  • 21. Data: 2003-01-20 09:10:45
    Temat: Re: włamania komputerowe
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>

    : Ale czyż w tym konkretnym przypadku poza szarpaniem za klamkę nie
    nastąpiło
    : uszkodzenie tej klamki i zamka?

    powiedziałbym, że to sytuacja, gdy osoba bez biletu próbuje wykłócić się
    kierowcą o miejsce,
    a uprawnieni nie mogą wsiąść :)

  • 22. Data: 2003-01-20 09:12:36
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 23. Data: 2003-01-20 09:44:04
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <022401c2c073$6741c210$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: A jak to odroznic w praktyce? Bardzo często w dyskusjach na taki temat
    >: pojawia się problem czy skanowanie portów jest próbą włamania czy też nie.
    >
    > tu odsyłam do mojej (stern) dyskusji z Expertem, uwzględniającej
    > orzecznictwo amerykańskie
    > (tytuł bodajże: skanowanie portów jest terroryzmem internetowym)

    czytne przy najbliższej okazji

    >: Per analogia, jako argument na to że tak, podaje sie przekonywujący MZ
    >: przykład o łażeniu po parkingu i ciągnięciu za klamki samochodów...
    >
    > IMHO to nie jest adekwantne porównanie,
    > użycie cudzego samochodu bez zgody właściciela jest przestępstwem,
    > nie jest tak, że idąc ulicą widzisz samochód z kartką "przejedź się, jeśli
    > chcesz".
    >
    > A serwery są powszechnie udostępniane, czy nie mogę sprawdzić, co jest
    > udostępnione, a co nie?

    MZ serwery są publicznie dostępne w takim samym stopniu jak samochody.
    Mam na swoim kilka usług i są one dostępne dla ściśle określonego kręgu
    osób (jak i samochód). Po to są w samochodzie drzwi aby wpuścić kogoś z
    tego kręgu. Po to samo jest u mnie ten czy inny port. Jaka różnica?
    Założenie że coś jest publicznie dostępne tylko dlatego że jest
    fizycznie dla szerokiego kręgu osób osiągalne jest MZ mocno dyskusyjne.

    >: co
    >: uznać za próbę włamania bo ja prawdę mówiąc nie widzę klarownego
    >: kryterium.
    >
    > nie teoretyzowałbym,
    > MSZ w tym przypadku można śmiało powiedzieć, że była to próba włamania
    > (700 wordostron mówi samo za siebie :) )

    A cholera wie jak te logi w końcu wyglądają :) Jak ustawię "szeroko"
    logowanie zdarzeń w fajerełolu to mogę mieć i kilkadzisiąt-set mega na
    dobę.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2003-01-20 09:50:03
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 25. Data: 2003-01-20 10:19:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <02a801c2c079$23877190$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    > zrozumiałem że te 700 WS to tylko logi z podawania loginu/hasła przez tego
    > samego uzytkownika,

    owszem, ale operowanie ilością tekstu na kilogramy, tj strony jest takie
    sobie, co zresztą już wytknięto

    > btw, czy nie da się przypadkiem tak skonfigurowac serwera, żeby rozłączał /
    > blokował dostęp przy np. kilkukrotnej pomyłce?

    Jasne że sie da i to nie tylko przy tak <skomplikowanych> rzeczach jak
    logowanie. Pojedyńczy skan starczy aby kolejny przywitać już z odpowiednim
    nastawieniem.

    > Mój linux tak umie :)

    co mnie zaciekawia, to czemu nie ma (nie ma?) tam zwyczajowej 3
    sekundowej przerwy przed kolejną próbą zalogowania.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2003-01-20 10:36:37
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 27. Data: 2003-01-20 11:21:05
    Od: "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl>

    Widze szanowni grupowicze, że narodziło się pare nieścisłości. Nie chciałem
    odchodzić od sedna sprawy ale jak widać muszę. Jestem konsultantem od
    zabezpieczeń, adminem z wykształcenia informatykiem, więc posty w stylu
    należy dobrze ustawić firewall mnie śmieszą. Ogólnie dostępne programy do
    włamań na strony www zabezpieczone hasłem (.htaccess) są na tyle
    inteligentne, że potrafią zmieniac adres proxy co określoną ilość logowań,
    odstępy czasowe między logowaniami to podstawowa funkcja takich programów.
    Czyli zatrzymanie takiego ataku jest w zasadzie nie możliwe - nie zablokuje
    IP (w przypadku serwera proxy AOL to przy okazji odetne dostęp połpowie
    USA), firewall mi nie pomoże, a komunikat błędu po 3 nieudanych próbach
    logowania to już najmniejszy problem dla atakującego. Nie będę rozpisywał
    się o dodatkowych skryptach zabezpieczających z użyciem mod_rewrite serwera
    Apache. Z mojej strony zrobiłem wszystko, co było możliwe i nie wymagało
    funduszy FBI na zabezpieczenia. I dlatego chciałbym nawet prewencyjnie
    dobrać się komuś "do ciała" za te ataki. Choć w zasadzie widzę, że nie mam
    na to szans.

    Wracając do Word-a - 700 stron czcionką 10, Time New Roman, ze std.
    ustawieniami jak tezaurus, marginesy itd., tylko odfiltrowane komunikaty o
    tym włamaniu z error_log-u, czyli 1 linijka - 1 nieudane logowanie. Tak więc
    uważam, że to sporo.

    Ktoś z grupowiczów wspomniał o dowodach, że może wygenerować logi na mnie i
    to nie jest dowód. To ja nie widze innego sposobu udowodnienia włamu jak
    moje logi i logi serwera pośredniczącego. Przecież nie złape za rękę
    sprawcy, a były UOP nie udostępni mi technologi do namierzania połączeń w
    czasie rzeczywistym (jeśli takową posiadają).

    Przepraszam, że tak dalece odbiegłem od tematu dyskusji :)

    Nadal chętnie poznam wszelkie pomysły jak zgodnie z prawem "pogrozić"
    intruzowi palcem :) wymiaru sprawiedliwości

    Marcin

  • 28. Data: 2003-01-20 11:38:04
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czyli zatrzymanie takiego ataku jest w zasadzie nie możliwe - nie
    zablokuje
    : IP (w przypadku serwera proxy AOL to przy okazji odetne dostęp połpowie
    : USA),

    nie chcesz stosować sankcji? ;)

    : dobrać się komuś "do ciała" za te ataki. Choć w zasadzie widzę, że nie mam
    : na to szans.

    dlaczego nie????
    przecież Ci napisałem

    : Ktoś z grupowiczów wspomniał o dowodach, że może wygenerować logi na mnie
    : to nie jest dowód.

    jest jest

    : Nadal chętnie poznam wszelkie pomysły jak zgodnie z prawem "pogrozić"
    : intruzowi palcem :) wymiaru sprawiedliwości

    możesz albo
    1) napisać list (na papierze) z podaniem paragrafów
    2) złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa - prok.
    najprawdopodobniej umorzy, ale sprawca poczuje oddech Temidy ...(hmmm nie
    wiem gdzie, może za plecami :) )

    pozdro.

    ja

  • 29. Data: 2003-01-20 15:01:36
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    tak na marginesie tej dyskusji...
    w komendzie glownej policji jest wydzial, ktory sie zajmuje takimi sprawami
    i tam pracuja ludzie, ktorzy sie na tym znaja, wiec ja bym tak latwo drogi
    przez organa scigania nie odpuszczal.

    pozdrowienia,
    kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 30. Data: 2003-01-21 07:05:37
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    zdaje się, ze kieruje nim komisarz Hajdukiewicz => h...@k...waw.pl