  • 1. Data: 2004-11-28 17:44:26
    Temat: uciążliwy hałas - POMOCY
    Od: "s0ze" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Proszę o pomoc ludzi, którzy wiedzą lub którzy już przechodzili takie rzeczy.

    Mam sąsiadkę, która urządziła sobie salę do ćwiczeń na fotepianie w pokoju,
    który sąsiaduje niemal z całym naszym mieszkanie. Mimo, że (jak ona twierdzi)
    wyciszyła ten pokój to hałasy dochodzący jest niesamowity. Często pracuję w
    nocy i w dzień potrzebuję się wyspać. Bez stoperów nawet nie mogę zmróżyć oka.
    Dla przykładu powiem, że dziś grała od 10:30 z przerwami do 20:15 razem pewnie
    z 7 godzin.... (nie ma dla niej dnia święta czy niedzieli bez grania...
    ostatnio grała nawet 1 listopada)

    Ostatnio urodziło się nam dziecko i nie mogę spać ze stoperami bo nie usłyszę
    dziecka...

    Na wszelkie nasze argumenty: że to jest budynek mieszkalny a nie szkoła
    muzyczna, że hałas na pewno przekracza normy (na razie nie wiem jak zmierzyć
    ten poziom, kto to robi?), sąsiadka (bardzo nie miła) odpowiada, krótko, że
    ona 'musi grać'.

    Zarząd wspólnoty mieszkaniowej jest bardzo nieporadny i raczej na nich nie
    mogę liczyć, złożyliśmy pismo podpisane przez trzech sąsiadów i nic...

    Szukam prawnika, który mógłby mi pomóc poprowadzić sprawę by przynajmniej
    zmniejszyć uciążliwość hałasu lub jakiegoś stowarzyszenia lub po prostu kogoś
    kto mi pomoże w tej sprawie...

  • 2. Data: 2004-11-28 18:38:31
    Temat: Re: uciążliwy hałas - POMOCY
    Od: "halley" <w...@o...pl>

    > Szukam prawnika

    ja bym lepiej poszukal policjanta i razem z nim zlapal ta sasiadce "na
    goracym uczynku"

    pozdrawiam

    --
    halley

  • 3. Data: 2004-11-28 18:40:02
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

    > Dla przykładu powiem, że dziś grała od 10:30 z przerwami do 20:15 razem
    > pewnie
    > z 7 godzin.... (nie ma dla niej dnia święta czy niedzieli bez grania...
    > ostatnio grała nawet 1 listopada)

    posta wyslalas o 18:44 to skad wiesz ze grala do 20:15 Z PRZERWAMI ??

    pozdr

  • 4. Data: 2004-11-28 19:24:29
    Od: " " <d...@g...pl>

    jeśli jest Pan zainteresowany zapraszam - d...@g...pl

  • 5. Data: 2004-11-29 02:43:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 28 Nov 2004 18:40:02 GMT,
    marcin.d <t...@o...pl> screamed:

    > posta wyslalas o 18:44 to skad wiesz ze grala do 20:15 Z PRZERWAMI ??

    Musi od 18:44 do 20:15 zrobiła sobie właśnie tę przerwę. (-;

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 03:43:07 user up 10445 days, 15:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Is reading in the bathroom considered Multi-Tasking?

  • 6. Data: 2004-11-29 09:06:48
    Od: "S0ze" <s...@g...pl>

    Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> napisał(a):

    > In the darkest hour on Sun, 28 Nov 2004 18:40:02 GMT,
    > marcin.d <t...@o...pl> screamed:

    > Musi od 18:44 do 20:15 zrobiła sobie właśnie tę przerwę. (-;

    Przepraszam za zamieszanie ale na innej grupie podpowiedziano mi by tu się
    zgłosić z prośbą o radę więc po prostu skopiowałem poprzedniego maila z innej
    grupy.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2004-11-29 13:13:58
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ten poziom, kto to robi?), sąsiadka (bardzo nie miła) odpowiada, krótko, że

