  • 1. Data: 2010-01-20 06:46:43
    Temat: Internet w iPlus i problemy
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Kolega od pol roku jest w iPlusie, podpisal umowe na 2 lata, dostal modem
    Huawei na USB i niestety ten modem sie zepsul. Oddal go do naprawdy 15
    grudnia 2009, wtedy jedynie zaproponowano mu zastepczy stary modem na pcmcia
    ktory nie pasowal do laptopa i powiedziano ze nic innego nie ma, ze trzeba
    czekac na wynik ekspertyzy i naprawy. W ciagu 14 dni roboczych mial byc
    modem zgodnie z gwarancja naprawiony.Niestety 14 dni mijalo i pomimo
    dopytywania sie nie uzyskal zadnej informacji. Po 14 dniach w koncu sie
    okazalo ze faktycznie modem nie dziala i jest do wymiany (odkrywcze;) i ze
    go wymienia na nowy, ale nie teraz bo nie maja. I tak do dzisiaj nadal nie
    ma tego modemu i nadal nikt nie jest w stani mu powiedziec kiedy bedzie.
    Plus kaze placic za ten okres, internetu nie uzywa bo nie mial zastepczego
    modemu, zreszta nie po to podpisal umowe z modemem zeby teraz kupowac nowy
    na okres naprawy. Z tego co sie dowiedzial ma czekac, az otrzyma nowy modem
    i normalnie oplacic fakture.
    Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale
    powiedzieli ze w zasadzie tak moga zrobic. Czy taka sytuacji jest
    rzeczywiscie w porzadku i musi placic za ten okres? Czy moze rozwiazac w
    zwiazku z tym umowe, bo przeciez moga powiedziec, ze to nie ich wina ze
    modem sie zepsul, a naprawa zajmuje sie serwis. Czy w takim razie zadac
    rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze o
    jakies informacje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-20 07:32:22
    Temat: Re: Internet w iPlus i problemy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Norbert pisze:
> [...]
    > ktory nie pasowal do laptopa i powiedziano ze nic innego nie ma, ze trzeba

    LOL

    U tych gnojków to norma. Jak w moim lokalnym BTSie coś się spartoliło w
    konfiguracji i przestał akceptować połączenia GPRS (rozmowy działały) to
    bezczelnie mi odpowiedzieli (awaria trwała już ponad dzień), że to jest
    dostęp mobilny i mogę sobie pojechać gdzie indziej i poszukać, gdzie
    zadziała.

    [ciach]

> [...]
    > rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze o

    Nieco inną i po upłynięciu terminu cyrografu, więc zwyczajnie
    wypowiedziałem im umowę. Oczywiście sk*.*syny "przegapiły" wypowiedzenie
    i uznali, że nie opłaciłem faktur i naliczyli opłatę za wyłączenie... W
    sądzie oczywiście przez to nie mieliby szans, ale pretekst to sprzedania
    "długu" szemranym firemkom był i teraz kolejna (chyba już siódma) mnie
    straszy sądem.

    Banda naciągaczy - ot co. Nawet orangutan jest lepszy, bo jak kiedyś
    doradca był bezczelny i się rozłączył nie rozwiązując problemu, to po
    zgłoszeniu pretensji wyżej nawet pozwracali opłaty za połączenia z
    dezinfolinią.

    Co do Twojego problemu to formalnie niestety mają takie prawo, bo
    niestety umowa na abonament nie jest zasadniczo związana z modemem,
    który jest Twoją własnością czyli Twoim (osobnym) problemem. Jakby modem
    był wydzierżawiony....

  • 3. Data: 2010-01-20 11:07:28
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    > niestety umowa na abonament nie jest zasadniczo związana z modemem,
    > który jest Twoją własnością czyli Twoim (osobnym) problemem. Jakby modem

