  • Data: 2017-12-05 11:32:22
    Temat: Re: wymiana na sprzęt wolny od wad?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "geos" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >komponentu w oficjalnej specyfikacji i usunęła ją w procesie
    >produkcyjnym. firma X posiada już w sprzedaży urządzenia z nową
    >wersją komponentu.

    >czy tak faktycznie może być, że w ramach wymiany otrzymuję urządzenie
    >z wadą, które na razie działa? dopuszczam taką możliwość, ale
    >chciałbym się upewnić bo pierwszy raz się spotykam z taką sytuacją.
    >przykładowo, jak jest wezwanie w branży motoryzacyjnej z powodu
    >usterki to wymieniają na element jej pozbawiony co wydaje mi się
    >słuszną tendencją i ogólnie przyjętą praktyką.

    W branzy motoryzacyjnej, bo gdzie jeszcze widziales taka praktyke ?

    a) zglosic sie do rzecznika konsumentow, on pewnie pomoze napisac
    stosowne pismo

    b) jak sie psuje komponent ? Bo jesli np grozi pozarem, to podkablowac
    do UOKiK produkt niebezpieczny, wtedy beda musieli wymienic.

    >ale może jest wszystko w porządku z prawnego punktu widzenia?
    >uprzejmie proszę o poradę, bo wolałbym otrzymać urządzenie w pełni
    >sprawne a nie bardzo wiem czy i na co mogę się powołać w tej
    >sytuacji. czy mam jakieś możliwości manewru poza cierpliwym czekaniem
    >aż urządzenie się zepsuje i egzekwowaniem gwarancji (lub sprzedażą
    >urządzenia, co nie jest fair w stosunku do potencjalnego nabywcy, i
    >zakupem innego)?

    Pismo warto napisac. Przyda sie, ze niezgodnosc z umowa zglosiles w
    terminie ..

    J.