    Witam,

    Mam duże doświadczenie w tej dziedzinie ale z drugiej strony (żona pianistka -
    przechlapane...). Czy z tą sąsiadką da się w ogóle porozmawiać? Jeśli tak, to
    oprócz pokoju ona może wyciszyć również sam fortepian (każdy stroiciel to
    potrafi). Pokój raczej nie jest wyciszony, albo wyciszał jakiś partacz - w
    zasadzie jeśli wyciszenie byłoby zrobione fachowo dźwięk przenika tylko w dół,
    a Ty przecież mieszkasz obok. Fachowo to są wyciszone sale gry w Akademii
    Muzycznej - kilkunastu pianistów będących obok, bębni na ful na koncertowych
    sprzętach i żaden nie zagłusza drugiego. Prawdopodobnie kobitki na to nie stać,
    bo fachowe wyciszenie kosztuje kupę kasy.

    Jeśli z kobietą nie da się dogadać w sposób kulturalny a skargi nie dadzą
    żadnego efektu, to istnieje jeden dosyć skuteczny sposób:

    1. Pogadaj z sąsadami i uprzedź ich o planowanej akcji
    2. Pożycz dobry sprzęt nagłaśniający
    3. Kup włącznik czasowy i nastaw go na godziny ćwiczeń Twojej sąsiadki
    4. Z jedną kolumnę przykręć do kaloryfera w pomieszczeniu stykającym się z jej
    pokojem.

    Wieczorem przekonsultuję z małżonką, jaki rodzaj muzyki należy puszczać, żeby
    uniemożliwić jej ćwiczenia. Czy jesteś w stanie rozpoznać z tych ćwiczeń, jakie
    ona grywa utwory? Jeśli okoliczni sąsiedzi włączą się do akcji, to razem na
    pewno sobie poradzicie, bo takiego stereo czy kwadro nie wytrzyma żaden
    pianista. Wtedy ona może Was gdzieś zaskarżyć - będziecie więc mieli przetartą
    drogę :).

    Zazwyczaj po takich operacjach pianiści są bardziej skłonni do współpracy. U
    nas sprawę załatwiliśmy tak:
    Zostały wyznaczone ścisłe godziny gry, przy czym sąsiedzi mogli dokonywać zmian
    w grafiku. Żadnego bębnienia w soboty czy niedziele chyba, że po konsultacji z
    sąsiadami i to tylko przed egzaminem. Jedno sąsiednie mieszkanie stało puste, z
    drugiej strony mieszkał sąsiad z wadą słuchu i żoną uwielbiającą Chopina. Na
    dole sąsiadka pracowała do wieczora poza domem, no i jakoś udało się żonie
    skończyć te studia. Najgorzej miałem oczywiście ja, do dziś na muzykę Chopina
    reaguję trochę nerwowo.

    > Szukam [...] jakiegoś stowarzyszenia

    Chyba jest Liga do Walki z Hałasem (?). Spróbuj wygooglować.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2004-11-29 18:31:17
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Jestem już po konsultacjach z małżonką. Sprawa jest banalnie prosta &#8211; nic tak
    nie uniemożliwia ćwiczeń pianiście, jak niskie tony (basy). Muzyka nie musi być
    nawet głośna, tylko trzeba basy ustawić na full. Nie znam się na nowoczesnej
    muzyce, pogadaj z jakimś bywalcem dyskoteki i dobierz odpowiedni repertuar.
    Żona twierdzi, a zna się na rzeczy, że efekt będzie murowany. Potem pogadaj z
    sąsiadką i ustalcie grafik ćwiczeń.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 9. Data: 2004-11-30 09:52:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    repertuar.
    > Żona twierdzi, a zna się na rzeczy, że efekt będzie murowany. Potem

    cvhcialem techno na poczatku zaproponowac, ale ona ma dziecko.
    Musialaby najpierw dzieciaka oswoic z ta muzyka (a mysle ze nie bedzie
    porblemu)
    i wtedy dac czadu

    P.

  • 10. Data: 2004-11-30 13:59:15
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > cvhcialem techno na poczatku zaproponowac, ale ona ma dziecko.

    A co to szkodzi? Młody organizm jest chłonny, przyzwyczai się.

    > i wtedy dac czadu

    No właśnie podobno nie trzeba. Pianistów najbardziej wpieniają te niskie tony a
    nie siła dźwięku.

    Pozdrawiam

    Czapla