  • 1. Data: 2011-04-15 16:00:35
    Temat: wspolnota i zakaz wyprowadzania psow
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    czy wspolnota moze przyjac w glosowaniu uchwale o zakazie
    wyprowadzania psow na terenie wspolnym?
    i jesli czlonkowie przeglosuja taka uchwale, to bedzie ona miala moc
    prawna?
    jesli to mozliwe to poprosze o odeslanie do odpowiednich przepisow,
    ktore umozliwiaja lub uniemozliwiaja przyjecie takiej uchwaly przez
    czlonkow wspolnoty.

    p.s. dla czepliwych - tak tak, wiem ze wspolnota moze sobie wszystko
    uchwalic, tyle ze niekoniecznie bedzie to mialo moc prawna - mnie
    interesuje wlasnie kwestia mocy prawnej okreslonej uchwaly.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2011-04-15 16:28:49
    Temat: Re: wspolnota i zakaz wyprowadzania psow
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-15 18:00, Cyb pisze:
> [...]
    > uchwalic, tyle ze niekoniecznie bedzie to mialo moc prawna - mnie
    > interesuje wlasnie kwestia mocy prawnej okreslonej uchwaly.

    Ustawa o własności lokali oraz lokalne (miejskie/gminne) przepisy
    porządkowe.

    Wspólnota rządzi się na terenie nieruchomości wspólnej, o tym już wiesz.
    Dalej, to już jest KC/KW(?). Niesprzątanie po psie podpada pod KW(?) lub
    gminne rozporządzenia. Wyprowadzanie psa na czyjś teren - pod KC. To co
    wspólnota sobie uchwala w zakresie wyprowadzania psów na wspólnotowe
    trawniki, to jest w zasadzie regulamin porządkowy. Bez tego, jeśli
    wyprowadza członek wspólnoty, to wyprowadza "na (poniekąd) swoje". Jeśli
    nie-członek, to narusza cudzą własność.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-04-18 08:15:14
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 18:00:35 +0200, Cyb napisał(a):

    > czy wspolnota moze przyjac w glosowaniu uchwale o zakazie
    > wyprowadzania psow na terenie wspolnym?

    A masz tego psa teleportować czy w jaki sposób z nim....wyjść poza
    mieszkanie?
    No chyba że nieprecyzyjnie tutaj napisałeś co jest przedmiotem uchwały.

  • 4. Data: 2011-04-18 09:22:43
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Kamil" <a...@a...com> schrieb im Newsbeitrag

    > A masz tego psa teleportować czy w jaki sposób z nim....wyjść poza
    > mieszkanie?
    > No chyba że nieprecyzyjnie tutaj napisałeś co jest przedmiotem uchwały.

    Przecież napisał całkiem konkretnie. Przeczytaj jeszcze raz. Wspólnota nie
    chce, aby na jej terenie srały psy "wspólnotowiczów".

  • 5. Data: 2011-04-18 09:37:13
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Nie napisał konkretnie :)

    > Przeczytaj jeszcze raz.

    Tego oczekuję od ciebie. Przeczytaj co napisał wątkotwórca i co ja
    NAPISAŁEM. Potem to postaraj się zrozumieć.

    > Wspólnota nie chce, aby na jej terenie srały psy "wspólnotowiczów".

    A to jest twój domysł.
    Chodzi o zakaz wyprowadzania psa na terenie wspólnym.
    To ja się pytam - jak on z tym psem ma wyjść np. do weterynarza?
    W jaki sposób ma przejść przez korytarz, klatkę schodową, część podwórka
    która jest własnością tej wspólnoty.
    Ja tam kurwa nie widzę nic o sraniu!!
    MOWA O WYPROWADZANIU!!!!
    Może to ty pisałeś treść tej uchwały?
    To całkiem prawdopodobne, skoro takie betony produkują takie kfiatki :)

  • 6. Data: 2011-04-18 11:41:36
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    > Nie napisał konkretnie :)

    Nie wiem, może ten "Kamil" to Twoje pseudo, a naprawdę nazywasz się Li, albo
    Jakamoto, ale fragment :
    "czy wspolnota moze przyjac w glosowaniu uchwale o zakazie
    wyprowadzania psow na terenie wspolnym?" - chyba jasno i konkretnie mówi o
    co chodzi? Jak dalej nie rozumiesz co czytasz to napisze Ci dużymi
    literkami: "O ZAKAZIE WYPROWADZANIA PSÓW NA TERENIE WSPÓLNYM". Zauważyłeś?
    Czy mam Ci dalej wskazać takie małe, króciutkie słowo "NA"?
    Więc nie rżnij głupa i nie troluj. Nie jest to ustawa o zakazie
    wyprowadzania psów, nie jest to ustawa o zakazie wychodzenia z psem z
    mieszkania, tylko:

  • 7. Data: 2011-04-26 14:24:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Apr 2011, Andy Niwinski wrote:

> [...]
    > "czy wspolnota moze przyjac w glosowaniu uchwale o zakazie
    > wyprowadzania psow na terenie wspolnym?" - chyba jasno i konkretnie mówi o co

    Ale Kamil IMHO ma rację.
    Przynajmniej co do kierunku podważenia uchwały, jeśli taka była intencja.

    > Jak dalej nie rozumiesz co czytasz to napisze Ci dużymi literkami: "O
    > ZAKAZIE WYPROWADZANIA PSÓW NA TERENIE WSPÓLNYM". Zauważyłeś? Czy mam Ci dalej
    > wskazać takie małe, króciutkie słowo "NA"?

    To jak pies jest *na* kawałku ścieżki między blokiem a najbliższą drogą
    publiczną, to gdzie jest?
    Przecież Kamil o to pyta, nie uchylaj się :P

    > Więc nie rżnij głupa i nie troluj.

    Kiedy IMO najwyraźniej to Ty nie masz racji.
    To "uchwałodawca" strzelił sobie w stopę, bo chcąc ująć zakaz tak
    aby uniknąć źle kojarzących się wyrażeń ;) zwyczajnie przedobrzył.

    > Nie jest to ustawa o zakazie wyprowadzania
    > psów, nie jest to ustawa o zakazie wychodzenia z psem z mieszkania, tylko:
    > "...uchwale o zakazie
    > wyprowadzania psow NA terenie wspolnym?"

    Właśnie.
    Zamiast zabraniać obstawiania g... wszystkiego co można, zakazuje
    psu łażenia.
    Na mój rozum - gniot prawny, prowadzący do możliwości podważenia przez
    wskazanie że stanowi nadużycie - bo usiłuje zakazać posiadania psa
    bez zakazywania posiadania psa.
    FORMALNIE właśnie TAK to zapisali!

    Dla jasności: wiadomo mi, że są kraje (AFAIR m.in. Niemcy), w których
    *można* ustanowić zakaz trzymania psów w bloku.
    Ale wtedy sprawa jest jasna.
    Zakaz "wyprowadzania na teren" jest nieporozumieniem (zakaz wyprowadzania
    *na tereny zielone wspólnoty* na przykład, to byłaby inna sprawa!)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-04-27 08:19:23
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 16:24:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Zakaz "wyprowadzania na teren" jest nieporozumieniem (zakaz wyprowadzania
    > *na tereny zielone wspólnoty* na przykład, to byłaby inna sprawa!)

    Gotfryd - dokładnie o to mi "kaman" było :)
    Ale Andy (takoż hamerykaniec jakiś cy cóś :)) tego nie kuma ;)