  • 1. Data: 2005-11-30 15:20:35
    Temat: obniżka opłat sadowych-prosze o pomoc
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    Witam- w TVP1 zobaczłem program w którym jakiś prawnik mówił, że od 1 marca
    2006 opłaty sądowe za założenie księgi wieczystej i dokonanie wpisu
    stosunkowego ulegają znacznej obniżce (do 200 zł). Pytania:
    1. Czy to prawda?
    2. Jaka jest podstawa prawna takiej obniżki?
    Dzieki za pomoc.
    Bartek

  • 2. Data: 2005-11-30 15:56:08
    Temat: Re: obniżka opłat sadowych-prosze o pomoc
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > stosunkowego ulegają znacznej obniżce (do 200 zł). Pytania:
    > 1. Czy to prawda?
    > 2. Jaka jest podstawa prawna takiej obniżki?

    tego dokladnie nie wiem ale jest to prawdopodobne... 1 marca wchodzi w zycie
    ustawa z dnia ... lipca 2005 o kosztach sadowych w sprawach cywilnych

    poszukaj w sieci i znajdz odpowiedni przepis

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2005-11-30 16:19:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bartosz napisał(a):
> [...]
    > 2006 opłaty sądowe za założenie księgi wieczystej i dokonanie wpisu
    > stosunkowego ulegają znacznej obniżce (do 200 zł). Pytania:

    tak

    > 2. Jaka jest podstawa prawna takiej obniżki?

    art.42 - 48 ustawy z 28 lipca 2005 roku o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych

    KG

  • 4. Data: 2005-12-01 20:57:29
    Od: Parasit Hendersson <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2005 16:20:35 +0100, Bartosz napisał(a):

    > Witam- w TVP1 zobaczłem program w którym jakiś prawnik mówił, że od 1 marca
    > 2006 opłaty sądowe za założenie księgi wieczystej i dokonanie wpisu
    > stosunkowego ulegają znacznej obniżce (do 200 zł). Pytania:

    od 02.03.2006 tak gwoli ścisłości.

    > 1. Czy to prawda?

    Wszystko na to wskazuje, że jednak prawda.

    > 2. Jaka jest podstawa prawna takiej obniżki?

    A tego to nie wiem, w sytuacji orientuje się o tyle że właśnie kupuje
    mieszkanie. Tak naprawdę co za różnica na jakiej podstawie, ważne że będzie
    stała kwota a nie procent od wartości.

    Pozdrawiam
    Bartosz Bubak
    --
    Mimo upływu lat ciągle wiele spraw można załatwic na zasadzie:
    - Ja służbowo, na statek.