  • 1. Data: 2003-06-03 16:06:59
    Temat: ugoda przy rozwodzie
    Od: MikeXex <M...@w...pl>

    Witam

    Odszedlem od zony - mieszkalismy w moim mieszkaniu ktore zostalo
    przepisane na mnie 3 miesiace po slubie - mam dziecko 2.5letnie
    Postanowilem ze mieszkanie zostawie "zonie" i dziecku - pewnie
    tak czy tak bym go nie odzyskal, cale wyposazenie rowniez -
    wspolnie doszlimy do porozumienia ze ona jedynie mi zaplaci polowe
    jego wartosci (mieszkania) - alimenty ustalilismy na 500zl - tzn
    takie minimum - nie mam jakis specjalnych dochodow

    i teraz pytanie - jak sie z tym wszystkim uporac ? spisac
    to wszystko notarialnie ? potrzeba do tego jakis prawnikow
    czy mozna to spisac samemu i zaniesc do notariusza ?

    co powinienem zrobic w swojej sytuacji zeby uniknac wszelkich
    kosztow (oczywiscie w miare mozliwosci)
    jekie jeszcze powinienem podjac kroki ?

    pozdrawiam
    MikeXex gg: 1188517

  • 2. Data: 2003-06-04 07:37:52
    Temat: Re: ugoda przy rozwodzie
    Od: MikeXex <M...@w...pl>

    Uz.ytkownik MikeXex napisa?:
    > Witam

    Prosze o jakas odpowiedz - gdyz sam sobie z tym wszyskim
    nie poradze - bardzo prosze

    pozdrawiam
    MikeXex

  • 3. Data: 2003-06-04 14:10:51
    Od: r...@p...onet.pl

    > Uz.ytkownik MikeXex napisa?:
    > >

    > Prosze o jakas odpowiedz - gdyz sam sobie z tym wszyskim
    > nie poradze - bardzo prosze
    >
    > pozdrawiam
    > MikeXex

    Idz po porade prawna do prawnika. Nic nie zalatwiaj na gebe.

  • 4. Data: 2003-06-04 15:28:11
    Temat: Odp: ugoda przy rozwodzie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik MikeXex <M...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:bbih4m$qhb$...@a...news.tpi.pl...

    alimenty ustalilismy na 500zl - tzn
    > takie minimum - nie mam jakis specjalnych dochodow
    >
    > i teraz pytanie - jak sie z tym wszystkim uporac ?

    co do alimentów spisac ugode sadowa a tzn. wniesc do sadu sprawe o alimenty
    i zawrzec ugode sadowa na powyzsza kw...

    spisac
    > to wszystko notarialnie ? potrzeba do tego jakis prawnikow
    > czy mozna to spisac samemu i zaniesc do notariusza ?

    co do majatku oczywiscie mozecie to notarialnie spisac w przyszlosci jak
    zona lub Ty wniesiesz sprawe o rozwód bedzie to dowodem w podziale majatku ,
    ze nie jestescie sobie nic winni jednak tu zaznaczam : w takim ukladzie jak
    Twój moge np. zaciagac dlugi , pozyczki a Ty za nie kiedys odpowiesz w imie
    wspólnosci majatkowej i braku rozwodu ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-06-04 16:39:19
    Temat: Re: Odp: ugoda przy rozwodzie
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > co do alimentów spisac ugode sadowa a tzn. wniesc do sadu sprawe o alimenty
    > i zawrzec ugode sadowa na powyzsza kw...

    a umowa nie starczy?
    i czy do zawarcia ugody sądowej konieczne jest wnoszenie sprawy o alimenty?

    KG

  • 6. Data: 2003-06-05 07:01:30
    Temat: Odp: Odp: ugoda przy rozwodzie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > a umowa nie starczy?
    > i czy do zawarcia ugody sądowej konieczne jest wnoszenie sprawy o
    alimenty?

    tu masz racje miałam dopisać korekte ale nie miałam juz czasu ...nie
    przeczytałam ,że dot. sprawy rozwodowej tak więc przy rozwodzie można się
    dogadać :-) jesli oczywiscie jest sprawa w toku... w innym przypadku tylko
    sprawa o alimenty...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-06-05 17:49:26
    Temat: Re: Odp: Odp: ugoda przy rozwodzie
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > w innym przypadku tylko sprawa o alimenty...

    A postępowanie pojednawcze (184 i n. kpc) nie może być?
    I jeszcze raz - umowa o alimenty, przecież jest dopuszczalna?

    KG

  • 8. Data: 2003-06-06 08:28:11
    Temat: Odp: Odp: Odp: ugoda przy rozwodzie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

> [...]
    >
    > A postępowanie pojednawcze (184 i n. kpc) nie może być?
    > I jeszcze raz - umowa o alimenty, przecież jest dopuszczalna?

    kamil co ty z pojednawczym którego dokonuje się przy sprawie rozwodowej :-)
    a także dokona się rozstrzygnięć odn.alimentacji i od stron będzie zależało
    tez czy to będzie porozumienie miedzy nimi ,które będzie odzwierciedlone w
    treści wyroku ...następne sprawy po zakończeniu prawomocnym orzeczeniu będą
    miały już miejsce w rejonówce o podwyższenie ale to przykł. bo oczywiście
    może być orzeczenie co do alim.procentowe wtedy nie będzie potrzeby
    biegania co jakiś czas do sądu a co do majątku przeważnie by nie przeciągać
    postępowania rozwodowego wnosi się o podz. maj. na drodze cywilnej po
    prawomocności ...słusznie tu jedna osoba zauważyła ,że podział a zniesienie
    wspólności to dwie różne sprawy ,które są rozstrzygane w różnych sądach ...
    i powyższy temat jest wydaje mi się zakończony ...co do umów notarialnym
    można dokonać pewnych zapisów dot. majątku ale nie każdy składnik majątku
    można na drodze aktu notarialnego przesunąć z majątku wspólnego na majątek
    odrębny ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-06-06 08:39:45
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > kamil co ty z pojednawczym którego dokonuje się przy sprawie rozwodowej :-)

    Odejdźmy od tej sprawy, to pytanie abstrakcyjne - czy można zawrzeć
    ugodę o alimenty w trybie postepowania pojednawczego, chyba tak, bo niby
    dlaczego nie?

> [...]
    > można na drodze aktu notarialnego przesunąć z majątku wspólnego na majątek

    Nie pytam o majątek tylko o taką ugodę (umowę) o alimenty, też
    abstrakcyjnie.

    KG

  • 10. Data: 2003-06-06 09:27:11
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Nie pytam o majątek tylko o taką ugodę (umowę) o alimenty, też
    > abstrakcyjnie.

    to odejdzmy od abstrakcji ...posiedzenie pojednawcze ma na celu przy sprawie
    rozwodowej do ugody stron co do dalszego pożycia i efektem końcowym moze być
    również i ugoda , strony wyrażaja zgodę na alimenty w jakies wysokości jak
    wiadomo przy powyższych kwestiach orzeka sie o: i tu wiemy oboje co w takim
    orzeczeniu rozwodowym :-)

    Sandra