  • 1. Data: 2008-04-05 22:49:21
    Temat: współwłaściciel auta a komornik
    Od: "Osk" <o...@p...gr.pl>

    Witam,
    kupiłem z ojcem auto, ojciec jest współwłaścicielem 1% wartości auta,
    widnieje w dowodzie rejestracyjnym jako współwłaściciel. Niestety ojciec ma
    komornika który jeszcze nie wie o tym aucie. Czy w celu pozbycia się
    przykrych konsekwencji zajęcia samochodu mogę udać się do komornika i
    spłacić 1% wartości auta komornikowi jako dług ojca? Czy po tym będę miał
    spokój z komornikiem?

    Marcin

  • 2. Data: 2008-04-05 22:59:59
    Temat: Re: współwłaściciel auta a komornik
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Osk" <o...@p...gr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konsekwencji zajęcia samochodu mogę udać się do komornika i spłacić 1%
    > wartości auta komornikowi jako dług ojca? Czy po tym będę miał spokój z
    To ja się dołączę: czy syn może odkupić od ojca jego 1% udziałów w samochodzie i
    stać się jedynym jego właścicielem, tak by komornik nie mógł zająć samochodu?

  • 3. Data: 2008-04-06 01:52:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jaQbek wrote:

> [...]
    > To ja się dołączę: czy syn może odkupić od ojca jego 1% udziałów w
    > samochodzie i stać się jedynym jego właścicielem, tak by komornik nie

    Nie bardzo. Podpada to z jednej strony pod kodeks karny gdy dłużnik
    próbuje się wyzbyć majątku, a z drugiej strony komornik może próbować
    unieważnić taką transakcję.

  • 4. Data: 2008-04-06 04:47:53
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Osk napisał(a):
> [...]
    > przykrych konsekwencji zajęcia samochodu mogę udać się do komornika i
    > spłacić 1% wartości auta komornikowi jako dług ojca? Czy po tym będę miał

    Musiałbyś spłacić całość długu. Jak zapłacisz komornikowi 1% wartości
    auta, to dług nadal będzie istniał i komornik nadal będzie mógł zająć
    samochód.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-04-06 06:08:18
    Od: "imhotep" <górny@egipt.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Musiałbyś spłacić całość długu. Jak zapłacisz komornikowi 1% wartości
    > auta, to dług nadal będzie istniał i komornik nadal będzie mógł zająć
    > samochód.

    Poważnie? Pewnie masz rację, ale czytając takie rozwiązania prawne to nóż
    się w kieszeni otwiera. Chłop ma auto za 10000 zł, czyli powinien dać
    komornikowi 100 zł (1%) a ten powinien podziękować i spieprzać w podskokach.

    Z tego co rozumiem to uczony w piśmie komornik ma prawo zabrać gościowi
    auto, którego jest właścicielem w 99% bo jakiś ćwok ma udział 1%? Zwykły
    bandytyzm.

  • 6. Data: 2008-04-06 06:59:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    imhotep napisał(a):

> [...]
    > nóż się w kieszeni otwiera. Chłop ma auto za 10000 zł, czyli powinien
    > dać komornikowi 100 zł (1%) a ten powinien podziękować i spieprzać w

    Powinien dać komornikowi cały dług. Jeśli spłaci 100zł, to komornik
    może i powinien nadal wykonywać czynności, w tym i zająć posiadany majątek.

    > Z tego co rozumiem to uczony w piśmie komornik ma prawo zabrać gościowi
    > auto, którego jest właścicielem w 99% bo jakiś ćwok ma udział 1%? Zwykły
    > bandytyzm.

    Trzeba uważać z kim się w spółkę wchodzi. Zresztą dla Ciebie jest to
    *teoretycznie* obojętne, w skrajnym przypadku ktoś kupiłby na licytacji
    1% samochodu i zamiast współwłaściciela-dłużnika miałbyś kogoś innego :)
    Ty nadal jesteś właścicielem 99% i tego nie można Ci zabrać.

  • 7. Data: 2008-04-06 08:37:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > 1% samochodu i zamiast współwłaściciela-dłużnika miałbyś kogoś innego :)
    > Ty nadal jesteś właścicielem 99% i tego nie można Ci zabrać.

    Tyle że współwłasność a więc i wspólne korzystanie z auta wraz
    z ojcem zwykle jest bezproblemowe. Z obcym to może być gehenna.

  • 8. Data: 2008-04-06 08:59:17
    Od: "imhotep" <górny@egipt.pl>

    > Tyle że współwłasność a więc i wspólne korzystanie z auta wraz
    > z ojcem zwykle jest bezproblemowe. Z obcym to może być gehenna.

    Można się umówić, że właściciel 1% będzie go używał 3,65 dnia w roku a wł.
    99% przez resztę :)

    A tak serio to co może komornik? Może zabrać auto i zlicytować,
    właścicielowi oddać 99% wartości a pozostałą "lwią" zająć na poczet długu?
    Czy takie rzeczy mogą sie zdarzyć?

  • 9. Data: 2008-04-06 09:09:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "imhotep" <górny@egipt.pl> napisał

    > Można się umówić, że właściciel 1% będzie go używał 3,65 dnia w roku
    > a wł. 99% przez resztę :)

    Można się umówić tak albo siak, ale umowa wymaga zgody obu stron.

    > A tak serio to co może komornik? Może zabrać auto i zlicytować,
    > właścicielowi oddać 99% wartości a pozostałą "lwią" zająć na poczet
    długu?
    > Czy takie rzeczy mogą sie zdarzyć?

    Nie może zająć auta a tylko ów jednoprocentowy udział należący do
    dłużnika.

  • 10. Data: 2008-04-06 09:40:08
    Od: "Osk" <o...@p...gr.pl>

> [...]
    >

    > Musiałbyś spłacić całość długu. Jak zapłacisz komornikowi 1% wartości
    > auta, to dług nadal będzie istniał i komornik nadal będzie mógł zająć

    Jak spłacę komornikowi wartość części auta dłuznika to jak znów może zająć
    auto jak dłużnik już owej części nie ma?