    Na grupie pl.misc.telefonie.gsm dostalem taka odpowiedz:
    "Modem ma gwarancję - gwarancja mówi, że gwarant gwarantuje prawidłowe
    działanie modemu przez okres gwarancji lub jego naprawę albo wymianę.
    Jak widać - gwarancja nie została wypełniona. Czyli klient ma pełne prawo
    skorzystać przysługującego mu prawa na podstawie niezgodności z umową (bo
    umowa opiewa na modem z gwarancją).
    Uprawnienia na podstawie niezgodności z umową pozwalają mu zażądać od
    sprzedawcy usunięcia wady (=naprawy albo wymiany) albo zwrotu pieniędzy.
    Przy czym należy się cena modemu a nie cena promocyjna, bo cena promocyjna
    = cena modemu minus upust jaki uzyskano przy podpisaniu umowy. Za te
    pieniądze można kupić dwa albo trzy modemy."
    Moze w ten sposob da sie ich zalatwic?
    Oszukuja na kazdym kroku. Ja np 3 miesiace wczesniej zlozylem podanie w
    salonie Orange z chce z chwila wyagsniecia umowy przejsc z abonementu na
    prepaid (rownie dobrze moglem rozwiazac umowe) co sie okazalo po 3
    miesiacach nic sie nie zmienilo, ja mialem dalej abonament, a oni
    stwierdzili ze w jakims smsie mi napisali odmowe (dlaczego jesli moglem od
    nich odejsc jak bym chcial). Jestem pewien ze po zlozeniu w salonie tego
    pisma (mam kopie z data) otrzymalem tylko info sms, dziekujemy za
    zgloszenie. Nic wiecej ani pisemnie ani tel nie dostalem. Potem reklamowalem
    , kase kazali mi zaplacic, nic nie zdzialalem a o kilka zl nie bede po
    sadach chodzil. W sumie kazdy tak mysli i maja potem zyski. Na prepaid
    zmienilem po miesiacu, malo uzywam wiec duzo juz na mnie nie zarobia. Nigdy
    wiecej umow z operatorami.

  • 4. Data: 2010-01-20 11:14:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

    > Na grupie pl.misc.telefonie.gsm dostalem taka odpowiedz:
    > "Modem ma gwarancję - gwarancja mówi...

    Tak zapytam czytałeś warunki gwarancji jakiej udziela Polkomtel? Bo ja
    akurat mam pod ręką Huawei E156G i w zestawie (z Polkomtela) jest tylko
    i wyłącznie karta gwarancyjna Huawei Polska Sp z o.o.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 5. Data: 2010-01-20 12:12:54
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > modem sie zepsul, a naprawa zajmuje sie serwis. Czy w takim razie zadac
    > rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze

    Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna
    firma.
    "plusa" mało obchodzi, że sprzęt nawalił. Płacić trzeba.
    Jak nawali Tobie komputer, to też bedziesz chciał ulgę w abo?

  • 6. Data: 2010-01-20 15:00:23
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna
    > firma.

    No ale przeciez modem kupil w salonie? Tzn ze jak cos kupie w komputroniku i
    sie zepsuje to oni mi powiedza ze mam sobie sam szukac serwisu? Oni to
    zalatwiaja, najwyzej moga zaproponowac, ze jak sam zaniose do serwisu to
    bedzie szybciej, bo pomine ich centrale. Czy tak nie jest?

  • 7. Data: 2010-01-20 15:53:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

    > No ale przeciez modem kupil w salonie? Tzn ze jak cos kupie w komputroniku i
    > sie zepsuje to oni mi powiedza ze mam sobie sam szukac serwisu?

    Odpowiedzialnosc sprzedawcy to jedno a serwisowanie w sensie naprawianie
    powstalych w wyniku uzywania uszkodzen to drugie.

    j.

  • 8. Data: 2010-01-20 18:29:40
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna
    > firma.

    Skąd Ty to bierzesz ???

    > "plusa" mało obchodzi, że sprzęt nawalił. Płacić trzeba.
    > Jak nawali Tobie komputer, to też bedziesz chciał ulgę w abo?

    Plusa ?

  • 9. Data: 2010-01-20 20:08:55
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Odpowiedzialnosc sprzedawcy to jedno a serwisowanie w sensie naprawianie
    > powstalych w wyniku uzywania uszkodzen to drugie.

    Wiec jaka jest odpowiedzialnosc sprzedawcy jesli zwraca sie uszkodzony twar
    do nich, oni oddaja do serwisu, mija juz dwukrotnosc terminu realizacji
    gwarancji a towaru nie ma, nowego nie daja, kasy oddac nie chca. Mozna tak?

  • 10. Data: 2010-01-20 20:19:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

> [...]
    > gwarancji a towaru nie ma, nowego nie daja, kasy oddac nie chca. Mozna tak?

    Rozumiem, ze kierujesz do sprzedawcy rozszczenie naprawy gwarancyjnej do
    ktorej zobowiazal sie ktos inny?

    j.