  • 1. Data: 2005-11-30 14:42:14
    Temat: umowa o dzielo - firma niechce wydac kopi umowy
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    witam ,
    podopisalem umowe w jednym egzemplarzu , drugi mial mi byc odeslany po
    podpisaniu przez szefa tej firmy ... teraz szef tej firmy mowi , ze nie odesla mi
    kopi
    bo oni tak nie robia i jeszcze wypytuje sie po co mi ta kopia ..
    Pytanie moje brzmi czy moge rzadac od nich wydania kopi i na aki artykul moge sie
    powolac :) dzieki z gory
    Michal

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-11-30 15:16:19
    Temat: Re: umowa o dzielo - firma niechce wydac kopi umowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    michal wrote:
> [...]
    > Pytanie moje brzmi czy moge rzadac od nich wydania kopi i na aki artykul moge sie

    Może po prostu nie zrozumieli, co do nich napisałeś - używasz słów
    nieistniejących w słowniku.

  • 3. Data: 2005-11-30 15:57:29
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    odpisuj jak masz cos ciekawego do powiedzenia ... szkoda klawiatury na
    dogryzanie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-11-30 18:49:09
    Od: "arti" <aaaaa@.pl>

    Ważne jest żebyś Ty miał oryginał umowy ze wszystkimi podpisami a jak
    podpisałeś kopię to też jest ok
    w przypadku umów o pracę i zlecenie zleceniobiorca czyli Ty dostaję oryginał
    z podpisami szefa i swoim a kopia zostaje w firmie. Jeżeli na kopii nie ma
    twojego podpisu to w razie kontroli firma ma ciepło.
    Jeżeli chodzi o rachunek do tej umowy to Ty dostaniesz kopię a w firmie
    zostanie oryginał rachunku do umowy zlecenie.

  • 5. Data: 2005-11-30 22:23:58
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    tu byl system taki, ze byla umowa na ktorej sie podpisalem i mieli mi dosac kopie z
    podpisem szefa .. ale nie zrobili tego ...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-12-01 14:29:07
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > tu byl system taki, ze byla umowa na ktorej sie podpisalem i mieli mi
    > dosac kopie z
    > podpisem szefa .. ale nie zrobili tego ...

    Mozliwe, ze beda chcieli zataic fakt, ze jakakolwiek prace dla nich
    wykonywales - umowy juz sa zniszczone i nikt Cie w firmie nie widzial, a tym
    bardziej nie bedzie sie poczuwal do zaplacenia Ci za cokolwiek. Nagraj
    rozmowe, w trakcie ktorej omowisz jeszcze raz jakies szczegoly wykonywanej
    pracy, a na koncu rozmowy zapytaj jeszcze raz o umowe. Bedziesz mial punkt
    zaczepienia do dochodzenia swoich praw przy ew. oszustwie ze strony
    zleceniodawcy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-12-01 17:19:59
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    sprawa jest dziwna Tiger ... bo oni mi zaplacili tyle ile bylo na umowie .. poprostu
    sa buraki , ktore chca mi zycie zatrowac robiac ze wszystkiego problemy ...
    jak moge poprosu skonic ich do wydania mi kopi umowy .. podpisanej i zaplaconej ..
    bede jej potrzebowal przy zalatwianiu kredytu np.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-12-01 17:34:36
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > zaplaconej ..
    > bede jej potrzebowal przy zalatwianiu kredytu np.

    To napisz do nich, ze potrzebujesz tej umowy, zeby rozliczyc sie z urzedem
    podatkowym, do ktorego i tak zglosisz sume, ale chcesz podpiac pod to umowe.
    Koniec roku za pasem, wiec spytaj czy nie mogliby wyslac Ci kopii umowy
    razem z PITem? Nie wiem... moze chcieliby obnizyc wartosc zaplaty o podatek?
    ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2005-12-01 17:46:46
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    michal wrote:
> [...]
    > Pytanie moje brzmi czy moge rzadac od nich wydania kopi i na aki artykul moge sie

    Jak to po co Ci kopia?
    A po co im była umowa?
    Umowę powinny podpisać obie strony. Jedną są oni, drugą Ty. Normalne
    jest, że każda strona ma swój egzemplarz - czyli dowód na to, że umowa
    została podpisana.
    A oni nie chcą Ci wydać nawet kopii, że o egzemplarzu nie wspomnę.

    Możesz im powiedzieć, że uczciwe firmy sporządzają umowę w 2
    egzemplarzach,po 1 dla każdej ze stron i to po prostu jest normalne.
    Potrzebujesz kopii (a w zasadzie swojego egzemplarza z ich oryginalnym
    podpisem) po to, żeby wiedzieć, że oni też podpisali tę umowę.

    Sytuacja, kiedy oni nie chcą Ci oddać nawet kopii wzbudza poważne
    podejrzenie, że możesz mieć do czynienia z firmą-krzak.
    Tą metodą oni wyciągnęli jednostronne zobowiązanie z Twojej strony i w
    razie czego mogą się na nie powołać, a jak zmienią zdanie, to równie
    dobrze będą mogli udawać, że umowy nigdy nie było. Czyli ich zachowanie
    świadczy o tym, biorą pod uwagę możliwość oszukania Cię. Poważne firmy
    się tak nie zachowują.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 10. Data: 2005-12-01 18:35:31
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    jasna sprawa , ze wszystkie firmy normalne tak robia .. ta nie jest normalna ...
    a co jesli facet bedzie sie upieral , ze oni podatek od zaplaconej mi sumy zaplacili
    jemu niechce mi sie wysylac umowy .. on Twierdzi , ze jego firma kopi umow nigdy
    nie wysyla ... potrzebuje jakiegos paragrafu a nie tylko przekonania, ze tak
    powinno byc ...
    Pozdrawiam