszkania, został zainstalowany telefon.
    Następnie złożyłem zapotrzebowania na Neostradę tp.
    W umowie na NEO, podobnie jak na telefon, nie mogli wpisać 2 adresów,
    więc wpisali tylko adres zamieszkania - tam gdzie
    był telefon.
    Po upływie niecałych 2 lat, musiałem się wyprowadzić, gdyż mieszkanie
    było wynajmowane.
    W tym czasie wybudowałem domek na wsi. Napisałem pismo i wysłałem je
    faxem na błękitną linię, z prośbą
    o przeniesienie linii telefonicznej wraz z neostradą z adresu
    zamieszkania dotychczasowego na nowy adres, który wskazałem w piśmie.
    Dodatkowo pismo opatrzyłem w nagłówku adresem zameldowania
    (korespondencyjnym).
    Po kilku dniach, zadzwoniła miła Pani z błękitnej linii i poinformowała
    mnie, że niestety, na dziś dzień, nie są w stanie świadczyć
    usług (ani telefon, ani internet) pod wskazanym nowym adresem.
    Pani zaproponowała podpisanie umowy intencyjnej, gdzie w ciągu 18
    miesięcy zobligują się dostarczyć mi telefon i internet.
    Odmówiłem, tłumacząc, że nie mogę tyle czekać. Pani poinformowała mnie,
    że w takim razie dotychczasowa umowa
    zostaje rozwiązana z winy TPSA, ponieważ nie może świadczyć usług pod
    nowym adresem.
    Uznałem, że temat jest załatwiony, spokojnie się przeprowadziłem.
    Po 2 latach, dostałem wezwanie do zapłaty długu na 2.5 tyś złotych
    polskich, z Kredyt Inkaso S.A.

    Okazało się, że tepsa wystawiała dalej faktury, wysyłając je na adres
    zamieszkania z umowy o neostradę. Dopiero wezwanie z Kredyt Inkaso
    dotarło na adres
    zameldowania, z umowy o telefon!

    W aktach sprawy, powód Kredyt Inkaso S.A. nie załączyła mojej umowy z
    TPSA, tłumacząc, że TPSA nie posiada tejże w swoich zasobach, a posiada
    tylko umowę na neostradę. Ponieważ jednak do lutego 2007 usługa NEO nie
    mogła być świadczona bez telefonu, Kredyt Inkaso wnioskuje, że
    posiadałem taką umowę, przez
    co faktury są słusznie wystawione.
    Dodatkowo, TPSA nie posiada w swoich zasobach mojego pisma wysłanego
    faxem (które ja naturalnie mam), więc Kredyt Inkaso traktuje, że umowa
    nie została
    rozwiązana, i faktury winienem zapłacić.
    Utrzymują też, że byłem prawidłowo zawiadamiany przez TPSA o swoich
    długach (należnościach dla TPSA), ponieważ wysłane zostało kilka monitów
    na adres, pod
    którym nie mieszkałem!

    Jak na razie bronię się sam, udało mi się wywalczyć zmianę miejsca sądu
    z Zamościa (miejsca konta bankowego Kredyt Inkaso, na które nakazali mi
    zapłacić) na Piotrków Trybunalski (miejsce wykonywania umowy, zgodnie z
    umową o świadczenie telefonicznych usług powszechnych przez TPSA,
    której, jak wspomniałem, TPSA nie posiada
    w swoich zasobach (pewnie tak jest wygodnie, inaczej od razu widać, że
    na złe adresy wysyłali powiadomienia).
    Czy zatem można iść w tą stronę, z linią obrony, że skoro TPSA zgubiła
    moją umowę, to zgubiła też pismo o przeniesienie numeru i neostrady i
    próbuje teraz odzyskać
    pieniądze za niesłusznie wystawione faktury?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.

    Grzegorz.

  • 2. Data: 2009-06-23 21:05:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SuN pisze:

> [...]
    > próbuje teraz odzyskać
    > pieniądze za niesłusznie wystawione faktury?

    Oj... A o tak podstawowej sprawie jak podniesienie zarzutu przedawnienia
    należności i tylko dodanie innych uwag o wręcz nieistnieniu należności
    "z ostrożności procesowej" nie pomyślałeś?

  • 3. Data: 2009-06-23 21:09:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SuN" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja po pierwsze bym podniósł zarzut przedawnienia roszczeń. Tylko piszesz,
    że wywalczyłeś zmianę sądu, więc nie wiem, jak to długo trwało i jak długo
    TP SA wystawiała te faktury.

