  • 1. Data: 2009-06-24 07:05:25
    Temat: nękanie przez sąsiada
    Od: "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na pewnym forum dyskusyjnym pojawił się taki post.
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,29,96979819,,Prosba_o
    _rade_baaaardzo_dlugie_so
    ry_.html?v=2
    Żal mi się zrobiło tej kobiety, naprawdę ma problem a bierze się do niego od
    d.. strony pisząc na forum na którym nikt jej nic konkretnego nie doradzi.
    Tutaj pisze kilku fachowców i sporo laików ale obeznanych z tematyką,
    nazwijmy ją, prawno-policyjną. Może wy coś doradzicie?

  • 2. Data: 2009-06-24 07:08:57
    Temat: Re: nękanie przez sąsiada
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

    Marcin D <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > Tutaj pisze kilku fachowców i sporo laików ale obeznanych z tematyką,
    > nazwijmy ją, prawno-policyjną. Może wy coś doradzicie?

    Link nie działa więc wklejam tekst z forum:

    Z góry przepraszam,że post jest długi,ale musiałam naświetlić sytuację,żeby
    przedstawić swój problem.
    Proszę o radę Mam tylko dwa dni na rozwiązanie problemu,a nie wiem, jak się
    zachować. Otóż od prawie 2 lat,praktycznie bez żadnego powodu,
    prawdopodobnie syn sąsiada z piętra niżej (lat 23-student) uprzykrza nam
    życie,tj. mnie,mojemu mężowi i synowi(lat 17-uczeń). Najpierw objawiało się
    to poprzez częste,złośliwe wykręcanie bezpieczników ze skrzynki rozdzielczej
    w piwnicy,co pozbawiało prądu tylko i wyłącznie nasze mieszkanie.Skrzynka
    była niszczona, zabezpieczenia wyrywane, a korki wykręcane i zabierane.
    Najpierw nie wiedzieliśmy kto i dlaczego to robi, zgłaszaliśmy fakt w ADM-
    ie, przychodzili, naprawiali, zabezpieczali, ale po kilku dniach sytuacja
    się powtarzała.W końcu uznaliśmy, że ktoś to robi celowo, tylko nie
    wiedzieliśmy dlaczego.Wkrótce zaczęliśmy kojarzyć pewne fakty i doszliśmy do
    wniosku, że to może być tenże chłopak.Z rozmowy z sąsiadką mieszkającą nad
    jego mieszkaniem dowiedzieliśmy się, że dużo wcześniej właśnie on robił
    takie numery jej, aż skończyło się to w sądzie. We wrześniu 2007r.dostaliśmy
    oboje z mężem wezwanie na policję w celu złożenia zeznań, że niby ta
    sąsiadka zakłóca mu spokój głośną muzyką i imprezami.My tego nie
    potwierdziliśmy, ponieważ nic takiego nie miało miejsca. I właśnie od tego
    czasu zaczęły się nasze problemy z prądem. W końcu wiosną 2008r.
    spółdzielnia mieszkaniowa zgłosiła fakt wandalizmu na policję, która nas
    przesłuchała jako świadków. Spółdzielnia zrobiła w skrzynce &#8222;obejście&#8221;,
    co
    uniemożliwiło odcięcie prądu poprzez wykręcenie korka i sądziliśmy, że na
    tym nasze problemy się skończyły. Jednak byliśmy w błędzie. Gdy domniemany
    przez nas wandal zorientował się, że nam już nie zaszkodzi w ten sposób,
    przerzucił się na niszczenie drzwi od naszej piwnicy i od mieszkania.I
    zaczęło się: zatykane zamków drutem, gwoździami,piachem,drzwi obrzucane
    psimi odchodami, zamazywanie wizjera, kałuże moczu przed drzwiami.Baliśmy
    się wracać do domu, bo nie wiedzieliśmy, co zastaniemy na tych drzwiach.
