  • 1. Data: 2005-11-30 14:22:15
    Temat: zwrot renty
    Od: Adam <d...@o...pl>

    witam wszystkich

    Jestem studentem pierwszego roku. Niestety drugi juz raz...
    Otrzymuje rente z ZUS po zmarlym ojcu, renta ta jest przyznawana jesli
    kontynuuje nauke.
    W ubieglym roku szkolnym nie udalo mi sie zaliczyc sesji zimowej, w
    zwiazku z tym zostalem skreslony z listy studentow. Myslalem jednak, ze
    chce kontynuowac nauke na uczelni za wszelka cene, przyznano mi status
    wolnego sluchacza. Jednak podczas sesji letniej zdobylem zaliczenia,
    podszedlem tylko do jednego egzaminu, po czym zdalem na inna uczelnie i
    wyjechalem pracowac na wyspy. Obecnie jestem studenten innej uczelni.

    Dzis otrzymalem z ZUSu pismo, w ktorym zada sie odemnie dostarczenia
    dowodu kontunuowania nauki w miesiacach kwiecien-wrzesien, miesiacach
    podczas ktorych mialem jedynie status wolnego sluchacza. Czy pozostanie
    na uczelni jako sluchacz jest _kontynuowaniem_nauki_?

    Czy w przypadku niedostarczenia wlasciwych dokumentow bede musial
    zwrocic calosc pobieranego w tym czasie swiadczenia? z odsetkami?

    Prosze o jakas porade jesli ktos orientuje sie choc troche w tej kwestii.

    pozdrawiam
    darek.