  • 1. Data: 2010-01-20 08:04:39
    Temat: wezwanie - wspólnota mieszkaniowa
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...pl>

    3 właścicieli nie udostępniło lokali do przeglądu gazowego (były 2 terminy
    oraz możliwość indywidualnego umawiania się).
    Zarząd WM pisze wezwanie do dostarczenia dokumentu od osoby z uprawnieniami,
    że w mieszkaniu nie ma przecieku gazu.
    Wyznacza termin jego dostarczenia.
    I co ma być na końcu tego pisma?
    Chodzi o takie sformułowanie, żeby w razie jakiegoś nieszczęścia WM miała
    "kryjdupkę", nie ponosiła odpowiedzialności.

  • 2. Data: 2010-01-20 16:00:16
    Temat: Re: wezwanie - wspólnota mieszkaniowa
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik " aneczka.jedna" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hj6den$4s9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Chodzi o takie sformułowanie, żeby w razie jakiegoś nieszczęścia WM miała
    > "kryjdupkę", nie ponosiła odpowiedzialności.

    Zagrozić sądem. Bowiem i tak pozostanie droga sądowa jak się nie zgodzą na
    przegląd instalacji.

    Pozdrawiam
    Michał

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4790
    (20100120) __________

  • 3. Data: 2010-01-20 17:00:31
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...pl>

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):
    > Zagrozić sądem. Bowiem i tak pozostanie droga sądowa jak się nie zgodzą na
    > przegląd instalacji.

    Wspólnota do sądu nie pójdzie...
    Zgłoszenie do PINB albo prokuratury o narażaniu zdrowia i życia pomoże?

  • 4. Data: 2010-01-20 17:05:29
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Gaz odłączyć ;-))
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2010-01-20 19:20:39
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...pl>

    Nie chcemy iść do sądu, odcinać gazu zimą, tylko pozbyć się odpowiedzialności.
    Nie chce przeglądu, to nie, tylko niech w razie wybuchu poniesie za to
    odpowiedzialność.
    Jest tu jakiś prawnik?

  • 6. Data: 2010-01-20 19:50:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    aneczka.jedna wrote:
    > Jest tu jakiś prawnik?

    nie ma
    oni trzepią kasę w kancelariach.

  • 7. Data: 2010-01-20 19:54:18
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    aneczka.jedna pisze:

    > Jest tu jakiś prawnik?

    ROTFL! Przepraszam, nie wytrzymałem. DFme ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 8. Data: 2010-01-24 01:17:48
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik " aneczka.jedna" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hj7l27$27i$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > odpowiedzialności.
    > Nie chce przeglądu, to nie, tylko niech w razie wybuchu poniesie za to

    Kto jest właścicielem mieszkań których nie udostępniono?
    Kto jest właścicielem instalacji?

    Obowiązek przeglądów wynika z prawa budowlanego i dotyczy właścicieli. W
    ramach współnoty właścicieli reprezentuje Zarządca i posiada prawa i
    obowiązki w zakresie preprowadzania niektórych czynności.
    Jako że do przeglądu zobowiązuje ustawa, można wstępnie poinformować, że w
    przypadku niewpuszczenia, zarządca przyjdzie z policją w celu wyegzekwowania
    czynności do których zobowiązuje go ustawa.
    Zbierać pisma świadczące że zarządca wykonał wszystkie kroki jakie były w
    jego zasięgu i dołożył wszelkich starań aby spełnić swoje obowiązki. Podać
    paragrafy i napisać że w przypadku nieumożliwienia dokonania czynności
    członek wspólnoty łamie art taki i taki ustawy prawo budowlane i
    rozporządzenia ministra w sprawie warunków technicznych jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie i sam ponosi odpowiedzialność za stan
    instalacji w swoim mieszkaniu. W zwiazku z powyszym wzywa się go do
    przeprowadzenia przeglądu we własnym zakresie i dostarczenia protokołu w
    nieprzekraczalnym terminie do dnia pod rygorem odpowiedzialności określonej
    w w/w aktach prawnych. Wysłać za ptwierdzeniem odbioru. Jeżeli nie
    dostarczy, poinformować PINB.

  • 9. Data: 2010-01-24 01:51:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w przypadku niewpuszczenia, zarządca przyjdzie z policją w celu
    > wyegzekwowania czynności do których zobowiązuje go ustawa.

    A z Policją na jakiej podstawie?

  • 10. Data: 2010-01-24 21:04:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > A z Policją na jakiej podstawie?

    Na podstwie faktu że blokuje wykonanie nakazanych ustawą czynności na części
    wspólnej budynku (instalacje, kominy itd są częścią wspólną) czym łamie
    ustawę Prawo Budowlane i rozporządzenia do niej oraz Ustawę o własności
    lokali.
    --
    Jackare