  • 31. Data: 2012-07-07 01:59:24
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: Smok Eustachy <s...@g...pl>

    > Najpierw streszczenie dla niecierpliwych:
    >
    > IMO nie ma podstaw do "atakowania gościa".
    > Gość zachowuje się zgodnie z prawem, korzysta z możliwości
    > danej mu przez legalnego posiadacza lokalu.
    > IMO, gość nie narusza "miru".
    >
    > IMO tym kogo należy "zaatakować" jest najemca!

    Jaki, kurde, najemca????

  • 32. Data: 2012-07-07 06:56:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Nawet, jeśli ów pobyt jest wbrew woli właściciela lokalu?

    Z zastrzeżeniem, że te przepisy mają niebawem przestać obowiązywać,
    wychodzi że tak zapisali.
    Zastrzegłem, że z tytułu wygasania nie spodziewałbym się próby
    ukarania, ale kiedy obowiązywały ktoś kto chciałby się przyczepić
    mógłby znaleźć kontrargumenty dla Twojej uwagi, które leżałyby
    gdzieś w przegródce między "monthypyton" a "jakaś logika w tym jest".
    Od "ponieważ ta czynność administracyjna nie rodzi żadnych praw,
    więc nie może pan argmentować że nie chce pan sobie sam zaszkodzić",
    do "w końcu właśnie w ten sposób zdobywa pan dowód na zachowanie
    sprzeczne z umową najmu, bo jak pan chce wykazać że domniemany
    gość usiłuje zamieszkiwać, skoro jednocześnie pan twierdzi że
    go tam nie ma i dlatego nie trzeba meldować".

    Cóż, nałożenie obowiazków na właściciela było wygodne dla
    państwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-07-07 06:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Liwiusz wrote:

    > A nie? Dała mieszkać na tydzień

    Przecież nie ona dała!
    (no chyba że podważysz tezę, iż lokator nie ma możliwości zapraszać gości)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-07-07 07:00:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, Krystek wrote:

    > Nie wiem czy się dobrze rozumiemy: ja mąż, ona żona a jednocześnie córka
    > "gościa-teścia", który przyjechał w odwiedziny i został. Od jakiegoś czasu
    > przestaje nam się to podobać. Nie rozumiem tego "najemcy", nikt nikomu
    > niczego nie wynajmuje, rodzina się zjechała i nie chce odjechać.

    A to przepraszam.
    Sądziłem, że piszesz z p. widzenia właściciela mieszkania, w którym
    mieszka najemczyni - namieszałem, mea culpa.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-07-07 16:03:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z zastrzeżeniem, że te przepisy mają niebawem przestać obowiązywać,
    > wychodzi że tak zapisali.

    Nie. Z tego co pamiętam w LEX-ie jest dość bogate orzecznictwo. Nie ma w
    domu LEX-a.

  • 36. Data: 2012-07-07 18:24:01
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości grup

    Nie tylko. Nawet na cieciu ciąży obowiązek doniesienia o przebywaniu
    osoby niezameldowanej. Lenin wiecznie żywy.

    Nie szkoda co czasu i klawiatury??

  • 37. Data: 2012-07-08 06:12:38
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-07 18:24, Nostradamus pisze:

    > Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie tylko. Nawet na cieciu ciąży obowiązek doniesienia o przebywaniu
    > osoby niezameldowanej. Lenin wiecznie żywy.
    >

    > Nie szkoda co czasu i klawiatury??

    ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r.o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Dz.U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późń. zm.):

    Art. 30. 1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu,
    a jeżeli nie ma administratora - właściciel domu jest obowiązany
    zawiadomić właściwy organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu
    obowiązku zameldowania lub wymeldowania się przez osobę przebywającą w
    tym domu.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 38. Data: 2012-07-09 11:52:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Najemca w wyniku podpisania umowy zyskuje nie tylko prawo korzystania
    > z lokalu, ale również wszelkie inne uprawnienia z tym zwišzane,
    > choćby prawo do ochrony nietykalno.ci mieszkania jako dobra osobistego.
    > [...]
    > Sšd Najwyższy, w postanowieniu z 21 lipca 2011 roku, wskazał, że wraz
    > z zawarciem umowy najmu czy oddania mieszkania w dożywotnie
    > użytkowanie, lokal staje się dla wła.ciciela miejscem .cudzym.