    Oczywiście nie było żadnych świadków, nikt go też nie złapał za rękę,robił
    to zawsze, gdy nie było nas w domu (oboje pracujemy, syn chodzi do
    szkoły).Nie wiedzieliśmy, co robić.Za każdym razem, gdy nie mogliśmy wejść
    do domu oczywiście wzywaliśmy policję, ale kończyło się na tym, że spisywali
    interwencję, albo przychodził dzielnicowy, pukał do drzwi sąsiada, a tam
    nikt nie otwierał, choć widać i słychać było, że ktoś w domu jest. To
    jeszcze bardziej utwierdziło nas w przekonaniu, że winowajca właśnie tam
    mieszka. Byliśmy jednak wciąż bezradni, kilka razy trzeba było wyrywać i
    wymienić zamki,tak że drzwi już nie wytrzymywały.Nie wspomnę o nerwach i
    stresie, gdy późnym popołudniem,zmęczeni po dniu pracy nie mogliśmy wejść do
    domu. Nosiłam się z zamiarem założenia jakiejś kamery, a nawet uzyskałam
    stosowną zgodę na piśmie od spółdzielni, ale bałam się kosztów, ponadto
    codzienne, inne problemy i brak odpowiedniego wykonawcy w naszym mieście
    sprawił, że zamiar ten pozostał w sferze planów. Chcieliśmy też grzecznie
    porozmawiać z rodzicami tego chłopaka, żeby jakoś wpłynęli na swojego syna,
    ale także nie otwierali nam drzwi więc rozmawiać nie było z kim...
    Ostatni przypadek ataku na drzwi do mieszkania miał miejsce w marcu tego
    roku, wtedy w ramach interwencji przyjechał jakiś bardziej kumaty policjant
    i po wejściu do mieszkania (gdy po raz kolejny został wyrwany zamek) &#8211;
    spisał stosowne protokoły zgłoszenia i nadał bieg sprawie. Poza tym
    naświetlił mi prawdopodobną przyczynę działań wandala, tzn. wg niego mogła
    to być zemsta za koszty dochodzenia, którymi wandal został obciążony za
    niepotwierdzenie przez nas zakłócania spokoju przez sąsiadkę we wrześniu
    2007r.
    Od tego dnia o przebiegu sprawy przez 3 miesiące nikt nas nie informował,
    ale też ustały ataki domniemanego sprawcy na drzwi, a jedynie odnotowaliśmy
    3 przypadki wulgarnych komentarzy pod zdjęciami syna na Naszej &#8211; Klasie
    wpisanych przez kogo ? Właśnie przez tego syna sąsiada i to jawnie, pod
    własnym nazwiskiem !!! Od sąsiadek dowiedzieliśmy się,że były przesłuchiwane
    w tej sprawie,stoją po naszej stronie, ale dowodów nie mają.
    Najgorsze jednak w tym wszystkim było to, że zarówno mąż jak i syn przez
    cały okres ataków chcieli sami wymierzyć sprawiedliwość i po prostu,
    zwyczajnie wtłuc gamoniowi,żeby popamiętał i więcej tego nie robił.
    Tłumaczyłam, prosiłam, żeby tego nie robili, bo nie ma 100% pewności, że to
    on robi, a są tylko poszlaki i domysły i że to obrócić się może przeciw nam.
    Spokój względny był do połowy czerwca. 12 dni temu syn wracając wieczorem
    około 21.30 do domu zauważył wandala nadchodzącego z przeciwka. Postanowił
    więc zapytać go, dlaczego wypisuje mu obraźliwe komentarze na forum
    publicznym. Tamten, gdy zobaczył syna, zaczął uciekać. Syn go dogonił i
    złapał za ubranie. Poszarpali się trochę, w wyniku czego tamtemu poleciała
    krew z przygryzionej prawdopodobnie wargi. Syn twierdzi, że go nie uderzył,
    choć miał na to ochotę. Przy okazji pytań o wpisy na N-K, syn zarzucił mu
