  • 1. Data: 2004-12-05 20:41:52
    Temat: utrata prawa jazdy wskutek jazdy po pijanemu
    Od: "Amon_Tea" <a...@o...pl>

    Zabrano mi prawo jazdy za prowadzenie auta w stanie nietrzeźwym (3 promile)
    i spowodowanie drobnej kolizji drogowej (poszkodowany jest tylko slupek
    przysklepowy) . Stało sie to 3 grudnia b.r. Czeka mnie więc sprawa w sądzie
    Grodzkim. Mój problem polega na tym, że 11 grudnia mam planowany wyjazd do
    pracy do Londynu. Co robić.. Ucieknę -> będę miał kłopoty z tytułu
    niestawiennictwa. Pójdę powiadomić - > obawiam się, że mogę zostać
    zatrzymany w kraju.
    Prosze o wyjasnienie - jak powininienem zachowac sie w tej sytuacji.

  • 2. Data: 2004-12-05 20:54:47
    Temat: Re: utrata prawa jazdy wskutek jazdy po pijanemu
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Amon_Tea wrote:
    > Co robić.. Ucieknę -> będę miał kłopoty z tytułu niestawiennictwa.

    nie ma obowiązku stawiania się w sądzie...

    > Pójdę powiadomić - > obawiam się, że mogę zostać zatrzymany w kraju.

    dlaczego? o czyms nie napisałeś?

    KG

  • 3. Data: 2004-12-05 21:22:46
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    Witam
    Samo prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeżwości-powyżej 0,5 promila (art.115
    par. 16kk) jest przestępstwem-art. 178a kk.zatrzymanie prawa jazdy w takich
    okolicznościach to rutyna. Rzeczywiście czeka Cię przede wszystkim sprawa
    karna-Wydział Karny Sądu Rejonowego Radziłabym nie uciekać.

  • 4. Data: 2004-12-05 22:07:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Amon_Tea wrote:
> [...]
    > przysklepowy) . Stało sie to 3 grudnia b.r. Czeka mnie więc sprawa w sądzie

    Trzeba było myśleć, zamiast chlać. 3 promile i za kierownicą to już
    przestępstwo (art. 178a KK).

> [...]
    > pracy do Londynu. Co robić.. Ucieknę -> będę miał kłopoty z tytułu
    > niestawiennictwa. Pójdę powiadomić - > obawiam się, że mogę zostać

    Dobrze to ująłeś - to twój problem.

    > Prosze o wyjasnienie - jak powininienem zachowac sie w tej sytuacji.

    Postępować zgodnie z procedurą, albo zwiewać do kraju, z którego nie ma
    ekstradycji.

    Zagrożenie jest do dwóch lat odsiadki.

    A i tak kara jest za łagodna. Uważam, że za siadanie za kierownicą po
    pijaku powinny być dożywotnie ciężkie roboty (i to tylko dlatego, że z
    zasady jestem przeciwny karze śmierci).

  • 5. Data: 2004-12-05 22:08:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > nie ma obowiązku stawiania się w sądzie...

    3 promile to już kodeks karny...

    Swoją drogą wytrzymały osobnik - 3 promile to już chyba dawka śmiertelna?

  • 6. Data: 2004-12-05 22:12:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > 3 promile to już kodeks karny...

    I co z tego? Stawiennictwo na rozprawie jest (co do zasady) prawem a nie
    obowiązkiem oskarżonego.

    KG

  • 7. Data: 2004-12-05 22:23:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > A i tak kara jest za łagodna. Uważam, że za siadanie za kierownicą po
    > pijaku powinny być dożywotnie ciężkie roboty (i to tylko dlatego, że z
    > zasady jestem przeciwny karze śmierci).

    Za 0,8 też?
    Akurat dość popularny wyrok 'rok w zawiasach' uważam za najgorsze
    możliwe rozwiązanie. Zapłaciłby taki odpowiednią (tak ponad 15000 zł)
    grzywnę, to przynajmniej poczułby karę. A jak już zamykać to najwyżej na
    kilka miesięcy. Poza skrajnymi przypadkami oczywiście.

    KG

  • 8. Data: 2004-12-05 22:27:44
    Od: "Amon_Tea" <a...@o...pl>

    A jaka jet procedura.. Ja nie wyjeżdżam z powodów takich, zaby uciec..a z
    powodów takich, że nie mam środków do życia tu, w kraju.

  • 9. Data: 2004-12-05 22:33:42
    Od: "Amon_Tea" <a...@o...pl>

    KAM - > loooool. Chyba nie wiem skąd bym zapłacił, jak ja nie pracuję, nie
    pracowałem i nic nie jet moją własnością, więc nawet nie mają z czego
    komornicy ...

  • 10. Data: 2004-12-05 22:35:37
    Od: "Krzysztof" <p...@o...pl>

    Nie dotyczy Polakow.... i Rosjan...
    W sumie to widzialem goscia ktory 'dmuchnal' 4%o - a wcale nie wygladal i mowil
    skladnie...
    Policjanci zastanawiali sie czy alkosensor dziala ok!?
    Wiec facet pojechal na pobranie krwi i wyszlo ze mial prawie 4,5 promila...

    Niedawno w sadzie administracyjnym zapadl wyrok w ktorym stwierdzono ze
    zatwierdzenie alkomatow i ich legalizacje sa niezgodne z przepisami, poniewaz
    zalegalizowano je na podstawie rozporzadzenia urzedu ktory nie mial prawa
    wydawac takiego rozporzadzenia...

    Krzysztof