  • 1. Data: 2009-06-24 07:02:23
    Temat: takie rzeczy tylko w Erze
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Telefon znajomej rozpoczął własne życie i regularnie co 6 minut zaczął
    łączyć się z Internetem. Zgodnie z cennikiem każde nowe połączenie jest
    taryfikowane i pomimo braku właściwej transmisji (oprócz danych przesyłanych
    do połączenia) rachunek za miesiąc osiągnął prawie 2 tys. PLN. Telefon
    został zwrócony do salonu, do Ery złożono pismo o anulowanie opłat. Operator
    przed ekspertyzą telefonu oddalił właściwie reklamację i polubownie
    zaproponował 25% rabat i rozłożenie płatności na raty, jednocześnie
    informując że za wady telefony odpowiadać ma producent a nie sprzedawca
    którym jest zresztą tenże operator. Czy w razie wady telefonu nie można w
    ramach rękojmi jako sprzedawcy zażądać od Ery anulowania opłat ? Jakieś inne
    pomysły ?

    pzdr
    olo

  • 2. Data: 2009-06-24 07:46:09
    Temat: Re: takie rzeczy tylko w Erze
    Od: WRonX <w...@-...net>

    olo pisze:
    > Telefon znajomej rozpoczął własne życie i regularnie co 6 minut zaczął
    > łączyć się z Internetem.

    Czyzby G1? :)

    > Czy w
    > razie wady telefonu nie można w ramach rękojmi jako sprzedawcy zażądać
    > od Ery anulowania opłat ? Jakieś inne pomysły ?

    Nie wypowiem sie konkretnie w tym przypadku, ale przypomnialo mi sie, ze
    czytalem o czyms podobnym, mozesz zerknac, moze Ci to pomoze:

    http://plutecki.net/2009/04/reklamacja-rachunku-w-er
    ze/

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

  • 3. Data: 2009-06-24 07:48:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > którym jest zresztą tenże operator. Czy w razie wady telefonu nie można w
    > ramach rękojmi jako sprzedawcy zażądać od Ery anulowania opłat ? Jakieś

    telefon sam sie nie laczyl. Moze mial zainstalowany soft co kazal sie
    laczyc? A moze zle ustawienia ?

    Icek

  • 4. Data: 2009-06-24 07:55:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:02:23 +0200, olo napisał(a):

> [...]
    > ramach rękojmi jako sprzedawcy zażądać od Ery anulowania opłat ? Jakieś inne

    G1? :)
    A ponadto, konfiguracja aparatu jest sprawą klienta. Sama zapewne ustawiła
    sprawdzanie skrzynki mejlowej co określony czas, wówczas aparat robił to co
    miał zrobić. Z tego opisu co do tej pory umieściłeś - na miejscu tej laski
    zaakceptowałbym udzielony rabat 25% i się cieszył z tego.

  • 5. Data: 2009-06-24 09:28:57
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > telefon sam sie nie laczyl. Moze mial zainstalowany soft co kazal sie
    > laczyc? A moze zle ustawienia ?

    Nie.Telefon nie był przed pojawieniem się usterki konfigurowany ani nie był
    instalowany soft łączący się z Internetem. Telefon przy reklamacji został
    złożony w salonie Ery i wrócił z naprawy z lakoniczną wzmianką - Usterka
    mechaniczna.

    pzdr
    olo

  • 6. Data: 2009-06-24 09:31:17
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Herald"

    > Z tego opisu co do tej pory umieściłeś - na miejscu tej laski
    > zaakceptowałbym udzielony rabat 25% i się cieszył z tego.

    Raczysz żartować, już widzę jakby ciebie ucieszył taki rabat, gdybyś nagle
    dostał rachunek na 2 kPLN nic nie majstrując przy telefonie.

    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2009-06-24 09:56:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 11:31:17 +0200, olo napisał(a):

    > Raczysz żartować, już widzę jakby ciebie ucieszył taki rabat, gdybyś nagle
    > dostał rachunek na 2 kPLN nic nie majstrując przy telefonie.

