  • 11. Data: 2005-12-01 23:00:06
    Temat: Re: umowa o dzielo - firma niechce wydac kopi umowy
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    michal wrote:
    > on Twierdzi , ze jego firma kopi umow nigdy
    > nie wysyla ... potrzebuje jakiegos paragrafu

    To może spróbuj z tym:

    art. 276 Kodeksu karnego:
    "Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, *ukrywa* lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa *wyłącznie* rozporządzać,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2."

    W tym wypadku facet nie ma prawa wyłącznie rozporządzać umową i ją przed
    Tobą ukrywa, bo Ci nie chce wydać nawet kopii.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 12. Data: 2005-12-02 08:32:12
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    super :)
    wielkie dzieki :) mam nadzieje , ze to podzial na pacana :)
    Pozdrawiam
    Michal

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2005-12-06 07:48:56
    Od: michal<m...@p...onet.pl>

    witam,
    szef firmy powiedzial otwarcie, ze mi nie wyda kopi umowy ..
    nawet jak mu powiedzialem o art. 276 kodeksu Karnego ....
    jakies strasznie uparty .. co powinienem teraz zrobic ?
    gdzie moge napisac skarge na nich ? jak to powinno wygladac ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2005-12-06 09:30:27
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > jakies strasznie uparty .. co powinienem teraz zrobic ?
    > gdzie moge napisac skarge na nich ? jak to powinno wygladac ?

    Moze takie rozwiazanie bedzie dobre... Niech mnie ktos poprawi, jezeli sie
    myle.

    Pod rygorem wniesienia sprawy do sadu zazadac zaprzestania korzystania z
    Dziela, ktore wykonales, do czasu wydania umowy (jezeli w jej tresci byl
    zawarty paragraf "Strony otrzymuja po X egzemplarzy niniejszej umowy").
    Przypomnij sobie. Niewykonanie tego paragrafu umowy stanowi naruszenie
    warunkow jej zawarcia i upowaznia Cie do wstrzymania efektow pracy na czas
    nieokreslony do momentu wydania Ci umowy. Jezeli przedmiotem umowy bylo
    Zlecenie - PiP powinna pomoc.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 15. Data: 2005-12-07 18:17:15
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    > super :)
    > wielkie dzieki :) mam nadzieje , ze to podzial na pacana :)
    > Pozdrawiam
    > Michal

    Hmmm, a po co Ci ta kopia? /ok, już wiem, do banku .../
    ZTCP to jeśli kwota umowy nie przekracza 2000zł
    to nie ma obowiązku pisemnego sporządzania umowy (o dzieło napewno)
    Za to muszą Ci dać PITa, z którego będzie wynikać
    jaką kwotę i z jakiego tytułu zarobiłeś,
    ż tym że na to mają jeszcze trochę czasu ...
    a dla banku powinno to być "zamiennikiem" umowy.
    Podpisywałeś odbiór wynagrodzenia?
    Jak tak, to na tej podstawie mogą kwotę zaksięgować w swoje koszty.

  • 16. Data: 2005-12-09 15:16:45
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    nocnyMarek napisał(a):

    > Hmmm, a po co Ci ta kopia? /ok, już wiem, do banku .../
    > ZTCP to jeśli kwota umowy nie przekracza 2000zł
    > to nie ma obowiązku pisemnego sporządzania umowy (o dzieło napewno)

    Tego artykulu nie ma juz w kodeksie, o ile wiem....
    pzdr
    A.