  • 1. Data: 2003-06-03 12:45:33
    Temat: czy to jest możliwe?
    Od: "Aleksander" <k...@g...pl>

    w gazeta.pl ukazało się takie oto ogłoszenie

    REDUKUJEMY DO POŁOWY! zadłużenia firmowe.
    Mr. WASH Sp. z o.o. Potsdamer Str. 112 10785 Berlin.
    Tel. 00491712175564

    podobno w zgodzie z polskim prawem kupują odemnie moje zobowiązania wobec
    innych firm i od tego momentu niem mam już problemu z wierzycielami - to
    brzmi zbyt wspaniale aby mogło być prawdziwe
    czy to naprawdę jest możliwe?
    czy to kolejny kant, tylko tym razem w wykonaniu niemców

    pozdr

  • 2. Data: 2003-06-03 18:59:39
    Temat: Re: czy to jest możliwe?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na zmianę dłużnika zgodę musi wyrazić wierzyciel. Jak nie wyrazi, to
    przewiduję następujący scenariusz:

    1. Ty im płacisz za odkupienie od Ciebie długu 50% jego wartości.
    2. Oni dług odkupują.
    3. Oni nie regulują długu.
    4. Wierzyciel ściąga z Ciebie cały dług z odsetkami (bo chwię pewnie potrwa,
    zanim zrozumiesz, że ktoś Cię nabi w butelkę)

    W sumie, to zapąłczisz pewnie z 200% długu i będziesz mądrzejszy. No bo jak
    sam zauważyłeś, tojest zbyt piękne, by mogło być prawdziwe. Jeśli Ty
    sprzedajesz dług za 50% wartości, to kto dopłaci drugie 50%, że o kosztach
    przedsięwzięcia nie wspomnę?

  • 3. Data: 2003-06-04 09:08:21
    Od: "Aleksander" <k...@g...pl>

    to skoro jest to kant to jak to możliwe że najprawdopodobniej znajdują
    chętnych
    ich ogłoszenie ukazuje sie od paru miesięcy i z tąd wnioskuję że mają
    chętnych

    poza tym jak rozmawiałem z człowiekim to sam mi powiedział abm się
    skonsultował
    z prawnikiem
    jednym z jego argumentów było to że skoro mogę np. sprzedać wierzytelności
    innych
    firm wobec mnie to tak samogę mogę sprzedać swoje długi.
    Jest to dla mnie bez sensu ale może działają na zasadzie że jeżeli coś nie
    jest zabronione
    to jest dozwolone

    pozdr

  • 4. Data: 2003-06-04 10:47:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Aleksander wrote:
    > jednym z jego argumentów było to że skoro mogę np. sprzedać wierzytelności
    > innych
    > firm wobec mnie to tak samogę mogę sprzedać swoje długi.

    No możesz, ale jeśli twój wierzyciel się na to zgodzi. Inaczej taka
    umowa ma tylko takie znaczenie, że nabywca długu jest wobec Ciebie
    odpowiedzialny za to, że wierzyciel nie będzie Cię ścigał - ale on może
    to robić i nie masz podstaw aby mu przeszkodzić. Musisz mu zapłacić, a
    najwyżej potem egzekwować od tego, komu sprzedałeś dług. O ile będzie kogo.
    art.519 i nast. kc

    To wszystko pomijając problemy z tym, jakie prawo (polskie? niemieckie?)
    stosować do takiej sprzedaży.

    KG

  • 5. Data: 2003-06-04 18:57:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | poza tym jak rozmawiałem z człowiekim to sam mi powiedział abm się
    | skonsultował z prawnikiem

    Myślę, że w tej sytuacji liczył raczej na to, że skoro poleca Ci to, to się
    nie skonsultujesz.

    | jednym z jego argumentów było to że skoro mogę np. sprzedać wierzytelności
    | innych firm wobec mnie to tak samogę mogę sprzedać swoje długi.

    Spzredać możesz. Kamil Ci wyłożył już, co z tego wyniknie, więc nie będę się
    powtarzał.

    | Jest to dla mnie bez sensu ale może działają na zasadzie że jeżeli coś nie
    | jest zabronione to jest dozwolone

    A od kiedy oszustwo nie jest zabronione?