  • Data: 2003-06-01 20:23:38
    Temat: Re: wtargniecie do mieszkania i naruszenie nietykalnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To co opisujesz, to klasyczne naruszenie miru domowego. Daj spokój z tym
    pobiciem, bo to w sumie zawsze pada. Należałoby udowodnić, że doznałeś
    obrażeń ponad 7-dni, a to z Twojego opisu wydaje mi się niemożliwe.
    Proponuję na sygnaturę akt wysłać wniosek, i ż żądasz ścigania gościa za
    naruszenie miru domowego poprzez wtargnięcie siłą do Twojego mieszkania.
    Ścigane z urzędu i w miarę łatwe do udowodnienia w Twoim wypadku.

    Co do wpuszczenia lub nie osoby zameldowanej w danym lokalu, to już sprawa
    jest bardziej skomplikowana. Po nowelizacji przez Trybunał Konstytucyjny
    wiosną tamtego roku prawa w tym zakresie, to fakt zameldowania nie jest już
    równoznaczny z faktem uprawnień do pobytu w danym lokalu. Należy zawsze
    zbadać uprawnienia osoby zameldowanej do zamieszkiwania. Tak więc
    niewpuszczenie niekoniecznie musi być przestępstwem, choć jeśli ciotka ma
    prawo u Ciebie zamieszkiwać, a Ty jej nie chcesz wpuścić, to faktycznie
    można kilka artykułów znaleźć. Choćby zmuszanie do określonego zachowania,
    ale nie tylko.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-