    Jak to się ma do art. 337 kc?

    MJ

  • 39. Data: 2012-07-09 12:49:05
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Siłą nie możesz usunąć, ale często możesz nie wpuścić, i tu brak meldunku
    zaszkodzi.
    W ogóle nie wychodzi?

  • 40. Data: 2012-07-09 23:29:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    (z zastrzeżeniem że to OT, bo się wyjaśniło że źle zrozumiałem
    meritum wątku)

    On Mon, 9 Jul 2012, Michal Jankowski wrote:

    > Jak to się ma do art. 337 kc?

    Hm...
    Po pierwsze: tak samo, jak np. danie rzeczy (ruchomej) w zastaw.
    Masz i nie masz - bo fizycznie rzeczą wydaną (a co do zasady
    zastaw wymaga wydania rzeczy) rozporządzać nie możesz, mimo
    że niektóre prawa zostają przy Tobie.
    Niektóre właściwości posiadania mogą więc zostać skutecznie
    przeniesione; słowo "niektóre" sugeruje, że przez "posiadanie"
    wypadałoby rozumieć dysponowanie dowolnie małym podzbiorem
    cech posiadania.
    Jak się patrzy w KC, wychodzi że posiadanie jest tam opisane
    zerojedynkowo, więc takie podejście by się zgadzało: pokrywa
    się ze słowami "określone władztwo" z 336KC, oraz jest zbieżne
    z linią orzeczniczą, która uznaje że jak ktoś płacił podatek
    za nieruchomość to nie można mu odebrać własności przez
    zasiedzenie (bo realizował pewne elementy "władztwa", choć
    przyznać trzeba że bardzo małe).

    Po drugie, nie wiem czy wyciąłeś czy nie zacytowałem: SN wywiódł
    istnienie prawa związanego z lokalem, które (uznał) dla lokalu
    za prawo osobiste.
    Jako że nie szukałem dziury w całym, nie powiem czy należy to
    rozumieć jako "dobro osobiste w rozumieniu KC".
    Niemniej (uznał), że to właśnie owo prawo jest prawem chronionym
    przez "mir domowy" - nie wykluczam, ze taka łamigłówka była
    potrzebna aby utrzymać legalizm wcześniejszych wyroków,
    stwierdzających że właściciel nie ma prawa wchodzić do
    "swojego" (w rozumieniu własności) mieszkania, oddanego
    w najem, że istnieje cecha automatycznie przekazywana
    najemcy wraz z oddaniem do używania.

    Można popatrzeć na to tak.
    "Mir domowy" stanowi właśnie element egzekucyjny, pozwalajacy
    pozbyć się nieproszonych gości.
    Takich zwykłych, "kilkugodzinnych" gości.
    Mir domowy działa "bo tak" - wypraszany w żaden sposób nie
    musi naruszać prawa, dóbr osobistych, niczego, zaś
    wypraszający nijak nie musi się tłumaczyć z podjętej
    decyzji. Postanawia "ty wychodzisz", kropka.
    Wypraszany dostaje informację że "ma sobie iść, TUP"
    (i jak nie wyjdzie, popełni przestępstwo).
    No to do rozpatrzenia mamy przypadek, w którym lokator
    zaprasza takich zwykłych, nikomu nie wadzących gości,
    przychodzi właściciel i zza drzwi (bo inaczej sam
    "naruszy mir") mówi, że mają sobie pójść.
    I tym kryterium NIE MOŻE (IMO :D) być fakt naruszania
    jakichś rzeczywistych lub domniemanych praw: sama
    wola osoby uprawnionej ma być wystarczajacym kryterium,
    więc jeśli można zastosować MK do gościa "kilkunastodniowego",
    to można go zastosować i do kościa kilkuminutowego.

    Wniosek?
    :)

    IMHO trzeba zawsze o tym pamiętać: mir domowy nie jest
    instrumentem służym egzekucji stosowania innego prawa, choć
    może tak być wykorzystany; ale mir domowy może być
    stosowany tylko wtedy, jeśli może być stosowany
    "bo tak", bez najmniejszego uzasadnienia - w innym przypadku
    to nie jest ów "mir"!
    Jeśli mogę zastosować jakąś egzekucję "bo goście są
    hałaśliwi", a nie mogę "bo tak", to środek którego
    użyłem nie jest z przepisu "o ochronie miru".

    pzdr, Gotfryd