    Druga linia obrony to zarzut, że TP SA na spółkę z Inkaso SA ukrywają przed
    sadem istotne w sprawie dokumenty i informacje. Skoro utrzymują, że nie
    mają Twojej umowy o telefon, to skąd po latach nagle znaleźli adres i
    wysłali do miejsca zameldowania wezwanie? Szklana kula? Fusy od kawy?

    Trzecia linia obrony, to wykazanie, że TP SA sama rozwiązała umowę. Ale to
    będzie ciężkie. Posiadany przez Ciebie dokument - pismo do TP SA o zmianę
    miejsca świadczenia usługi jest słabym dowodem na to, że kiedykolwiek ten
    dokument do nich wysłałeś. Trzebaby było teraz poszukać właścicieli tamtego
    lokalu i ustalić,c o sie stało po Twojej wyprowadzce. Czy ktoś korzystał z
    tego łącza telefonicznego? Jeśli tak, to na podstawie jakiej umowy. Gdyby
    dowieść, ze TP SA zawarło nową umowę względem tego samego lokalu z inną
    osobą, to byłby pośredni dowód, ze przynajmniej powinni byli przy
    zachowaniu minimum staranności zorientować się, że tam Ciebie już nie ma. A
    więc można ewentualnie dochodzić jakiejś kary umownej za zerwanie, ale nie
    opłat abonamentowych.

  • 4. Data: 2009-06-23 21:26:17
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > piszesz, że wywalczyłeś zmianę sądu, więc nie wiem, jak to długo trwało
    > i jak długo TP SA wystawiała te faktury.
    6 miesięcy. Są to faktury na neo+tel, zero rozmów! (na fakturze jest 0
    jednostek, goły abonament za neo+tel., w sumie około 150zł/mc ).
    Tłumaczą się, że wystawiali sobie faktury, a że po pół roku nikt nie
    zapłacił, to dopiero zerwali umowę. Co za złodzieje.

> [...]
    > że nie mają Twojej umowy o telefon, to skąd po latach nagle znaleźli
    > adres i wysłali do miejsca zameldowania wezwanie? Szklana kula? Fusy od
    Więc właśnie, nagle sobie Kredyt Inkaso wykopało adres, nie wiadomo skąd.
    Zarzut przedawnienia raczej nie wchodzi w grę, bo wykupili dług w
    ostatnim miesiącu upłynięcia 2 lat od powstania długu. A o ile kojarzę,
    jest 2 lata na przedawnienie. Cfaniaki.

> [...]
    > zorientować się, że tam Ciebie już nie ma. A więc można ewentualnie
    > dochodzić jakiejś kary umownej za zerwanie, ale nie opłat abonamentowych.
    Posiadany dokument, ma nadrukowaną datę z faksu oraz numer na jaki
    został wysłany - oczywiście tepsa go nie ma, bo skoro nie ma umowy...
    tak jest łatwiej prawda?
    Po mojej wyprowadzce koleś pewnie komuś to wynajął, ale:
    1. na fakturach nie widać rozmów
    2. z łącza pewnie nikt nie korzystał, bo modem neo zabrałem ze sobą (ja
    nie korzystałem, ponieważ byłem fizycznie 12km od tego mieszkania).
    3. nie przenieśli mi linii telefonicznej i neo - powiedzieli, że z ich
    winy rozwiązują umowę.
    Przejrzałem różne fora, ludzie piszą o przygodach z tpsa. Zaginięcie
    dokumentów na porządku dziennym.

    No nic, 30.06 mam rozprawę. Postaram się do tego przygotować jakoś i coś
    powalczyć.

  • 5. Data: 2009-06-23 21:33:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SuN pisze:

    > Zarzut przedawnienia raczej nie wchodzi w grę, bo wykupili dług w
    > ostatnim miesiącu upłynięcia 2 lat od powstania długu. A o ile kojarzę,
    > jest 2 lata na przedawnienie. Cfaniaki.

    Do kiedy wykupili, to jest ich problem. Ważne kiedy wszczeli sprawę
    przed sądem. To przerwa przedawnienie.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-06-23 21:38:18
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Do kiedy wykupili, to jest ich problem. Ważne kiedy wszczeli sprawę
    > przed sądem. To przerwa przedawnienie.
    Rozumiem, że mam przejrzeć papierki i zobaczyć datę złożenia pozwu.
    A jak się liczą lata? czy są to 24 miesiące, czy pełne 2 lata kalendarzowe?
    czyli np. 02.2005 - złożenie np. 06.2007 - to więcej niż 24 miesiące,
    ale czy więcej niż 2 lata?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-06-23 21:39:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Tłumaczą się, że wystawiali sobie faktury, a że po pół roku nikt nie
    > zapłacił, to dopiero zerwali umowę. Co za złodzieje.

