  • 21. Data: 2004-05-09 15:52:46
    Temat: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: "wald" <a...@w...pl>

    Ponadto, stan faktyczny nie wskazuje na to, że kupujący wiedział
    > o błędzie, więc sprzedawca nie skorzysta z art. 84 par.1 (błąd co do
    treści
    > czynności prawnej).

    kupujacy czyli ja w momencie kupna nie wiedzialem ze jest jakis blad,
    zaplacilem za bilet wg podanej przez sprzedajacego stawki... na drugi dzien
    po fakcie kazali doplacic...
    teraz niech kazdy uwaza bo jutro jak wrocicie do sklepu gdzie kupiliscie
    dzisiaj chleb kaza WAM DOPLACIC 20gr bo zaszla pomylka !!!

  • 22. Data: 2004-05-09 16:04:00
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> niebacznie popelnil

    > Czepiasz sie sformulowan. Poczytaj KC o bezpodstawnym
    > wzbogaceniu. Zreszta jak pisalem, nie upieram sie i moge sie
    > mylic. To moje zdanie i interpretacja. Nic ponad to.
    Gdy zobaczę w jakimś markecie przypietą (ogłoszoną)
    cenę na śrubholajzach poprzecznych 9,19,
    grzecznie pójdę zapłacić to czy muszę zapłacić 9,91
    (bo się pani metkującej pomyliło) -
    czy zapłacę 9,19?

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2004-05-11 02:13:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7lihm$16m$1@news.onet.pl>, Sławek wrote:
    > Sądzę, że z bezpodstwanym wzbogaceniem nie mamy tu do czynienia, bo przecież
    > istnieje causa w postaci zawartej umowy.

    Dobrze, to co jest rzeczywistym kryterium wystąpienia bezzasadnego
    wzbogacenia? Literalnie wystarcza że coś się zyskało bez podstawy prawnej.
    Jeśli pracodawca przeleje pomyłkowo n-krotność pensji na konto pracownika,
    to umowa też jest tu zawarta, a mamy bezpodstawne wzbogacenie.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2004-05-11 02:19:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <X...@1...7.19.101>, poreba wrote:
> [...]
    > Gdy zobaczę w jakimś markecie przypietą (ogłoszoną)
    > cenę na śrubholajzach poprzecznych 9,19,
    > grzecznie pójdę zapłacić to czy muszę zapłacić 9,91

    Dobry przykład, tyle że tu mamy klarowne odniesienie w postaci Art. 543. A
    ja niestety nadal nie mam klarownego odczucia jakie błędy wchodzą w zakres
    BW a jakie już nie.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2004-05-11 15:03:40
    Od: "wald" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli pracodawca przeleje pomyłkowo n-krotność pensji na konto pracownika,
    > to umowa też jest tu zawarta, a mamy bezpodstawne wzbogacenie.

    taka kilkakrotna wyplata to ewidentna pomylka a to jest kwota 80zl zazadana
    po wplacie, sprawdzeniu sprzedajacego ...
    no do do cholery (!!@#@#$) jak kupie buty w supermarkecie za 100zl i na
    drugi dzien dostane wezwanie do zaplaty dodatkowych 30zl bo obsluga sie
    pomylila i nie doliczyla marzy... to znaczy ze musze zaplacic !!?!??!

    przeciez to ewidentna luka w prawie, moge teraz kazdemu sprzedac cos niby
    taniej a dzien pozniej KAZAC doplacic 10% ze wzgledu na pomylke !!!!

    jezusicku... chory system...
    ??