  • 41. Data: 2004-05-19 07:54:18
    Temat: Re: ukaranie pokrzywdzonego grzywna w sadzie
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    > art.139 kpk

    czyżby świadek był stroną w postepowaniu karnym ?

  • 42. Data: 2004-05-19 08:42:25
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "mar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie Robercie. zapewniam, ze nie ma dowodu doreczenia. nikt nie
    podpisal
    > wezwania, zrezta tak je powiedzieli w sadzie jak dzwonila.ukarana zostala
    za
    > to, ze nie stawila sie na rozprawe - mimo braku potwierdzenia odbioru
    wezwania.
    > dzieki za odpowiedz.

    a nie była przypadkiem oskarżycielem posiłkowym?

    --
    Falkenstein

  • 43. Data: 2004-05-19 10:43:18
    Temat: OT: ukaranie pokrzywdzonego grzywna w sadzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, Falkenstein wrote:
    [...]
    >+ (dziwne, że wszelkie
    >+ nieszcześcia i problemy na tej grupie zawsze zdarzają się "koleżankom" '
    >+ "kumplom", "wujkom" a rzadko samym pytającym :-)

    Przy współczynniku dostępu do internetu jaki mamy w Polsce raczej
    powinno to być zjawisko normalne, wynikłe z rachunki prawdopodobieństwa.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 44. Data: 2004-05-19 14:00:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Mieczyslaw wrote:
    > Z tym zastrzezeniem ze *swiadek* nie jest *strona* - a wiec ten przepis nie
    > ma zastosowania.

    Świadek nie, ale pokrzywdzony - tak.

    KG

  • 45. Data: 2004-05-19 17:04:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Może się przemeldować 10 razy. I tak nikt tego na początku wysyłając
    > wezwanie nie sprawdza.

    Jak za długo sprawa odleży, to sprawdza... A przynajmniej powinien.

    KG

  • 46. Data: 2004-05-19 17:20:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:c8f6mc$h9u$1@inews.gazeta.pl...

    > a nie była przypadkiem oskarżycielem posiłkowym?

    Nawet jeśli była, to nie zmienia postaci rzeczy, że bez doręczenia jej
    wezwaniania nie można jej ukarać za niestawiennictwo. jeśli nawet ktoś
    wydał takie postanowienie, to w terminie 7 dni od jego doręczenia
    bezwzględnie należy się odwołać (pouczenie jest na blankiecie) podnosząc
    okoliczność braku doręczenia wezwania.

  • 47. Data: 2004-05-19 17:21:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    zostala za
    > to, ze nie stawila sie na rozprawe - mimo braku potwierdzenia odbioru

    A było w ogóle wezwanie, czy o terminie rozprawy powiadomiono ją na
    poprzedniej. Czasem sądy tak robią. Zaprotokołowane powiadomienie jest
    równoznaczne ze skutecznym doręczeniem wezwania.

  • 48. Data: 2004-05-19 21:59:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak za długo sprawa odleży, to sprawdza... A przynajmniej powinien.

    Nie, no pewnie. Napisałem "na początku". Zaczyna się sprawdzać, jak
    przyjdzie zwrotka, ze adresat nieznany albo wyprowadził się lub coś w tym
    guście.

  • 49. Data: 2004-05-20 04:45:50
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    > A było w ogóle wezwanie, czy o terminie rozprawy powiadomiono ją na
    > poprzedniej. Czasem sądy tak robią. Zaprotokołowane powiadomienie jest
    > równoznaczne ze skutecznym doręczeniem wezwania.

    byla to pierwsza rozprawa. i jeszcze odnoszac sie do Twego wczesniejszego
    postu. pisales, ze jesli nie pokwitowala wezwania jako pokrzywdzona - to nie
    powinna zostac ukarana, a jesli nie pokwitowala wezwania jako swiadek - to
    powinna?

  • 50. Data: 2004-05-20 05:05:31
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    mar wrote:
> [...]
    > powinna zostac ukarana, a jesli nie pokwitowala wezwania jako swiadek - to

    Jeśli jest wyłącznie pokrzywdzoną to raczej nie dostaje wezwań
    (obowiązkowe stawiennictwo) a zawiadomienia. Natomiast zazwyczaj
    pokrzywdzony jest też świadkiem, szczególnie na pierwszym terminie, więc
    ma obowiązek stawiennictwa, za naruszenie którego można ukarać.

    KG