    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 26 Apr 2011 16:24:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: wspolnota i zakaz wyprowadzania psow

    On Mon, 18 Apr 2011, Andy Niwinski wrote:

    > "Kamil" <a...@a...com>

    > Nie wiem, może ten "Kamil" to Twoje pseudo, a naprawdę nazywasz się Li, albo
    > Jakamoto, ale fragment :
    > "czy wspolnota moze przyjac w glosowaniu uchwale o zakazie
    > wyprowadzania psow na terenie wspolnym?" - chyba jasno i konkretnie mówi o co
    > chodzi?

    Ale Kamil IMHO ma rację.
    Przynajmniej co do kierunku podważenia uchwały, jeśli taka była intencja.

    > Jak dalej nie rozumiesz co czytasz to napisze Ci dużymi literkami: "O
    > ZAKAZIE WYPROWADZANIA PSÓW NA TERENIE WSPÓLNYM". Zauważyłeś? Czy mam Ci dalej
    > wskazać takie małe, króciutkie słowo "NA"?

    To jak pies jest *na* kawałku ścieżki między blokiem a najbliższą drogą
    publiczną, to gdzie jest?
    Przecież Kamil o to pyta, nie uchylaj się :P

    > Więc nie rżnij głupa i nie troluj.

    Kiedy IMO najwyraźniej to Ty nie masz racji.
    To "uchwałodawca" strzelił sobie w stopę, bo chcąc ująć zakaz tak
    aby uniknąć źle kojarzących się wyrażeń ;) zwyczajnie przedobrzył.

    > Nie jest to ustawa o zakazie wyprowadzania
    > psów, nie jest to ustawa o zakazie wychodzenia z psem z mieszkania, tylko:
    > "...uchwale o zakazie
    > wyprowadzania psow NA terenie wspolnym?"

    Właśnie.
    Zamiast zabraniać obstawiania g... wszystkiego co można, zakazuje
    psu łażenia.
    Na mój rozum - gniot prawny, prowadzący do możliwości podważenia przez
    wskazanie że stanowi nadużycie - bo usiłuje zakazać posiadania psa
    bez zakazywania posiadania psa.
    FORMALNIE właśnie TAK to zapisali!

    Dla jasności: wiadomo mi, że są kraje (AFAIR m.in. Niemcy), w których
    *można* ustanowić zakaz trzymania psów w bloku.
    Ale wtedy sprawa jest jasna.
    Zakaz "wyprowadzania na teren" jest nieporozumieniem (zakaz wyprowadzania
    *na tereny zielone wspólnoty* na przykład, to byłaby inna sprawa!)

    pzdr, Gotfryd