  • 1. Data: 2006-05-28 10:52:30
    Temat: windykacja
    Od: "MichalGrzes..." <s...@o...pl>

    Mam taki problem ze dostalem od firmy windykujacej(telefonia
    komorkowa)wezwanie do osobistego stawienictwa sie u nich. poniewaz nie mam
    na zaplacenie wierzytelnosci( w takich terminach jak firma mi proponuje) i
    na dojzad do warszawy- to czy musze sie wstawic na takie wezwanie?
    czy firma windykujaca moze moze nie podac do sadu jakie sa konsewkencje
    takiego ich postpowania.
    W internecie znalazlem cos takiego:
    "W dniu 12 październiku 2004r NSA wydał wyrok dotyczący firmy
    windykacyjnej w którym orzekł, że nie można dokonywać cesji wierzytelności
    osoby fizycznej bez jej zgody. Treść wyroku jest dostępna na stronie
    Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych www.giodo.gov.pl
    "Materiały informacyjne\ Orzeczenia Sądowe" jako Sygn. akt OSK 769/04 i
    dotyczy należności dla operatora telekomunikacji. Wynika z niego że
    zewnętrzne firmy windykacyjne nie mogą w ogóle przetwarzać danych osobowych
    abonentów, a więc telefonicznie przypominać o zaległościach, czy występować
    przeciwko nim do sądu. Reasumując, działania tej i podobnych firm są
    bezprawne. Mając dowód pisemny możemy jego ksero wysłać do Biura Generalnego
    Inspektora Ochrony Danych Osobowych, GIODO, ul.Stawki2; 00-193 Warszawa, z
    zapytaniem czy w/w wyrok ma zastosowanie w przedstawionej sprawie czy też
    należy podjąć starania o wydanie kolejnego wyroku. Wskazane jest zaznaczyć
    że ocena załączonego pisma - wezwania potrzebna nam jest do czekającej nas
    sprawy cywilnej. Zebrane w ten sposób dowody mogą być użyte w sprawie
    cywilnej w celu uzyskania odszkodowania za wywołanie rozstroju zdrowia
    (Art.444 kc) oraz naruszenia dobra osobistego (Art.448 kc)."
    Czy moge sie czym takim sugerowac?

    Grzes,-

  • 2. Data: 2006-05-28 11:12:12
    Temat: Re: windykacja
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@o...pl> napisal(a):
> [...]

    Nie :)

    > czy firma windykujaca moze moze nie podac do sadu jakie sa konsewkencje

    Że przyjdzie w końcu komornik :) Przynajmniej dopóki nie nastąpiło
    przedawnienie.

    > Czy moge sie czym takim sugerowac?

    A to skomplikowany temat i podejrzewam, że obecnie firma windykująca z
    operatorem tak rozwiązali temat Twojej wierzytelności, że ten problem
    tego nie dotyczy.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-05-28 11:12:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):

    > Nie :)

    Precyzując - stawić się nie musisz, ale wstawić - jak najbardziej
    możesz! :)

  • 4. Data: 2006-05-28 11:29:40
    Od: Kira <n...@t...pl>

    MichalGrzes... wrote:

    > Mam taki problem ze dostalem od firmy windykujacej
    > (telefonia komorkowa) wezwanie do osobistego stawienictwa sie
    > u nich.

    Oni cię mogą najwyżej grzecznie poprosić o złożenie wizyty. I nic
    więcej. Równie dobrze ty ich sobie możesz wezwać do stawiennictwa
    gdzieśtam, jak się bawić to bawić ;)

    Kira