  • 11. Data: 2004-10-21 09:43:14
    Temat: Re: unieważnienie małżeństwa
    Od: g...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > chyba raczej jak sie rozwiesc :)
    > uniewaznic malzenstwo jesli wogole w polsce mozna, to w jakims bardzo
    > krotkim czasie po slubie, (krotkim to oznacza dni albo tygodnie)
    >
    > musisz zatem wziac teraz przynajmnije rozwod cywilny, czyli sprawa w sadzie
    > i trwa to minimum kilka miesiecy, pod warunkiem ze obie strony chca tego
    > samego i sa zgodne, rozwod koscielny jesli ci na tym zalezy, to porazka,
    > ciagnie sie latami, wywalane na wierzch sa wszystkie syfy bo ksiezulki to
    > uwielbiaja :)

    Kan. 1084 -

    § 1. Niezdolność dokonania stosunku małżeńskiego uprzednia i trwała, czy to ze
    strony mężczyzny czy kobiety, czy to absolutna czy względna, czyni małżeństwo
    nieważnym z samej jego natury.

  • 12. Data: 2004-10-21 09:52:28
    Temat: Re: uniewa?nienie ma3?enstwa
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "adamb" <z...@w...abkom.tk> napisał w
    wiadomości news:1jl379qfthx9m.17bkp59423nlu$.dlg@40tude.net...

    > Rozdział I - SPRAWY O ORZECZENIE NIEWAŻNOŚCI MAŁŻEŃSTWA
    >
    > http://www.archidiecezja.lodz.pl/czytelni/prawo/k7c3
    t1r1.html

    > --
    no dobra niech Ci bedzie ;)

  • 13. Data: 2004-10-21 10:17:10
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Galis napisał(a):
    > no dobra niech Ci bedzie ;)

    ;)

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2004-10-21 10:35:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma czegos takiego jak rozwod koscielny. Jest uniewaznienie
    > malzenstwa.

    ok ;) i tak wychodzi na to samo

    >I niekoniecznie musi trwac latami. Sprawa mojej kolezanki
    > zakonczyla sie po roku, a ona sama wcale nie narzekala na
    > nieprzyjemnosci ze strony ksiezulkow.

    bo miala wyjatkowego farta, albo jak napisalem oboje malzonkowie chcieli
    tego samego, jednak znam obecnie 2 przypadki bylych malzenstw starajacych
    sie o uniewaznienie malzenstwa w kosciele i w obu przypadkach sa duuze
    problemy i wyciaganie intymnosci, a czas mozna liczyc juz w latach

  • 15. Data: 2004-10-21 14:29:36
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cl7np6$a7g$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > wlasnie
    > Dokladnie tak.

    dokładnie nie
    nie ma ani rozwodów, ani żadnych unieważnień ...
    jest stwierdzenie nieważności małżeństwa a to zupełnie inna bajka

    w przypadku opisanym powyżej można jeszcze zainteresować się dyspensą od
    małżeństwa niedopełnionego

  • 16. Data: 2004-10-21 14:30:57
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "adamb" <z...@w...abkom.tk> napisał w
    wiadomości news:kro84yzdvd1l$.1q3tfi1qiibl1$.dlg@40tude.net...

    > Również nie ma "unieważnienia małżeństwa", co najwyżej
    > stwierdzenie jego nieważności, stwierdzenie nie zajścia uważnienia
    > małżeństwa.

    nie nie ... stwierdzenie nieważności , nie oznacza "nie zajścia uważnienia"
    oznacza ono iż małżeństwo zostało zawarte nieważnie

  • 17. Data: 2004-10-21 14:32:48
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

> [...]
    > trwała, czy to ze strony mężczyzny czy kobiety, czy to absolutna
    > czy względna, czyni małżeństwo nieważnym z samej jego natury.

    i ???
    jak to sie ma ?
    skąd wiesz z jakiego powodu nie doszło do "dopełnienia małżenstwa" ?
    to jest tylko o jednej niezdolności ... to czy małżeństwo zostało zawarte
    nieważnie może stwierdzić jedynie sąd ...

  • 18. Data: 2004-10-21 22:49:36
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    co ty klanu nie oglądasz ?

  • 19. Data: 2004-10-22 07:54:36
    Od: g...@p...onet.pl

    > i ???
    > jak to sie ma ?
    > skąd wiesz z jakiego powodu nie doszło do "dopełnienia małżenstwa" ?

    Nie wiem z jakiego, ponieważ autor tego nie podał

    > to jest tylko o jednej niezdolności ... to czy małżeństwo zostało zawarte
    > nieważnie może stwierdzić jedynie sąd ...

    No i w porządku. Ja podałem kanon, który może być przydatny w unieważnieniu
    małż.

  • 20. Data: 2004-10-22 08:05:57
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> napisałbył (a) co
    następuje :

    > Nie wiem z jakiego, ponieważ autor tego nie podał
    > No i w porządku. Ja podałem kanon, który może być przydatny w
    > unieważnieniu małż.

    w unieważnieniu ?
    napewno nie będzie przydatny ..