    też, że wiemy, iż to on był sprawcą wandalizmu na drzwiach. I &#8211; o dziwo!
    &#8211;
    tamten się przyznał, że to robił, a nawet przepraszał syna, tłumacząc się,
    że wkurza go jakoby głośna muzyka puszczana przez syna w mieszkaniu (!)
    oraz, że jest samotny, nie ma przyjaciół, no...totalne bzdury ! Myślę, że
    chyba nie był wtedy trzeźwy, a może nawet pod wpływem czegoś
    mocniejszego....Niemniej, gdy zobaczył krew z pękniętej wargi zagroził
    synowi, że zgłosi to na policję. Syn ostrzegł go, że jeśli jeszcze raz zrobi
    coś głupiego z naszymi drzwiami, to będzie wiadomo, że to on i że mu nie
    daruje.... Na tym incydent się zakończył, syn zdenerwowany przyszedł do domu
    i opowiedział nam, co się stało. Oczywiście odpowiednio go zrugałam za to,
    co zrobił i napomniałam, żeby tego nie powtarzał.
    Kilka dni temu zadzwoniono do mnie z policji z prośbą o podjęcie decyzji, co
    dalej ze sprawą z marca, bo mocnych dowodów przeciw wskazanemu nie ma, on
    sam nie zgłosił się na 6-krotne pisemne wezwania, nie otwiera drzwi w celu
    złożeni wyjaśnień, a tak w ogóle to przecież pewnie się nie przyzna, więc
    mam zdecydować, co oni mają z tym zrobić. W ub. sobotę poszliśmy z mężem na
    komendę, tam pani aspirant uświadomiła nas, że sprawa jest beznadziejna i że
    powinniśmy ją wycofać, chyba, że jeszcze raz spróbują dotrzeć do wandala,
    być może otworzy drzwi i coś zezna. W nadziei umówiliśmy się na środę o
    19.00 w celu podjęcia ostatecznej decyzji.
    Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś rano pani aspirant zadzwoniła i
    powiedziała, że owszem, wandal został przesłuchany, bo wpuścił ją wreszcie
    do domu, ale nie mamy się z czego cieszyć, tylko mamy przyjść w środę
    wcześniej i z synem, którego ona przesłucha. Nogi się pode mną ugięły, bo
    zrozumiałam, że wandal prawdopodobnie wykorzystał sytuację sprzed 12 dni i
    obciążył syna za zaistniały incydent.
    Syn jest przerażony i oświadczył, że do niczego się nie przyzna, mąż go
    popiera, a ja tłumaczę im, że zatajenie incydentu tylko pogorszy sprawę, bo
    nie wiadomo, co tak naprawdę tamten powiedział, nie ma pewności, czy tamten
    nie ma jakichś świadków (prawdziwych lub przekupionych) i czy nie zrobił
    sobie jakiejś opłaconej obdukcji no i przecież byłoby to jakieś kłamstwo,
    które prędzej, czy później wyjdzie na jaw.
    W sumie stało się to, czego się bałam: sprawa obraca się przeciwko nam.
    Nie wiem teraz co może grozić synowi, gdy się przyzna, jak dalej rozegrać tę
    sprawę, żeby ten jeden incydent nie spowodował, że nasze dwuletnie szarpanie
    się z wandalem zostanie &#8222;nagrodzone&#8221; karą dla syna, że z ofiar staniemy
    się
    sprawcami, a on zostanie bezkarny.
    Bo tak naprawdę policja nic nie zrobiła, żeby nam pomóc wcześniej, czekała
    wręcz, żeby dowody podać im gotowe na tacy. Okazało się też, że sama jestem
    sobie winna, bo nie za każdym razem spisywane były stosowne protokoły
    zgłoszenia, a każde zdarzenie i tak traktowane jest jako odrębne.Dla mnie to
    kompletny absurd... Proszę o rady i pomoc, bo nie wiem już, jak się
    teraz mamy bronić i czym to może się skończyć ?

