  • 11. Data: 2003-01-20 07:23:52
    Temat: Re: włamania komputerowe
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Weź i zrób blokadę nr IP sprawcy w FireWallu'u i po kłopocie.

    Chyba nie. Wystarczy, że "włamywacz" połączy się przez modem i co wtedy....
    :)
    A jeżeli chodzi o logi to ślad poza serwerem poszkodowanego pozostaje chyba
    na innych serwerach w sieci, przez które złoczyńca :) się łączył. Tak, że
    sprawa do
    udowodnienia moim zdaniem, ale jeżeli facet nie zdołał się włamać to pewnie
    będzie
    ciężko znaleźć paragraf żeby go ukarać.
    Pamiętam, że kiedyś była głośna sprawa, chyba w Krakowie, jak gość włamał
    się
    do sieci w firmie X i spowodował straty kilku tysięcy dla firmy. Gościa
    skazali.
    W przypadku Marcina firma nie poniosła strat bezpośrednich, ale jak twierdzi
    uniemożliwił on logowanie się innych użytkowników, a to chyba też strata
    finansowa
    dla firmy zwazana z czasem pracy ludzi, tak, że być może coś się znajdzie w
    prawie na intruza,
    ale tu już potrzebny dobry prawnik

    Pozdrawiam

    Darek

  • 12. Data: 2003-01-20 07:30:57
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 13. Data: 2003-01-20 08:00:51
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > naprawde?
    >

    > Art. 267. §
    > Art. 13. § .

    Cieszę się że tak szybko znalazł się paragraf :D

    > stary, gdyby do tego był potrzebny dobry prawnik,

    Chyba zbyt dosłownie potraktowałeś moje słowa ;)
    Poprostu ktoś kto zna konkretny paragraf.

> [...]
    > dla kancelarii trzeba by angażować samych geniuszy :->
    >
    > zauwaz też, że wystąpienie szkody majątkowej nie jest przesłanką

    Czyli prawidłowo.
    Ale szkoda majątkowa pewnie dodatkowo obciąża winnego.

    pzdrawiam

    Darek

    P.S. Dzieki za wyczerpującą odpowiedź :)

  • 14. Data: 2003-01-20 08:04:18
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 15. Data: 2003-01-20 08:10:15
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <01be01c2c065$af8f01d0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    > popełnienia na nim czynu zabronionego lub ze względu na użycie środka nie
    > nadającego się do popełnienia czynu zabronionego.

    A jak to odroznic w praktyce? Bardzo często w dyskusjach na taki temat
    pojawia się problem czy skanowanie portów jest próbą włamania czy też nie.
    Per analogia, jako argument na to że tak, podaje sie przekonywujący MZ
    przykład o łażeniu po parkingu i ciągnięciu za klamki samochodów... Ale to
    dygresja, a co istotniejsze to bardziej ogólne pytanie które brzmi: co
    uznać za próbę włamania bo ja prawdę mówiąc nie widzę klarownego
    kryterium.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2003-01-20 08:33:36
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Per analogia, jako argument na to że tak, podaje sie przekonywujący MZ
    > przykład o łażeniu po parkingu i ciągnięciu za klamki samochodów...

    Ale czyż w tym konkretnym przypadku poza szarpaniem za klamkę nie nastąpiło
    uszkodzenie tej klamki i zamka?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 17. Data: 2003-01-20 08:56:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b0gc6g$l86$1@news.tpi.pl>, Darek wrote:

    > Ale czyż w tym konkretnym przypadku poza szarpaniem za klamkę nie nastąpiło
    > uszkodzenie tej klamki i zamka?

    A nastapiło? Czy też ktoś "tylko" trzymał na klamce długo rękę?
    A jak klasyfikować ataki różnych robaków z obcego komputera (to pytanie
    do mojego imiennika)? Nawet jeśli nieskuteczne to często swoją
    intensywnością podchodzą pod DoS.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2003-01-20 09:08:31
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Marcin Debowski - zdarzyło Ci się kiedyś napisać takie coś:

> [...]
    > samochodów... Ale to dygresja, a co istotniejsze to bardziej ogólne
    > pytanie które brzmi: co uznać za próbę włamania bo ja prawdę mówiąc nie

    Ni każd skanowanie prowadzi do włamania i można robić to świadomie. A auta
    na parkingu mogę dotykać - co innego jak zacznę grzebać wytrychem.

    :: Cudny ::.

    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
    ser&userid=2416320

  • 19. Data: 2003-01-20 09:08:55
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 20. Data: 2003-01-20 09:10:29
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > A nastapiło? Czy też ktoś "tylko" trzymał na klamce długo rękę?

    W mojej ocenie jeżeli atak spowodował uniemożliwienie logowania
    innym użytkownikom tejże sieci, to nastąpiło uszkodzenie.

    Pozdrawiam

    Darek