  • 1. Data: 2005-12-31 14:13:52
    Temat: Umowa z kablowka!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Jestem uzytkownikiem kablowki juz od przeslo 3 lat
    jakies pol roku temu zadzwonilem do operatora z pytaniem czy udzieli mi jako
    stalemu klientowi rabatu na abonament
    w odpowiedzi uslyszalem ze "TAK" na moje pytanie czy wiaze sie to z
    przedluzeniem umowy na czas okreslony uslyszalem "NIE"

    operator od nastepnego okresu rozliczeniowego obnizyl mi abonament i nby
    wszytko ok ale...

    ostatnio jak rozmawialem z BOK to pani stwierdzila ze jestem zwiazany z nimi
    umowa jeszcze przez pol roku bo mam promocje na abonament (sytuacja opisana
    wyzej) i powiedziala ze jak zaplacilem pierwszy obnizony abonament to
    przyjelem warunki promocji i zgodzilem sie automatycznie na wydluzenie umowy
    a ja nie podpisywalem z nimi zadnej nowej umowy ani aneksu

    i moje pytanie brzmi kto ma racje bo ja nie czuje sie zobowiazany do niczego
    i twierdze ze moge w kazdej chwili rozwiazac umowe z nimi a oni twierdza ze
    zaplace w takim przypadku kare umowna okolo 250 PLN bo place promocyjna
    kwote za abonament

    co wy na to
    Krystian

  • 2. Data: 2005-12-31 14:45:42
    Temat: Re: Umowa z kablowka!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    > zaplace w takim przypadku kare umowna okolo 250 PLN bo place promocyjna

    Nie ma umowy, nie ma promocji.

  • 3. Data: 2005-12-31 15:31:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie ma umowy, nie ma promocji.

    Akurat promocję to sobie możesz wsadzić w buty. Promocja nie obliguje
    nikogo do niczego, w szczególnosci do żadnych kar.

    Punktem wyjścia jest tu art. 57 ust.6 Prawa telekomunikacyjnego:

    6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym o zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną
    abonentowi, roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu
    ustalonego w umowie nie może przekroczyć określonej w umowie
    równowartości ulgi przyznanej abonentowi.

    Mamy tu kilka obligatoryjnych ustaleń:

    1. zawarcie umowy, która zgodnie z art. 56 ust.1 MUSI być zawarta w
    formie pisemnej
    2. umowa jest zawarta na czas określony
    3. operator w umowie określa wysokość ulgi, jaka zostaje przyznana
    abonentowi

    Z tego, co opisuje autor wątku, żaden z powyższych przypadków nie został
    spełniony, więc roszczenia praktycznie nie ma.

    M.

  • 4. Data: 2005-12-31 17:01:23
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    no czyli jak rozumiem w kazdej chwili moge zrezygnowac z ich uslug i swoje
    roszczenia moga sobie w buty wsadzic

    a tak swoja droga nie lubie naciagaczy i firm ktore stosuja takie praktyki
    dlatego napisze ze chodzi o UPC

  • 5. Data: 2006-01-01 00:06:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Punktem wyjścia jest tu art. 57 ust.6 Prawa telekomunikacyjnego:

    ?? Jak ostatnio sprawdzałem to PT nie dotyczyło telewizji kablowej.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2006-01-01 10:45:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > ?? Jak ostatnio sprawdzałem to PT nie dotyczyło telewizji kablowej.

    Chyba kiepsko sprawdzałeś, bo już od 2001 roku, kiedy to po raz pierwszy
    uchwalono ustawę Prawo telekomunikacyjne, w ramach jej regulacji były
    telewizje kablowe oraz wszelkie urządzenia do transmisji radiowej
    sygnału telewizyjnego, a operator TVK jest przedsiębiorcą
    telekomunikacyjnym.

    Zresztą juz w art. 1 jest stosowny zapis:

    Art. 1. 1. Ustawa określa:

    4) warunki podejmowania i wykonywania działalności polegającej na
    dostarczaniu sieci i udogodnień towarzyszących oraz świadczeniu usług
    telekomunikacyjnych, w tym sieci i usług służących rozpowszechnianiu lub
    rozprowadzaniu programów radiofonicznych i telewizyjnych;

    M.

  • 7. Data: 2006-01-02 16:59:18
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > operator od nastepnego okresu rozliczeniowego obnizyl mi abonament i nby
    > wszytko ok ale...
    tak z ciekawosci - podpisywales z tej okazji jakis papier?

    leon

    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka