  • 1. Data: 2003-07-11 09:56:52
    Temat: udostepnianie filmow i muzyki z internetu w kafejkach internetowych
    Od: "SKLEP.SPOZPRZEM.AGA.Krystyna.Sig" <n...@n...pl>

    Witam serdecznie!!!
    Problem jak wyzej tzn. ludzie sciagaja sobie muzyke i filmy z internetu i
    chca nagrywac potem na plyty CD-ROM. Cala sprawa w tym azeby nikt sie do
    mnie nie przyczepil. Jak ta sprawa wyglada pod wzgledem prawnym???
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2003-07-11 13:56:15
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "SKLEP.SPOZPRZEM.AGA.Krystyna.Sig" <n...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:bem1ma$396$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Problem jak wyzej tzn. ludzie sciagaja sobie muzyke i filmy z internetu i
    > chca nagrywac potem na plyty CD-ROM. Cala sprawa w tym azeby nikt sie do
    > mnie nie przyczepil. Jak ta sprawa wyglada pod wzgledem prawnym???

    1) posiadasz nielegalne kopie
    2) rozpowszechniasz nielegalne kopie

    czy trzeba coś dodać?

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 3. Data: 2003-07-11 15:16:23
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 1) posiadasz nielegalne kopie

    Nie posiada. Klienci posiadają.

    > 2) rozpowszechniasz nielegalne kopie

    On nie rozpowszechnia. On tylko udostępnia internet - to internet
    rozpowszechnia: weź aresztuj internet ;-P

  • 4. Data: 2003-07-11 16:13:36
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie posiada. Klienci posiadają.

    czyżby? do kogo należą komputery, na których leżą nielegalne kopie?

    > On nie rozpowszechnia. On tylko udostępnia internet - to internet
    > rozpowszechnia: weź aresztuj internet ;-P

    czyżby? a kto z własnych koputerów nielegalne kopie mnoży
    kopiując na płyty cd?

  • 5. Data: 2003-07-11 18:39:11
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > czyżby? do kogo należą komputery, na których leżą nielegalne kopie?

    A leżą? Klient ściąga sobie dane, nagrywa, dane są po nim kasowane...

    To tak, jakbyś np. pocztę oskarżył o 'posiadanie nielegalnych kopii' - gdyby
    w jakichś przesyłkach znaleziono pirackie płyty.

    > czyżby? a kto z własnych koputerów nielegalne kopie mnoży
    > kopiując na płyty cd?

    Równie dobrze mógłbyś oskarżyć producenta noży o wszystkie morderstwa
    dokonane za pomocą 'jego' noży.

    Właściciel kafejki udostępnia tylko sprzęt oraz połączenie z internetem -
    czy to jest jegoś wina, jeśli ktoś takiego wynajętego sprzętu używa do
    przestępstwa?

    Poza tym: skąd w ogóle wiesz, czy owe filmy i muzyka nie są legalnie
    publiczne dostępne? Czy wymagasz od właściciela kafejki oddelegowania do
    każdego stanowiska jakiegoś nadzorcy, który by się w tych sprawa dokładnie
    orientował, i który by non stop patrzył wszystkim na ręce?

  • 6. Data: 2003-07-11 20:54:12
    Od: "Domino" <n...@s...pl>

> [...]
    > każdego stanowiska jakiegoś nadzorcy, który by się w tych sprawa dokładnie
    > orientował, i który by non stop patrzył wszystkim na ręce?

    najpierw watek o sluchaniu radia w kafejce, teraz to. po raz kolejny probuje
    sie udowodnic niewinnosc zdroworozsadkowo i poraz kolejny moze sie okazac ze
    to na nic jesli jakis zaiks czy inna mafia zechce kogos udupic. wiedza sadow
    i politykow nt. branzy IT oraz praw autorskich jest zatrwazajaco niska.
    prawa autorskie mamy rygorystyczne prawie jak w USA (brakuje jedynie DMCA i
    Echelonu) a luki prawne wielkosci alaski. takie zaiksy czy inne bsa sie
    panosza, wplywaja na nowe poprawki do ustaw a ludzie siedza cicho i trzesa
    gaciami. zeby nie bylo nam za dobrze to dowalili niedawno 3% "podatek" od
    wszystkiego co MOZE sluzyc do wykonywania/przechowywania pirackich kopii -
    coz za zapobiegliowsc :(
    czyli podrozeja o 3% wszystkie nosniki CD, nagrywarki i b. prawdopodobne ze
    i HDD, a jak HDD to czemu nie RAM i dyskietki? proponuje procesory tez
    oblozyc podatkiem - jest w nich sporo pamieci cache - idealne siedlisko
    szatana. ja bym to nazwal polowaniem na czarownice XXI w.

