    From: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzenie podczas transportu - kto winny ?
    Date: Fri, 9 Jul 2010 14:40:59 +0200

    > Zdecydowanie nie.
    >
    > Patrz: artykuły 544 i 545 Kodeksu Cywilnego.
    >
    > Generalnie towar jest uznany za wydany kupującemu w chwili nadania
    > przesyłki i od tej pory wszelkie jego uszkodzenia to sprawa między
    > odbiorcą a przewoźnikiem. Chyba że udowodnisz, że złe opakowanie było
    > przyczyną uszkodzenia albo uszkodzenie miało miejsce przed nadaniem.

    No czy na pewno do konca tak jest ? Jedyna osoba ktora moze zlozyc
    reklamacje jest ... nadawca. Ja zrobilem z przewoznikiem tylko protokol
    zniszczen.
    A co w przypadku gdy np nadawca takiej reklamacji nie zlozy ??

    > A twojej ni dudu? Ubezpieczenie przesyłki zamówiłeś?

    Wartosc przesylki miesci sie w ubezpieczeniu ktore jest zawarte w cenie
    przesylki.

    Fantom