  • 1. Data: 2005-11-30 14:11:03
    Temat: Urlop wychowawczy i macierzyński
    Od: k...@o...pl

    Jestem obecnie na urlopie wychowawczym, a za kilka miesięcy będziemy mieć
    drugie dziecko. Czy mogę przerwać urlop wychowawczy i pójść od razu na
    zwolnienie lekarskie do czasu rozwiązania? Czy pracodawca może mnie wtedy
    zwolnić? Jeżeli nie mogę zrezygnować z urlopu wychowawczego, to co się dzieje
    z urlopem macierzyńskim, który będzie się nakładał na ten pierwszy?
    Byłabym wdzięczna za każdą podpowiedź, co robić w takiej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 2. Data: 2005-11-30 14:23:34
    Temat: Re: Urlop wychowawczy i macierzyński
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    k...@o...pl wrote:
> [...]
    > z urlopem macierzyńskim, który będzie się nakładał na ten pierwszy?
    > Byłabym wdzięczna za każdą podpowiedź, co robić w takiej sytuacji.

    Urlop wychowawczy można przerwać, a właściwie to zgłosić wczesniejszy
    powrót do pracy. Potem możesz wziąć resztę do wieku 4 lat dziecka, ale
    pewnie4 już z tego nie skorzystasz, bo weźmiesz urlop na drugie dziecko.

    Składasz pismo pracodawcy.
    Szczegóły są na stronach ZUS, mnóstwo tego jest też w innyvh miejscach w
    internecie