  • 1. Data: 2004-12-05 20:30:01
    Temat: sprzedaz dlugu a splata
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pytanie iscie teoretyczne. Jestem winien firmie X kwote ilessettam PLN.
    Firma X informuje mnie, ze sprzedala dlug firmie Y. Firma Y zyczy sobie
    splaty w/w kwoty. Udaje, ze nie otrzymalem listu od firm X i Y i wplacam
    grzecznie zadana kwote na rachunek X. Czy Y moze mnie dalej scigac o
    pelna kwote?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-12-05 20:33:05
    Temat: Re: sprzedaz dlugu a splata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli informacja przyszła zwykłym listem, to spokojnie możesz tak zrobić.
    Jak przyjdzie następne wezwanie od Y, to im odpiszesz, ze przecież Ty już
    uregulowałeś dawno należność X i wyślesz kserokopię dowodu wpłaty.

  • 3. Data: 2004-12-05 21:17:13
    Od: "Lori" <l...@p...com>

> [...]
    > Jak przyjdzie następne wezwanie od Y, to im odpiszesz, ze przecież Ty już
    > uregulowałeś dawno należność X i wyślesz kserokopię dowodu wpłaty.

    chyba tylko niepoważny człowiek wysłałby takie informacje listem zwykłym.
    Podejrzewam, że jeszcze była "zwrotka". Poza tym, obowiązek dotarcia listu
    do adresata ciąży na adresacie - adresat _musi_ odebrać list pod adresem
    jaki ma we wpisie do ewidencji gospodarczej.
    Jak napiszesz , ze "dawno"? co to na przelewach nie ma dat!?
    pozdr.

  • 4. Data: 2004-12-05 22:29:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lori" <l...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jaki ma we wpisie do ewidencji gospodarczej.
    > Jak napiszesz , ze "dawno"? co to na przelewach nie ma dat!?

    Praktycznie we wszystkich znanych mi przypadkach wszystkie firmy
    windykacyjne ślą to zwykłym listem. Myślę, że i tu tak było.

  • 5. Data: 2004-12-06 08:18:30
    Od: "Lori" <l...@p...com>

    > Użytkownik "Lori" <l...@p...com> napisał w wiadomości

    > Praktycznie we wszystkich znanych mi przypadkach wszystkie firmy
    > windykacyjne ślą to zwykłym listem. Myślę, że i tu tak było.

    poważnie?

  • 6. Data: 2004-12-06 08:41:54
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 12/6/2004 9:18 AM, Lori wrote:

    > poważnie?

    Jeżeli mówimy o firmach tzw. windykacyjnych, które zajmuja się
    ściąganiem nalezności masowych, to Robert ma rację - list zwykły + telefon.
    Ja nawet fakturę wysyłam poleconym, ale ja jestem mały - duży to i
    wezwanie do zapłaty wysyła zwykłym i co innego też, polecone, czy zpo
    dopiero jak sprawa nabierze rumieńców.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-12-06 16:51:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > poważnie?

    Przejrzyj chociaż grupę do tyłu. pod kątem słów KRUK na przykład, albo
    wezwanie, windykacja. Windykatorzy dochodzą do wniosku, że skoro wezwanie
    nie jest obowiązkowe, to nie ma sensu podrażać kosztów poleconym.