    Nie, nie ucieszyłbym się.
    Ale tez powiedz wreszcie jaki to aparat (chodzi o OS tego smartfona) ;)
    Bo obecne smartfony, aby działać musza się np. zalogować na gmaila :)
    I to jest tendencja ogólnoświatowa a nie tylko polskich Opów. Ale tam mają
    inne pakiety przesyłu danych, inne poziomy cenowe i inne rozliczenia. Era
    np. stosuje każde rozpoczęte 100kB ( i to w jedną czy druga stronę) a nie
    rzeczywiste przesłane dane. Też masz o to pretensje do OPa?

    Poza tym, jak będziesz się tłumaczył w przypadku gdybyś zamówił dostawę
    wody do swojego domku i potem miał pretensję do RPWiK że naliczają Ci
    opłatę za zużyta wodę, która akurat nie zużywasz do własnych celów, tylko
    po prostu nie zamontowałeś kranu i nie zakręcasz kurka :)

    Korzystać trzeba umieć - a nie mieć później pretensje do całego świata.
    Chciała zaszpanować iPhonem czy G1 to teraz niech zapłaci za naukę i
    następnym razem czyta regulamin promocji, cennik i parametry techniczne.

  • 8. Data: 2009-06-24 10:07:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 11:31:17 +0200, olo napisał(a):

    > Raczysz żartować, już widzę jakby ciebie ucieszył taki rabat, gdybyś nagle
    > dostał rachunek na 2 kPLN nic nie majstrując przy telefonie.

    Hmm.. tak właściwie to nie jest głupie - prekonfigurować żeby się łączył
    z internetem i sprzedać klientowi. Jest to podstępne, ale wina ewidentnie
    leży po stronie klienta - do telefonu na pewno jest dołączona instrukcja
    obsługi gdzie jest napisane że telefon przy pewnych ustawieniach może się
    łączyć z internetem - założę się że właścicielka tego nie sprawdziła.
    Sprzedawca nie miał obowiązku tłumaczyć jak telefon działa - ma tylko
    obowiązek odpowiedzieć gdyby go o to zapytała. Dał instrukcję? Dał. Dał
    cennik? Dał. Wszystko jest w porządku.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2009-06-24 10:12:42
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Herald pisze:
    > Korzystać trzeba umieć - a nie mieć później pretensje do całego świata.

    Dajcie spokój z jechaniem po nim. To mogło być niezależne od niego czy
    konfiguracji. To mogła być wina aparatu albo operatora. Jeszzcze
    niedawno nie sposób było wyciągnąć od operatora podstawowych danych
    technicznych w jakich pakietach dane są rozliczane. Albo telefon może
    mieć ficzer nigdzie nie udokumentowany, tak jak miały to Nokie same
    rozłączające połączenie co skutkowało ponownym połączeniem i kolejnymi
    pakietami bez wyraźnych tego oznak.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 10. Data: 2009-06-24 10:54:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:07:30 +0200, Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > Sprzedawca nie miał obowiązku tłumaczyć jak telefon działa - ma tylko
    > obowiązek odpowiedzieć gdyby go o to zapytała. Dał instrukcję? Dał. Dał

    Dopóki nie powie jaki to aparat to jest to w porządku.
    Spójrz tutaj:
    http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/documents/ind/www_w
    o_g1_era.pdf
    Pkt 1c - i wszystko jasne.
    Ponadto pod tabelką z pkt 2 widać jasno że aparat jest STALE połączony z
    netem.
    Tu są z kolei pakiety dla iPhona:
    http://www.era.pl/pl/indywidualni/telefony/iphone3g

    BTW. wystarczy zastosować jeden soft i lekko wyhakować APN by mieć zerowy
    kontakt z netem :)
    Ale .. ale trzeba czytać i poszperać trochę zanim się "poszpanuje gadżetem"
    z reklam :)