    Czemu od razu złodzieje? Umowy im nie wypowiedziałeś,a przynajmniej
    chwilowo nie dysponujemy dowodem tego wypowiedzenia. Ale skoor przez 6
    miesiecy, to sie to przedawniło.

> [...]
    > Zarzut przedawnienia raczej nie wchodzi w grę, bo wykupili dług w
    > ostatnim miesiącu upłynięcia 2 lat od powstania długu. A o ile kojarzę,

    A co ma termin wykupienia przez nich długu z biegiem przedawnienia? Bieg
    przedawnienia przerywa uznanie przez Ciebie długu lub wniesienie przez nich
    powództwa.

    > Posiadany dokument, ma nadrukowaną datę z faksu oraz numer na jaki został
    > wysłany - oczywiście tepsa go nie ma, bo skoro nie ma umowy... tak jest
    > łatwiej prawda?

    Zacznijmy od tego - co było już tu wałkowane po wielokroć - że dokument
    wysłany faksem nie spełnia standardu "pismeności". Równie dobrze mogłeś to
    wysłać mailem. Co do zasady TP SA spokojnie mogło by nawet ten dokument
    mieć u siebie i celnie podnieśc, że to nie jest pisemne wypowiedzenie
    umowy. I mieli by rację.

> [...]
    > nie korzystałem, ponieważ byłem fizycznie 12km od tego mieszkania).
    > 3. nie przenieśli mi linii telefonicznej i neo - powiedzieli, że z ich

    Jaki masz tego dowód? Pytam poważnie, bo w sądzie liczą się dowody, a nie
    fakty :-)

    > Przejrzałem różne fora, ludzie piszą o przygodach z tpsa. Zaginięcie
    > dokumentów na porządku dziennym.
    > No nic, 30.06 mam rozprawę. Postaram się do tego przygotować jakoś i coś
    > powalczyć.

    Podnieś przedawnienie. To chwilowo najlepsza linia obrony. Mozesz dodać, że
    Ty im to pismo później zaniosłeś w oryginale, ale z upływem terminu
    przedawnienia wywaliłeś kopie z potwierdzeniem, bo uznałeś sparwę za
    zamkniętą :-) Skoro TP SA gubi dokumenty, to i Tobie mógł przecież zgionąć.

  • 8. Data: 2009-06-23 22:50:22
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    SuN pisze:

    > 3. nie przenieśli mi linii telefonicznej i neo - powiedzieli, że z ich
    > winy rozwiązują umowę.

    Powiedzieli?
    Trzeba załatwiać wszystko na piśmie. Samemu rozwiązać umowę i mieć ten
    papierek.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-06-24 06:23:21
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Użytkownik "SuN" napisał w wiadomości:

> [...]
    > Pani zaproponowała podpisanie umowy intencyjnej, gdzie w ciągu 18 miesięcy
    > zobligują się dostarczyć mi telefon i internet.

    A tak z ciekawości zapytam: czy błękitna linia nie jest czasem nagrywana?
    Może jeśli jesteś w stanie podać konkretny dzień tej rozmowy i nr telefonu
    to można ich zmusić do odszukania tej rozmowy?

    piotr

  • 10. Data: 2009-06-24 07:02:49
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > A tak z ciekawości zapytam: czy błękitna linia nie jest czasem nagrywana?
    > Może jeśli jesteś w stanie podać konkretny dzień tej rozmowy i nr telefonu
    > to można ich zmusić do odszukania tej rozmowy?
    Teoria mówi, że jest nagrywana.
    Dzwoniła oczywiście na ten telefon, który mieli przenieść.

    Może uściślę terminy:
    1. pismo puściłem 28 lutego 2006.
    2. wyprowadziłem się 8 marca 2006.
    3. blue line zadzwoniła między tymi dniami. także konkretnie to ja dnia
    nie pamiętam, ale jest to zakres może 5 dni. I pytanie, czemu nie
    odpisali pisemnie skoro ja wysłałem pismo. I uwaga! TPSA dopuszcza
    wysyłanie dokumentów FAXEM.

    Żeby było śmieszniej, mam inną przygodę z tepsa, już nie prywatną,
    gdzie.... błękitna linia twierdzi, że... telefonicznie zrezygnowałem z
    pisemnie złożonej w biurze (mam potwierdzenie z pieczątką i podpisem
    Pani) rezygnacji z linii telefonicznej! Ale nie o tym teraz.

    4. Faktury wystawiali do 09.2006
    5. Kredyt Inkaso złożył pozew w sądzie 03.2008

    Z dat wynika - chyba - że się to nie przedawniło.