  • 1. Data: 2005-12-31 17:24:42
    Temat: urlop wychowawczy a kolejna ciążą
    Od: "Anika" <a...@o...pl>

    Witam i proszę o pomoc...
    Jak to jest?
    Od blisko 2 lat jestem na urlopie wychowawczym. Urlop kończy się w czerwcu
    tego roku, ale właśnie się okazało, że znów jestem w ciąży.
    Zastanawiam się co teraz powinnam zrobić...
    Czy jeżeli dostanę zwolnienie od lekarza to wystarczy ze zaniosę je do
    zakładu pracy i będę dostawała "wypłatę" czy muszę najpierw złożyć podanie o
    przerwanie urlopu wychowawczegi i wrócić do pracy żeby jakiś okres czasu
    przepracować, a dopiero potem będę dostawać pieniądze na zwolnieniu
    lekarskim?
    Czy jeżeli nie wrócę do pracy tylko od razu przedstawię zaświadczenie o
    ciąży nie będę miała potem problemu z pieniążkami za urlop macieżyński?
    Anika

  • 2. Data: 2006-01-01 20:32:46
    Temat: Re: urlop wychowawczy a kolejna ciążą
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Czy jeżeli nie wrócę do pracy tylko od razu przedstawię zaświadczenie o
    > ciąży nie będę miała potem problemu z pieniążkami za urlop macieżyński?

    Moja żona była na urlopie wychowawczym rok. Od razu po urlopie poszła na
    zwolnienie, które trwa ponad 4 m-ce. Dostaje pieniądze za chorobe. Więc jak
    ktoś przepisów nie zmieni to i ty dostaniesz. Nie musisz przerywać urlopu.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2006-01-02 11:09:55
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

> [...]
    > ktoś przepisów nie zmieni to i ty dostaniesz. Nie musisz przerywać urlopu.

    No ale zaraz, bo ja też chętnie do pytania się przyłączę...
    Jest sobie kobieta na urlopie wychowawczym, to jeśli NIE wraca do pracy (a
    zajdzie w ciążę podczas wychowawczego), to... to dalej jest na wychowawczym?
    Czy już z urzędu nie? Bo że wrócić można to wiem.
    Ale chodzi mi o to jaką kasę dostaje wtedy: średnią pensję sprzed poprzedniej
    ciąży, bo się wychowawczy przerywa - czy dalej wychowawczy?
    Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2006-01-02 12:17:43
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jeżeli pracownica sama nie złoży wniosku o skrócenie (przerwanie)
    urlopu wychowawczego, to w czasie ciąży jest w dalszym ciągu na
    urlopie wychowawczym i w razie zwolnienia lekarskiego nie otrzymuje
    zasiłku chorobowego, tylko tzw. zasiłek wychowawczy (jeżeli ma do
    niego prawo). Aby ciężarna mogła korzystać z zasiłku chorobowego
    musiałaby złożyć wniosek o skrócenie urlopu wychowawczego i powrót do
    pracy. Pracodawca powinien przywrócić pracownicę do pracy nie później
    niż w ciągu 1 miesiąca od złożenia wniosku.
    Po urodzeniu dziecka w czasie urlopu wychowawczego kobieta otrzymuje
    zasiłek macierzyński.

    wa

  • 5. Data: 2006-01-02 14:18:28
    Od: "Anika" <a...@o...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niż w ciągu 1 miesiąca od złożenia wniosku.
    > Po urodzeniu dziecka w czasie urlopu wychowawczego kobieta otrzymuje

    A jeżeli bym chciała przerwać urlop z dniem 1marca i od razu pierwszego dnia
    dać zwolnienie lekarskie to czy dostanę pieniądze za zwolnienie czy
    musiałabym najpierw coś przepracować?
    Anika
    www.WebGet.pl
    tysiące profesjonalnych stron internetowych