  • 1. Data: 2004-10-20 18:23:55
    Temat: Rodzice opiekunami na wycieczkach szkolnych
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
    z dnia 8 listopada 2001 r.
    w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola,
    szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

    § 13. 1. Opiekunem wycieczki lub imprezy może być nauczyciel albo, po
    uzyskaniu zgody dyrektora szkoły, inna pełnoletnia osoba.

    Załóżmy, że jedzie rodzic jednego z dzieci. Podpisuje odpowiedzialność,
    dostaje zakres obowiązków. Czy może jechać społecznie, czy też jest to
    stosunek pracy i musi być potwierdzony umową i wynagrodzony?

    Jeżeli nie, to dlaczego i jaka wtedy będzie podstawa prawna jego
    odpowiedzialności w razie czego?
    ____________
    Roman

  • 2. Data: 2004-10-25 09:43:16
    Temat: Re: Rodzice opiekunami na wycieczkach szkolnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Roman G. wrote:
    [...]
    >+ Załóżmy, że jedzie rodzic jednego z dzieci. Podpisuje odpowiedzialność,
    >+ dostaje zakres obowiązków. Czy może jechać społecznie, czy też jest to
    >+ stosunek pracy i musi być potwierdzony umową i wynagrodzony?

    Uwaga: dywaguję.
    Jak na mój gust jest to "usługa do której stosuje się przepisy
    o zleceniu". A zlecenie może być nieodpłatne, o ile w umowie to
    wyraźnie zapisano...
    Na mój gust do "stosunku pracy" to mu daleko !

    >+ Jeżeli nie, to dlaczego

    ...z braku istnienia zakazu ? ;)

    >+ i jaka wtedy będzie podstawa prawna jego
    >+ odpowiedzialności w razie czego?

    Karna - Kodeks Karny
    Cywilna: Kodeks Cywilny
    ...a do tego *wszystkie* istniejące ustawy i rozporządzenia... może
    jakieś bardzo szczegółowe pomijając :[

    pozdrowienia, Gotfryd