  • 21. Data: 2005-12-01 17:21:45
    Temat: Re: unieważnienie małżeństwa - długie
    Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:4c8d5$438f0719$3eb34ca4$21849@news.chello.pl...

    > raz dziesiaty zajeczala mi nad termoforem, ze "nie moze spac, zebym cos z
    > tym zrobil" - wreczylem jej tom pierwszy Harry'ego Pottera.

    ROTFL. Zapewne do tej pory krąża o Tobie dowcipy w BB:-)) Bo obiektywnie
    patrząć to wydarzenie oglądane z perspektywy drugiej strony dopiero wygląda
    zabawnie. Przypomniał mi sie dowcip, ktory niedawno slyszałam- w skrócie -
    facet zabiera dziewczyne do swego full wypas domu, romatyczna kolacja,
    kominek, snieg za oknem, atmosfera jak z Harlekina. W pewnym momencie on
    proponuje jej spacerek po lesie. W trakcie spaceru wyciaga bron, mierzy w
    dziewczynę i trzymajac ją na muszce każe się jej rozebrac do naga i robić
    przysiady.Po kilkunastu minutach takiej musztry wszystko wraca do normy. On
    znowu jest romantyczny więc laska w szoku pyta sie "co to q**** było?" a on
    "wiesz, ja jestem juz kiepski w łózku, ale dzięki temu nie zapomnisz tej
    nocy do końca życia" :P
    Ta z BB też pewnie nie zapomni :P

    HaNkA

  • 22. Data: 2005-12-01 17:49:51
    Od: Miss Moon <m...@g...pl>

    Ostatnia, znana mi, zmiana KO została dokonana ustawą z dn. 17 czerwca
    2004 r. (Dz.U. nr 162, poz. 1691) Wierzyciel może zaspokoić się
    z majątku wspólnego, gdy małżonek dłużnika zgodził się na zaciągnięcie
    zobowiązania. W zasadzie to wierzyciel powinien udowodnić, czy taka
    zgoda miała miejsce. W przeciwnym razie może zaspokoić się tylko
    z majątku osobistego dłużnika (np. z wynagrodzenia za pracę).

    Co do zaprzeczenia ojcostwa, powództwo w tej sprawie powinien wytoczyć
    mąż matki dziecka w terminie 6 m-cy od dnia, w którym dowiedział się o
    urodzeniu dziecka przez żonę. W postępowaniu Sąd dopuści dowód z badania
    krwi, pobranej od dziecka i domniemanego ojca.

    --
    Pozdrawiam!
    Miss Moon82

  • 23. Data: 2005-12-01 18:27:37
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dmnd43$lvd$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Miss Moon* napisał(a):

> [...]
    > badania
    > krwi, pobranej od dziecka i domniemanego ojca.

    Czy badanie krwi (grupa) jest pewnym sposobem zaprzeczenia/potwierdzenia
    ojcostwa? Do badania DNA chyba pobiera sie wymaz z ust. Naturalnie na
    podstawie krwi też się je da określić. Ale chodzi mi o to, czy jeśli
    kwestia ojcostwa będzie roztrząsana przez Sąd, to czy DNA będzie badane
    na podstawie krwi czy wymazu?

    --
    Big Jack
    //////

  • 24. Data: 2005-12-01 18:36:04
    Od: Miss Moon <m...@g...pl>

    To pytanie przekracza już moje umiejętności przewidywania.
    Podejrzewam jedynie, że w tej kwestii decyzja co do dopuszczenia
    dowodu, będzie zależała już od Sądu, który na pewno zaangażuje
    w tej kwestii biegłych.

    --
    Pozdrawiam!

    Miss Moon82

  • 25. Data: 2005-12-01 18:46:03
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Big Jack napisał/a:
> [...]
    >podstawie krwi też się je da określić. Ale chodzi mi o to, czy jeśli
    >kwestia ojcostwa będzie roztrząsana przez Sąd, to czy DNA będzie badane
    Materiał nie ma znaczenia.
    Znaczenie ma natomiast to:
    - czy laboratorium ma stosowne certyfikaty;
    - czy przy pobraniu sprawdzono tożsamość obu dorosłych (w ekspertyzie
    trzeba podać na jakiej podstawie, ponadto wskazane jest umieszczenie
    zdjęć obu osób dorosłych);
    - czy opisano dziecko (płeć, budowa ciała, znaki szczególne) i je
    obfotografowano.

    Chodzi o uniknięcie oszustw.

    Reklamowane często badania typu "wymaz przesłany pocztą" nie mają
    znaczenia dowodu.

  • 26. Data: 2005-12-01 22:40:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    badzio napisał(a):
    > Nie rozwod a uniewaznienie slubu

    stwierdzenie nieważności raczej

    > Rozwod za to dostanie w przypadku slubu cywilnego.

    unieważnienie też może być

    KG

  • 27. Data: 2005-12-01 22:45:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Big Jack napisał(a):
    > Czy badanie krwi (grupa) jest pewnym sposobem zaprzeczenia/potwierdzenia
    > ojcostwa?

    może być

    KG

  • 28. Data: 2005-12-01 23:18:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Pewnego slonecznego dnia Thu, 01 Dec 2005 23:40:46 +0100 czytam sobie pl.soc.prawo a
    tutaj # rozsypal nastepujace haczki:
    > unieważnienie też może być
    Na jakiej podstawie stwierdzenie niewaznosci? Nikt goscia sila nie
    zmusil. Z tego co kojarze w USC nie deklaruje sie ze para o sobie
    wszystko wie (w przeciwienstwie do KK - tam sie wypelnia protokol
    przedmalzenski)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 29. Data: 2005-12-02 08:23:14
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Na pl.soc.prawo ptaszki sobie cwierkaly dnia Thu, 1 Dec 2005 13:10:29 +0100, kiedy
    Cinek rozsypal nastepujace haczki:
    > Nie rozwod a uniewaznienie slubu
    > Rozwod za to dostanie w przypadku slubu cywilnego.

    jakiego "slubu cywilnego" chyba kontraktu cywilnego

    A.

  • 30. Data: 2005-12-02 08:25:02
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dmnuaj$ihm$2@inews.gazeta.pl
    użytkownik *kam* napisał(a):

    > może być

    Zawesze myślałem, że na podstawie grupy krwi to ewentualnie można w
    sposób pewny wykluczyć ojcostwo, ale nie potwierdzić. Ale może taka
    odpowiedź wynikła z konstrukcji pytania?

    --
    Big Jack
    //////