  • 1. Data: 2010-07-06 18:48:54
    Temat: uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Kupilem przez serwis aukcyjny uzywana kuchenke. No i kurier przywiozl mi w
    paczce jej szczatki. Oczywiscie reklamacje do firmy kurierskiej zlozylem i
    czekam.
    Ale mam pytanie : kto jest teraz startny ? Bo ja nie mam kasy ani kuchenki,
    a sprzedawca ma kase. Czy ta reklamacja dotyczy jakby mnie ? Kto dostanie
    kase po uznaniu reklamacji (sprzedawa ?) ? Kto bedzie w plecy w razie
    odrzucenia reklamacji (ja ?) ?
    Po prostu zastanawiam sie, czy czasami sprzedawca nie powinien mi oddac kasy
    i czekac na rozwiazanie reklamacji.

    Fantom
    ps. Na moje oko to 90 % winy jest kuriera i 10 % sprzedajacego (srednio
    spakowana).

  • 2. Data: 2010-07-07 06:11:26
    Temat: Re: uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Po prostu zastanawiam sie, czy czasami sprzedawca nie powinien mi oddac
    > kasy i czekac na rozwiazanie reklamacji.

    Zdecydowanie nie.

    Patrz: artykuły 544 i 545 Kodeksu Cywilnego.

    Generalnie towar jest uznany za wydany kupującemu w chwili nadania
    przesyłki i od tej pory wszelkie jego uszkodzenia to sprawa między
    odbiorcą a przewoźnikiem. Chyba że udowodnisz, że złe opakowanie było
    przyczyną uszkodzenia albo uszkodzenie miało miejsce przed nadaniem.

    > Fantom
    > ps. Na moje oko to 90 % winy jest kuriera i 10 % sprzedajacego (srednio
    > spakowana).

    A twojej ni dudu? Ubezpieczenie przesyłki zamówiłeś?

  • 3. Data: 2010-07-09 12:40:59
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > odbiorcą a przewoźnikiem. Chyba że udowodnisz, że złe opakowanie było
    > przyczyną uszkodzenia albo uszkodzenie miało miejsce przed nadaniem.

    No czy na pewno do konca tak jest ? Jedyna osoba ktora moze zlozyc
    reklamacje jest ... nadawca. Ja zrobilem z przewoznikiem tylko protokol
    zniszczen.
    A co w przypadku gdy np nadawca takiej reklamacji nie zlozy ??

    > A twojej ni dudu? Ubezpieczenie przesyłki zamówiłeś?

    Wartosc przesylki miesci sie w ubezpieczeniu ktore jest zawarte w cenie
    przesylki.

    Fantom