  • 1. Data: 2003-07-11 08:04:37
    Temat: umowa najmu na 10 lat ?
    Od: "Marek" <a...@p...onet.pl>

    czy sa jakies skutki prawne (jakies kruczki) przy zawarciu umowy najmu
    lokalu handlowego na 10 lat. ?

    Bede wdzieczny za wszelakie uwagi.

  • 2. Data: 2003-07-11 08:33:00
    Temat: Re: umowa najmu na 10 lat ?
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Marek chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > czy sa jakies skutki prawne (jakies kruczki) przy zawarciu umowy najmu
    > lokalu handlowego na 10 lat. ?

    1. jest się związanym umową przez okres 10 lat. :)

    2. nie można umowy rozwiązać, chyba, że z przyczyn wymienionych w kodeksie,
    albo z powodów _wyraźnie_ wymienionych w umowie.
    (zapis: umowa może zostac wypowiedziana z zachowaniem X okresu wypowiedzenia
    jest nieskuteczny - nie można na tej podstawie wypowiedzieć umowy najmu
    na czas określony).

    3. można (o ile umowa zostanie zawarta z datą pewną) dysponować lokalem, nawet
    w wypadku jego sprzedaży.

    to tyle wpało mi do głowy, z tego co może Cię interesuje.
    Skonkretyzuj pytanie, ot napiszę więcej.

    Pozdrawiam
    stern

  • 3. Data: 2003-07-11 08:47:08
    Temat: Odp: umowa najmu na 10 lat ?
    Od: "Marek" <a...@p...onet.pl>

    dzięki, nasunely mi sie jeszcze 2 pytania

    - na podstawie jakich przyczyn (zgodnie z kodeksem ) można rozwiac umowe ?
    - czy jest mozliwosc objecia lokalu po owych 10 latach na podstawie
    zasiedzenia itp. ?

    Marek

    Użytkownik Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:belsns$31c$...@n...news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2003-07-11 09:43:42
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    a zamiast tego napisal(a):

    > - na podstawie jakich przyczyn (zgodnie z kodeksem ) można rozwiac umowe ?

    1) zaległość w płatnościach przekraczająca dwa pełne okresy płatności
    (prawdopodobnie w Twoim przypadku ponad dwa miesiące
    - ale to zależy od umowy)

    2) jeżeli wady lokalu zagrażają zdrowiu pracowników

    > - czy jest mozliwosc objecia lokalu po owych 10 latach na podstawie
    > zasiedzenia itp. ?

    absolutnie nie

    Jeszcze mi się coś przypomniało, o czym się często zapomina.
    Obowiązek zwrotu nakładów na rzecz.

    Jezeli Najemca - za zgodą Wynajmującego - ulepsza najmowany lokal,
    może po rozwiązaniu umowy - zabrać ulepszenia, albo zażądać zwrotu
    kosztów. Zwrot wchodzi w grę przy malowaniu, wystroju wnętrz itd.
    (Coś czego zabranie prowadziłoby do zdewastowania lokalu).

    Uważaj na to, bo często pisze się w umowach, że najemca coś tam zrobi,
    a nie pisze się, że nie ma prawa żądać zwrotu kosztów.

    A jedno nie równa się automatycznie drugiemu.

    Pozdrawiam
    stern