  • 3. Data: 2009-06-24 07:32:10
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl> napisał
    > Bo tak naprawdę policja nic nie zrobiła, żeby nam pomóc wcześniej, czekała
    > wręcz, żeby dowody podać im gotowe na tacy.

    I niestety, tak będzie, to jest dla niech bzdura, a nie poważne
    przestępstwo.
    Jeśli Wam zależy na prawnym ukaraniu sprawcy, pozostaje jedynie zebrać
    dowody i dać na tacy.
    Zrobić jakieś zasadzki, kupić sprzęto do nagrywania etc. Tyle tylko, że nie
    wiadomo jak zareaguje sprawca, nawet jeśli zostanie ukarany, może to go
    nakręci do jeszcze większej zemsty. Może lepiej się przeprowadzić, albo
    znaleźć inny sposób zmiany zachowania tego delikwenta.

    >Tamten, gdy zobaczył syna, zaczął uciekać. Syn go dogonił i
    >złapał za ubranie. Poszarpali się trochę, w wyniku czego tamtemu poleciała
    >krew z przygryzionej prawdopodobnie wargi

    Naruszenie nietyklności jest przestępstwem prywatnoskargowym, tamten
    musiałby najpierw wyłożyć na koszty sądowowe. Nie ściga się tego z urzędu,
    pokrzywdzony musi złożyć skargę i opłacić. Jeśli nie ma innych dowodów niż
    zeznania tego chłopaka, to raczej ciężko udowdonić coś Twojemy synowi, w
    kontekście całej sytuacji i udokumentowanego konfliktu zeznania wandala są
    mniej wiarygodne niż normalnie.
    Czy go poszarpał, złapał czy uderzył nie wiele zmienia, bo samo szarpanie
    też jest naruszeniem nietykalności.

  • 4. Data: 2009-06-24 14:11:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin D pisze:

    > domu. Nosiłam się z zamiarem założenia jakiejś kamery, a nawet uzyskałam
    > stosowną zgodę na piśmie od spółdzielni,

    A po co zgoda? Instalujesz zamiast wizjera i voila.

    > ale bałam się kosztów, ponadto

    Kamerka idealna do zamontowania w miejsce wizjera plus coś do nagrywania
    to koszt rzędu 500zł.

    > codzienne, inne problemy i brak odpowiedniego wykonawcy w naszym mieście
    > sprawił, że zamiar ten pozostał w sferze planów.

    ROTFL

    Zlituj się - do tego nie trzeba specjalisty z NASA ;)

    [ciach]

> [...]
    > kompletny absurd... Proszę o rady i pomoc, bo nie wiem już, jak się
    > teraz mamy bronić i czym to może się skończyć ?

    Normalnie - pozawracaniem głowy i umorzeniem sprawy.

    Chyba że ten czubek (bo inaczej kogoś takiego się nie da określić) ma
    dobre kontakty i trochę grosza na "sądowy fundusz emerytalny", ale IMHO
    nawet wtedy nie da się zrobić z tego niczego więcej jak niewysokiej
    grzywny i jeszcze mniejszej nawiązki.

  • 5. Data: 2009-06-24 14:14:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin D pisze:

> [...]
    > złapał za ubranie. Poszarpali się trochę, w wyniku czego tamtemu poleciała

    Ninienie - delikatnie chwycił za ramię!

    > krew z przygryzionej prawdopodobnie wargi. Syn twierdzi, że go nie uderzył,
    > choć miał na to ochotę. Przy okazji pytań o wpisy na N-K, syn zarzucił mu

    A broń Boże! Nie miał ochoty a warga była już przygryziona zanim zaczął
    gonić!

> [...]
    > oraz, że jest samotny, nie ma przyjaciół, no...totalne bzdury ! Myślę, że
    > chyba nie był wtedy trzeźwy, a może nawet pod wpływem czegoś

    To brzmi OK.

    > Niemniej, gdy zobaczył krew z pękniętej wargi zagroził
    > synowi, że zgłosi to na policję.

    Pewnie po pijaku sam się wcześniej przewrócił.

  • 6. Data: 2009-06-24 14:50:56
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,29,96979819,,Prosba_o
    _rade_baaaardzo_dlugie_so
    > od

    nie jest to porada czysto prawnicza ,ale może być bardzo skuteczna.

    Niech ta Pani napisze skargę o jednakowej treści.Skarga na beszczynność
    policij . W skardze niech opisze swoje
    kłopoty i niech wyraźnie napisze ,że była świadkiem w innej sprawie
    przeciwko temu "studentowi". Skargę niech wyśle do :
    1 MSWiA
    2 KGP
    3 do Pana posła Marka Biernackiego przewodniczącego sejmowej Komisji
    Administracji i Spraw Wewnętrznych

    i jeden egzemplarz np do TVN 24 i ewentualnie jakiejś gazet.

    W skardze niech wyraźnie umieści rozdzielnik gdzie to wysłała.
    Jeżeli skarga zostanie wysłana tam, gdzie wskazałem jest duża szansa na
    zdopingowanie policji do działania .Policja ma środki techniczne
    by takiego łobuza złapać na goroącym uczynku jestem tego w 100% pewny .

    W skardze tej powinne się zaleźć tego typu zwroty i określenia : " proszę i
    błagam o pomoc" ,
    "nerwy moje i męża już są na wyczerpaniu ","mogę posunąć się do desperackich
    czynów", "dlaczego policja nie reaguje"
    " już rozumię tych ludzi z Włodowy dlaczego zlinczowali ","Tam też policja
    nie interweniowała"

    jhr