  • 21. Data: 2023-12-23 00:24:08
    Temat: Re: wycieczki Żydów z bronią
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Grupa pejsatych Żydów wchodzi do galerii handlowej w kraju, o którym
    > Żydzi mogą myśleć, że ma problem z antysemityzmem. To pewnie celowo
    > mieli tę broń na wierzchu, o ile, jak już ktoś chyba zauważył, była to
    > prawdziwa broń.

    U nas Żydzi chodzą całymi grupami. Kiedyś jeszcze wystawiano jakieś
    patrole. Tak na wszelki wypadek, ale od lat nigdy nikt nie miał z nimi
    problemu. Teraz, to nawet tych patroli nikt nie wystawia bo nie ma po
    co. Natomiast faktycznie oni lubią sobie czasem sami życie skomplikować.
    Niektórym się wydaje, że tu jest tak jak u nich tam w Izraelu i że
    zagrożeniem jest każdy "nieżyd".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-12-23 00:47:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > U nas Żydzi chodzą całymi grupami. Kiedyś jeszcze wystawiano jakieś

    Ale tacy ortodoksyjni i rozpoznawalni?

> [...]
    > co. Natomiast faktycznie oni lubią sobie czasem sami życie skomplikować.
    > Niektórym się wydaje, że tu jest tak jak u nich tam w Izraelu i że

    Pewnie tak, ale też MZ całkiem możliwe, że ostatnie 8 lat dołożyły się
    do antysemickiej reputacji Polaków.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2023-12-23 01:11:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale tacy ortodoksyjni i rozpoznawalni?

    Tak.

    > Pewnie tak, ale też MZ całkiem możliwe, że ostatnie 8 lat dołożyły się
    > do antysemickiej reputacji Polaków.

    W Nowym Sączu znajduje się kilka zabytków kultury żydowskiej, które
    przyciągają turystów z całego świata, w tym z Izraela. Są to przykładowo
    wzniesiona w XVIII wieku Stara Synagoga Grodzka, a następnie
    odbudowana w XIX wieku w stylu mauretańskim. Jest to jedna z
    najpiękniejszych synagog w Polsce i jest nadal aktywnie wykorzystywana
    do celów religijnych. Po wysadzeniu miasta pod koniec wojny była w
    ruinie i ja pamiętam, jak tam był magazyn. Państwo odbudowało ją i
    umieścili tam muzeum, aby kilka lat później odbudowaną zwrócić Gminie
    Żydowskiej.

    Mamy Cmentarz żydowski, na którym znajduje się około 200 macew, w tym
    grobowiec cadyka Chaima Halberstama, który jest czczony przez
    chasydzkich Żydów na całym świecie. Ciekawostką jest to, ze pod macewami
    na sporym obszarze nie ma pochówków. Jest jeszcze Dom modlitwy chasydów,
    zwany też Beit Midrash, który został wybudowany w XIX wieku i jest nadal
    wykorzystywany przez chasydzkich Żydów z Nowego Sącza i okolic oraz
    Kuczka, czyli tymczasowy budynek modlitewny, który jest stawiany w
    czasie święta Sukkot. Kuczka w Nowym Sączu jest jedną z najstarszych i
    najlepiej zachowanych w Polsce.

    Izraelscy turyści przyjeżdżają do Nowego Sącza, aby odwiedzić te
    zabytki, a także aby poznać historię i kulturę żydowską miasta. Nowy
    Sącz był przez wieki ważnym ośrodkiem żydowskim, a jego społeczność
    żydowska była bardzo aktywna w życiu gospodarczym i kulturalnym miasta.
    W czasie II wojny światowej większość Żydów z Nowego Sącza została
    zamordowana przez Niemców, ale ich dziedzictwo nadal jest żywe w mieście.

    Biegają w swoich "chałatach" i kapeluszach. Kiedyś wzbudzali jakąś tam
    sensację, ale teraz nikt na nich nie zwraca większej uwagi. Chodzą
    właśnie pomiędzy tym cmentarzem, Synagogą oraz pobliskimi hotelami.

    Tak na szybkiego:
    - https://tiny.pl/c6g8n
    - https://tiny.pl/c6g8k
    - https://tiny.pl/c6g82
    ale są obecni przy każdym większym święcie żydowskim.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-12-23 08:48:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Żydzi _mają_ myśleć, że ma problem z antysemityzmem. To pewnie celowo
    > mieli tę broń na wierzchu, o ile, jak już ktoś chyba zauważył, była to

    Poprawiłem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-12-23 14:44:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2023 o 19:00, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > gdy bywałem w Hali Odlotów lotniska Chopina w Warszawie widywałem
    > wycieczki takich panów, towarzyszyła im uzbrojona ochrona z UZI.

    UZI - tak na marginesie - ma pewną cechę konstrukcyjną, która powoduje
    że jest niezbyt bezpieczną bronią i używanie jej do ochrony nie jest
    najszczęśliwszym pomysłem. Trudno tam przejrzeć komorę. By zabezpieczyć
    komorę nabojową otwór wyrzutnika łusek jest tak ulokowany, że czy to w
    przednim, czy to w tylnym położeniu nie widać komory. Trzeba odciągnąć
    zamek "trochę". A jeśli pomylisz kolejność i najpierw przejrzysz komorę,
    a potem wyjmiesz zasilanie, to może tam trafić nabój :-) Mały otwór oraz
    nieokreślona pozycja zamka sprzyja też niezauważeniu tego naboju w komorze.

    Istnieje szereg bezpieczniejszych pistoletów maszynowych. Przede
    wszystkim broń do ochrony powinna umożliwiać bezpieczne noszenie jej z
    nabojem w komorze. Przyjęło się zatem, że tu akurat lepsze jest
    rozwiązanie, które ma kurek (wewnętrzny), albo układ bezkurkowy (jak np.
    w GLOCK). Kluczowym by bezpiecznik blokował iglicę. Jeśli ochroniarze
    łażą faktycznie z UZI i nikt tego nie pomylił, to świadczy to o tym, że
    broń przywieźli z Izraela, bo tam te UZI są popularne. U nas ochrona
    raczej takich nie używa.

    O ile wiem, to od pewnego czasu nie ma to miejsca.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-12-24 04:48:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Poprawiłem;)

    Myślisz, że Braun jest również żydowskim agentem? :)

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-12-24 06:50:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślisz, że Braun jest również żydowskim agentem? :)

    Nie - jest pożytecznym "idiotą":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-12-25 17:36:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 11:05, Monika Głowacka pisze:
    > Na jakiej zasadzie prawnej 5 Żydów w kapeluszach z pejsami wchodzi do
    > Galerii Handlowej Manufaktura w Łodzi wraz z dwoma ochroniarzami z
    > karabinami na wierzchu? wczoraj widziałam

    Mogłaś zdjęcia zrobić.

    --
    animka