  • 1. Data: 2010-07-06 16:39:12
    Temat: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
    Od: Marccco <m...@n...com>

    Witam!
    Przymierzam się zakupu aparatu fotograficznego. Zależy mi na czasie,
    dlatego zakupu chciałbym dokonać przez internet. Co, jeśli się okaże, że
    aparat nie spełnia moich oczekiwań? Czy będę miał możliwość zwrotu
    zakupionego towaru w ciągu 10 dni? Czy sklep będzie miał obowiązek
    zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie pieniędzy związanych z tym
    zakupem? Czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z
    zakupionym towarem, to znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć,
    itp. Na tej podstawie chciałbym sobie wyrobić opinie o sprzęcie i
    zdecydować czy zakupiony sprzęt spełnia moje oczekiwania, czy też nie.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-07-06 16:47:26
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-06 18:39, Marccco pisze:
> [...]
    > itp. Na tej podstawie chciałbym sobie wyrobić opinie o sprzęcie i
    > zdecydować czy zakupiony sprzęt spełnia moje oczekiwania, czy też nie.

    Teoretycznie, czy praktycznie?
    Praktycznie - odsyłasz na Twój koszt. (Czyli już parędziesiąt zł w
    plecy). Zapoznaj się szczegółowo z zasadami zwrotów u konkretnego
    sprzedawcy. Zwłaszcza sprawdź po jakim czasie odeśle Ci kasę i zastanów
    się, co zrobisz jeśli jednak nie odeśle. Szczególik: prawo zwrotu
    przysługuje tylko konsumentowi, a więc np. firmie - już niekoniecznie.

    Jeśli potrzebujesz zabawkę na jedną imprezę, to raczej pożycz od kolegi.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 3. Data: 2010-07-06 16:54:44
    Od: Marccco <m...@n...com>

    W dniu 2010-07-06 18:47, Młotkowy pisze:

> [...]
    > przysługuje tylko konsumentowi, a więc np. firmie - już niekoniecznie.
    >
    > Jeśli potrzebujesz zabawkę na jedną imprezę, to raczej pożycz od kolegi.

    Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po
    10 dniach), to sprzedawca nie będzie robił problemu...
    A, jeśli - przed zakupem - sprzedawca mi napisze, że towar będę zwrócić
    po 10 dniach, to czy później nie będzie mógł się z tej obietnicy wycofać?
    No, i czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z

  • 4. Data: 2010-07-06 17:01:04
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-06 18:54, Marccco pisze:
    > Wydawało mi się, że skoro jest taki przepis (możliwość zwrotu towaru po
    > 10 dniach), to sprzedawca nie będzie robił problemu...
    Niektórzy zastrzegają, że zwrot jest możliwy tylko jeśli towar nie był
    rozpakowany/nie nosi śladów używania. Teraz się zastanów, czy chciałbyś
    kupić taki aparat, który parę osób sobie "sprawdzało" ? Kupiłbyś? No to
    już wiesz czemu tak nie należy robić i czemu sprzedawcy nie chcą
    przyjmować zwrotów. Jak chcesz sobie posprawdzać, to idź do sklepu
    (nie)dla idiotów czy innego ełroertefał i tam testuj egzemplarze
    przeznaczone do macania. Jak dobrze zagadasz ze sprzedawcą (wmówisz mu
    że jesteś naprawdę zainteresowany) to może nawet da Ci zgrać zdjęcia na
    kompa.
    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-07-06 17:15:10
    Od: Marccco <m...@n...com>

    W dniu 2010-07-06 19:01, MZ pisze:
> [...]
    > przeznaczone do macania. Jak dobrze zagadasz ze sprzedawcą (wmówisz mu
    > że jesteś naprawdę zainteresowany) to może nawet da Ci zgrać zdjęcia na

    Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez
    internet. Poza tym, skąd mogę wiedzieć czy aparat spełni moje
    oczekiwania, jeśli go nie włączę i nie zrobię kilku przykładowych zdjęć?

  • 6. Data: 2010-07-06 17:16:26
    Od: Marccco <m...@n...com>

    W dniu 2010-07-06 19:15, Marccco pisze:

    > Nie mam czasu na chodzenie po sklepach, więc zakup musi się odbyć przez
    > internet. Poza tym, skąd mogę wiedzieć czy aparat spełni moje
    > oczekiwania, jeśli go nie włączę i nie zrobię kilku przykładowych zdjęć?

    Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu 10
    dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać?

    Jeśli ktoś miał jakiegoś doświadczenia (pozytywne/negatywne) w tej
    materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi.

  • 7. Data: 2010-07-06 17:42:17
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > Czy będę miał możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 10 dni?

    tak

    > Czy sklep będzie miał obowiązek zwrotu wszystkich wpłaconych przeze mnie
    > pieniędzy związanych z tym zakupem?

    nie, wysylka w obie strony to juz Twoja strata...

    > Czy przez okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym
    > towarem, to znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp.

    oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy
    bedziesz musial zrywac jakies plomby itp do pierwszego uruchomienia...

    pzdr

  • 8. Data: 2010-07-06 17:54:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-06 19:16, Użytkownik Marccco napisał:

> [...]

    Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieniądze na umożliwienie tobie
    testowanie sprzętu.

    > Po co jest w takim razie ten przepis (możliwość zwrotu towaru w ciągu 10
    > dni), skoro sugerujecie, że sprzedawcy mogą go nie przestrzegać?

    Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała.

    > Jeśli ktoś miał jakiegoś doświadczenia (pozytywne/negatywne) w tej
    > materii, to bardzo proszę o podzielenie się nimi.

    Są sprzedawcy którzy bardzo nie lubią takich cwaniaczków.
    Na odesłanie towaru wyrażą zgodę (bo muszą) ale jeśli znajdą
    jakieś uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadzą.
    Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed sądem
    że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy śladów używania
    a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?
    Bo sprzedawcy też potrafią być cwaniakami i to często lepszymi
    niż taki cwaniak poczatkujący jak ty.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-07-06 18:08:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    W dniu 2010-07-06 19:54, RadoslawF pisze:

    > Ale uważasz że sprzedawca ma czas i pieniądze na umożliwienie tobie
    > testowanie sprzętu.

    Wg mnie to ma, bo po czesci wynika to z ustawy.

    > Bo grupa posłów uznała że jest potrzebny i go przegłosowała.

    Widzisz. W sklepie stacjonarnym sprzedawca ma obowiazek zademonstrowac
    nam sprzet i pokazac, odpowiedziec na wszelkie mozliwe pytania itp itd.
    W przypadku zakupu na odleglosc jest to niemozliwe.

    > Są sprzedawcy którzy bardzo nie lubią takich cwaniaczków.

    Korzystanie ze swoich praw nazywasz cwaniactwem?

    > Na odesłanie towaru wyrażą zgodę

    Nie maja nic do gadania

    (bo muszą) ale jeśli znajdą
    > jakieś uszkodzenie, wadę czy skazę to kasy jednak nie oddadzą.

    Hmm, a co zrobią? Zatrzymają pieniądze i sprzęt?

    > Zastanów się czy będziesz w stanie udowodnić przed sądem
    > że odesłany aparat był sprawny i bez wad, skaz czy śladów używania
    > a nie uszkodzony jak stwierdzi sprzedawca ?

    To sprzedawca w zasadzie będzie musiał udowodnić.

    > Bo sprzedawcy też potrafią być cwaniakami i to często lepszymi
    > niż taki cwaniak poczatkujący jak ty.

    Cwaniakiem to jesteś chyba Ty.

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2010-07-06 18:12:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    W dniu 2010-07-06 19:42, Mario pisze:

    > oddac mozesz rzecz w takim stanie w jakim ja otrzymales wiec zelezy czy
    > bedziesz musial zrywac jakies plomby itp do pierwszego uruchomienia...

    Nie do końca, zgodnie z ustawą to, co strony świadczyły, ulega zwrotowi
    w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
    zwykłego zarządu.

    Więc jeśli musiał zerwać plombe aby otworzyć pudełko z aparatem to może
    to zrobić.
    Jeśli musiał zerwać plombę aby uruchomić i przetestować aparat to może
    to zrobić.

    To jest właśnie zwykły zarząd.

    PS. Ustawodawca wyraźnie wymienił w jakich przypadkach nie wolno zrywać
    folii, plomb itp.

    Jacek Kustra