  • Data: 2004-01-01 17:44:32
    Temat: Re: wypadek samochodowy, 2 piesi - co robic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:OSWIb.359463$dt3.187970@news.chello.at...

    > moim zdaniem to wlasnie ma zasadnicze znaczenie, poniewaz predkosc z
    jaka
    > jechal pozwolila by mu spokojnie uniknac jakiejkolwiek kolizji gdyby
    piesi
    > poruszali sie normalnie a nie biegli i nie chodzi mi tu teraz o
    rozwazanie
    > co on powinien i czy jest winny bo od tego bedzie sad, chodzi mi tylko o
    > oceny jakie tu sie pojawiaja :) i o to ze jesli to co pisze jest prada
    > jacys kretyni w mysl jakiejs dziwnej ideii probuja go wrobic w wieksze
    gowno
> [...]

    Masz oczywiście generalnie rację. Z tym, że w sytuacji, gdy lewy (dla
    niego) pas był zasłonięty i on wziął te dzieci na maskę na prawym, to
    odcinek na którym mógł zobaczyć te dzieci i jakoś zareagować licząc wzdłuż
    osi przejścia mógł mieć 1-2 metry. To zbyt krótki odcinek, nawet jakby te
    dzieci szły spacerkiem. Taką drogę idąc z "normalną" dla pieszego
    prędkością 6 km/h pokonuje się w około 1 sekundę. Skoro biegły, to mogły
    załóżmy skrócić ten czas o połowę. Czyli przyczyniły się do wypadku
    zabierając mu jakieś pół sekundy. Czy myślisz, że w tym konkretnym wypadku
    miało to znaczenie? Bo ogólnie oczywiście masz rację. Ale ja staram się
    odnieść do przedstawionego przez zainteresowanego opisu zdarzenia. W
    czasie owych pół sekundy mógł przejechać nie więcej niż 8 metrów, bo pisze
    że jechał niezbyt szybko. Założyłem, że jechał 60 km/h. A z tego co pisze
    brakło mu około 15 metrów. No to można zastanawiać się, na ile obrażenia
    dzieci byłyby mniejsze, ale w mojej ocenie bez względu na to, czy biegły,
    czy szły do samego potrącenia przy takim zachowaniu się zainteresowanego i
    tak by doszło.