    From: "Znet" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek samochodowy, 2 piesi - co robic?
    Date: Thu, 1 Jan 2004 11:53:53 +0100

    news:bsvqpa$f2f$4@inews.gazeta.pl...
    > Zrozum, że mnie chodzi o to, że jeżeli nie widział pasów i okolicy - nie
    > ważne z jakiego powodu - to powinien zwolnić przed nimi. I nie ma
    > znaczenia, czy nie widział, bo przed pasami był samochód, czy z innego
    > powodu. Równie dobrze mogła to być mgła, deszcze, śnieżyca albo kretyn z
    > transparentem zasłaniającym chodnik.

    > braknie mu około 2,5 metra. Tak więc pewnie skutki uderzenia byłyby
    > mniejsze, ale wpływu na samo zaistnienie wypadku to nie miało żadnego.

    Tylko w roli uscisnienia, bo moze jednej kwesti nie powiedzialem dokladnie,
    samochod
    z lewej zaslonil mi widocznosc nie na przejscie dla pieszych - bo je widzialem,
    ale na to co
    sie dzieje z lewej strony na wysepce. Dlatego nie moglem widziec czy ktos
    dochodzi
    do przejscia dla pieszych czy nie... jakby dziewczynki doszly i by sie
    zatrzymaly
    przed pasami sygnalizujac wejscie do bym je widzial. Ale one wbiegly od razu,
    nagle.
    I zaczalem gwaltownie hamowac PRZED pasami ( jakis 1-2 metry... a zatrzymalem
    sie
    1-2 metry zapasami ( chodzi o tyl samochodu, czyli droga hamowania 15 metrow ),
    a dziewczynki biegly na pasach, a nie przed nimi...

    I zastanawiam sie jak logicznie to przedstawic, aby zdyskredytowac zeznania tego
    swiadka
    z lewej strony... ze nie mogl stac bezposrednio na pasach - byl wczesniej, czy
    dojzedzal,
    czy stal nie wiem - bo ja tez sie poruszalem i nie moge ocenic jego ruchu...

    Pozdrawiam.