    Domino

  • 7. Data: 2003-07-11 23:37:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ > > > Problem jak wyzej tzn. ludzie sciagaja sobie muzyke i filmy
    >+ > > > z internetu i chca nagrywac potem na plyty CD-ROM.
    [...]
    >+ > > 1) posiadasz nielegalne kopie
    >+ >
    >+ > Nie posiada. Klienci posiadają.
    >+
    >+ czyżby? do kogo należą komputery, na których leżą nielegalne kopie?

    +++++
    Art. 47. § 1. Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem
    własności i innych praw rzeczowych.

    § 2. Częścią składową rzeczy jest wszystko, co nie może być od niej
    odłączone bez uszkodzenia lub istotnej zmiany całości albo bez uszkodzenia
    lub istotnej zmiany przedmiotu odłączonego.

    § 3. Przedmioty połączone z rzeczą tylko dla przemijającego użytku nie
    stanowią jej części składowych.
    -----

    To z K.C.
    Mogę poprosić o przepis szczególny z którego wysnułeś wniosek,
    że jak na komputerze leży płyta - to posiadaczem tej płyty
    jest posiadacz komputera ?

    Pomijam kwestię rozróżnienia "właściciela" komputera od
    jego "posiadania" :), sam jestem ciekaw czy wypozyczenie
    kompa w kawiarence da się już podciągnąć pod "posiadanie"
    (zależne oczywiście) - :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-12 06:23:13
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > +++++
    > Art. 47. § 1. Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem
    > własności i innych praw rzeczowych.
    [..]
    > Pomijam kwestię rozróżnienia "właściciela" komputera od
    > jego "posiadania" :), sam jestem ciekaw czy wypozyczenie
    > kompa w kawiarence da się już podciągnąć pod "posiadanie"
    > (zależne oczywiście) - :)

    Ja myślę że chyba nawet nie ma co wyciągać ciężkiej artylerii paragrafowej
    gdy w okół sporo dobrych analogii :) Słyszał ktoś aby sąd ukarał
    właściciela wypożyczalni samochodów za to że jego klient kogoś rozjechał,
    albo uzywał pożyczonego pojazdu do handlu narkotykami czy innych
    przestępstw?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-07-12 06:43:58
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

> [...]
    > oblozyc podatkiem - jest w nich sporo pamieci cache - idealne siedlisko
    > szatana. ja bym to nazwal polowaniem na czarownice XXI w.

    Dobre.
    A naloty policji na firmy to wyprawy krzyżowe (albo raczej "cdkowe").
    Potem słynne procesy czarownic.
    Tylko - mam nadzieję - nie dojdzie do "palenia na stosie" :)

    Kuba.

  • 10. Data: 2003-07-12 09:30:43
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Mogę poprosić o przepis szczególny z którego wysnułeś wniosek,
    > że jak na komputerze leży płyta - to posiadaczem tej płyty

    jaka płyta? :)
    chodziło mi o filmy znajdujące się na dysku HD. Czyli w komputerze.

    sytuacja: klienci ściągają sobie filmy,
    kończy się "czas" klienta, na HD zostaje znaczna część filmu (nie do końca
    ściągniętego) lub "kilka takich częśći różnych filmów".
    sytuacja2: getright czy inny "dowloader" który ściąga filmy, klient sobie
    poszedł dawno do domu, w tym czasie filmy zostały ściągnięte (np. 3 sztuki)
    i leżą sobie na hd w komputerze.

    właściciel cafe zamyka wieczorem.
    rano przychodzi do cafe i otwiera,
    za nim wchodzą "panowie".