  • 1. Data: 2017-12-05 11:02:34
    Temat: wymiana na sprzęt wolny od wad?
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    posiadam urządzenie elektroniczne firmy X, które się zepsuło. w
    urządzeniu X została stwierdzona fabryczna wada komponentu
    wyprodukowanego przez firmę Y. w ramach gwarancji X wymienił urządzenie
    na nowe, sprawne, ale ponownie z wadliwym komponentem firmy Y. dodatkowo
    firma Y poinformowała publicznie o usterce komponentu w oficjalnej
    specyfikacji i usunęła ją w procesie produkcyjnym. firma X posiada już w
    sprzedaży urządzenia z nową wersją komponentu.

    czy tak faktycznie może być, że w ramach wymiany otrzymuję urządzenie z
    wadą, które na razie działa? dopuszczam taką możliwość, ale chciałbym
    się upewnić bo pierwszy raz się spotykam z taką sytuacją. przykładowo,
    jak jest wezwanie w branży motoryzacyjnej z powodu usterki to wymieniają
    na element jej pozbawiony co wydaje mi się słuszną tendencją i ogólnie
    przyjętą praktyką.

    ale może jest wszystko w porządku z prawnego punktu widzenia? uprzejmie
    proszę o poradę, bo wolałbym otrzymać urządzenie w pełni sprawne a nie
    bardzo wiem czy i na co mogę się powołać w tej sytuacji. czy mam jakieś
    możliwości manewru poza cierpliwym czekaniem aż urządzenie się zepsuje i
    egzekwowaniem gwarancji (lub sprzedażą urządzenia, co nie jest fair w
    stosunku do potencjalnego nabywcy, i zakupem innego)?

    jestem w sytuacji, kiedy wadliwe urządzenie muszę zastąpić innym
    wadliwym urządzeniem. nie jest to za bardzo mądre i zgodne z dobrymi
    praktykami oraz niesie sporo innych problemów dla mnie. jest kwestią
    czasu gdy znów się zepsuje bo wada ujawnia się prędzej lub później.
    oczywiście, gdy się zepsuje, to X znowu je wymieni. jednak poza kupnem
    innego urządzenia i pozbyciem się jakoś tego wymienionego nic mi nie
    przychodzi do głowy jak się z tego wykaraskać. coś sensownego da się z
    tym zrobić?

    pozdrawiam,
    geos

  • 2. Data: 2017-12-05 11:29:24
    Temat: Re: wymiana na sprzęt wolny od wad?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 11:02:36 UTC+1 użytkownik geos napisał:
> [...]
    > innego urządzenia i pozbyciem się jakoś tego wymienionego nic mi nie
    > przychodzi do głowy jak się z tego wykaraskać. coś sensownego da się z

    A co odpisał Tobie producent urządzenia x gdy poprosiłeś go o wymianę wadliwego
    komponentu y na niewadliwy?

  • 3. Data: 2017-12-05 11:32:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "geos" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >usterki to wymieniają na element jej pozbawiony co wydaje mi się
    >słuszną tendencją i ogólnie przyjętą praktyką.

    W branzy motoryzacyjnej, bo gdzie jeszcze widziales taka praktyke ?

    a) zglosic sie do rzecznika konsumentow, on pewnie pomoze napisac
    stosowne pismo

    b) jak sie psuje komponent ? Bo jesli np grozi pozarem, to podkablowac
    do UOKiK produkt niebezpieczny, wtedy beda musieli wymienic.

> [...]
    >aż urządzenie się zepsuje i egzekwowaniem gwarancji (lub sprzedażą
    >urządzenia, co nie jest fair w stosunku do potencjalnego nabywcy, i

    Pismo warto napisac. Przyda sie, ze niezgodnosc z umowa zglosiles w
    terminie ..

    J.

  • 4. Data: 2017-12-05 11:44:08
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 05.12.2017 11:29, Kris wrote:
    > A co odpisał Tobie producent urządzenia x gdy poprosiłeś go o wymianę wadliwego
    komponentu y na niewadliwy?

    producent urządzenia X napisał, że wymieniają urządzenie na nowe z
    powodu wady, której nie potrafią usunąć.

    pozdrawiam,
    geos

  • 5. Data: 2017-12-05 11:47:39
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 05.12.2017 11:32, J.F. wrote:

    > W branzy motoryzacyjnej, bo gdzie jeszcze widziales taka praktyke ?

    nie mam innego doświadczenia. no może poza tym, że wymieniałem kiedyś
    buty. dali mi takie same, które jednak się nie rozleciały tak szybko jak
    poprzednie :)

> [...]
    >
    > b) jak sie psuje komponent ? Bo jesli np grozi pozarem, to podkablowac
    > do UOKiK produkt niebezpieczny, wtedy beda musieli wymienic.

    całe urządzenie nie działa w ogóle. nie grozi to pożarem.

    pozdrawiam,
    geos

  • 6. Data: 2017-12-05 11:54:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 11:44:10 UTC+1 użytkownik geos napisał:

    > producent urządzenia X napisał, że wymieniają urządzenie na nowe z
    > powodu wady, której nie potrafią usunąć.

    A co odpisał jak napisałeś że przysłali Tobie nowe urządzenie z wadliwym komponentem
    y i prosisz o wymianę na urządzenie z komponentem y niewadliwym?

  • 7. Data: 2017-12-05 11:56:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 11:47:41 UTC+1 użytkownik geos napisał:

> [...]
    > poprzednie :)

    > całe urządzenie nie działa w ogóle. nie grozi to pożarem.

    A może producent komponentu y wymieni Tobie wadliwy na sprawny?
    O ile to oczywiście technicznie możłiwe

  • 8. Data: 2017-12-05 12:08:26
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 05.12.2017 11:54, Kris wrote:

    > A co odpisał jak napisałeś że przysłali Tobie nowe urządzenie z wadliwym
    komponentem y i prosisz o wymianę na urządzenie z komponentem y niewadliwym?

    tego jeszcze nie zrobiłem. nie wiem na co się powołać.

    > A może producent komponentu y wymieni Tobie wadliwy na sprawny?
    > O ile to oczywiście technicznie możłiwe

    to niestety nie jest możliwe gdyż zmiana specyfikacji komponentu
    pociągnęła za sobą subtelne zmiany w samym urządzeniu (tzn. ciągle
    sprzedawane jest pod tą samą nazwą, ale z innym numerem wersji). wymiana
    wyłącznie komponentu firmy Y nie załatwiłaby sprawy.

    pozdrawiam
    geos

  • 9. Data: 2017-12-05 12:40:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-05, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:
    > całe urządzenie nie działa w ogóle. nie grozi to pożarem.

    A zdradź, jeśli możesz, co to konkretnie jest, to może ktoś coś wymyśli.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2017-12-05 13:41:04
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 05.12.2017 12:40, Marcin Debowski wrote:

    > A zdradź, jeśli możesz, co to konkretnie jest, to może ktoś coś wymyśli.

    jest to serwerowa płyta główna firmy X z procesorem firmy Y, który to
    procesor w konkretnej rewizji posiada wadę skutkująca unieruchomieniem
    płyty już po kilkunastu miesiącach pracy. firma X posiada już płyty
    serwerowe z poprawioną rewizją procesora.

    pozdrawiam
    geos