  • 1. Data: 2004-11-28 16:57:12
    Temat: Plus GSM - Zmiana wzorca umowy
    Od: grzegorz <g...@s...pl>

    Witam!

    Plus GSM wysyla niektorym (!) abonentom wraz z faktura taki oto komunikat:
    "Szanowni Panstwo, uprzejmie informujemy, ze w dniu 17 stycznia 2005 r.
    wejdzie w zycie nowy Regulamin swiadczenia usug telekomunikacyjnych przez
    Polkomtel S.A. dla Abonentow.(...)
    Informujemy rowniez, ze w przypadku braku akceptacji zmian przysuguje
    Pastwu prawo wypowiedzenia umowy a w przypadku wypowiedzenia umowu
    Polkomtel S.A. nie przysuguje roszczenie odszkodowawcze."
    Jako zalacznik przesyla tresc nowego regulaminu. Poniewaz jest to
    jednostronna zmiana wzorca umownego to powinno abonentom przyslugiwac
    prawo do rozwiazania umowy, nawet tej zawartej na czas okreslony bez
    ponoszenia kary umownej za zerwanie umowy przed uplywem czasu na jaki
    zostala zawarta. Nie wiem tylko czemu Plus informuje tylko maly odsetek
    abonentow ze beda zmiany w regulaminie. Czy nie powinien powiadamiac
    WSZYSTKICH abonentow??
    Natomiast meritum mojego postu jest ine. Mimo ze informuja abonentow o tym
    ze "Polkomtel S.A. nie przysuguje roszczenie odszkodowawcze." to po
    skontaktowaniu sie z Biurem Obslugi Abonenta przyjmuja takie stanowisko:
    "Zgodnie z art.57 ust.6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 Prawo
    Telekomunikacyjne, Polkomtel SA przysluguje roszczenie z tytulu
    jednostronnego rozwiazania umowy przez abonenta przed uplywem terminu
    ustalonego w umowie w wysokosci nie przekraczajacej rownowartosci
    przyznanej
    ulgi. Przewidziana w Regulaminach Promocji lub umowach ANU/PWA kara umowna
    stanowi rownowartosc ulgi jaka zostala przyznana przez Polkomtel SA
    abonentowi w ramach umowy zawartej w promocji lub ANU/PWA."
    Tak wiec pytam sie Szanownych Grupowiczow czy Polkomtel moze zazadac
    zaplaty jakiejkolwiek rekompensaty?? Bo tresci obu pism przecza same
    sobie. I o jaka ulge moze chodzic jak nie o zaplate 850 zl z tytulu
    zerwania umowy przed jej terminem zakonczenia. Osobiscie dzwonilem do
    BOK-u Plusa i rzeczywiscie podtrzymuja stanowisko ze obciaza osoby
    zrywajace umowe w ten sposob kara 850 zl. Informuja rowniez ze osoby te
    moga ewentualnie sie odwolywac reklamacyjnie od nalozonej kary. Czy to
    jest prawne dzialanie?? Na jaki punkt KC nalezy sie powolywac piszac ze
    nie akceptuje sie zmian w regulaminie? 384(1) kc ?? Jakie obowiazuja
    terminy odnosnie dostarczenia takiego pisma do Polkomtel? I ostatnie
    pytanie co z abonentami ktorzy nie dostali adnotacji o zmianie regulaminu
    wraz z faktura?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-11-29 09:49:07
    Temat: Re: Plus GSM - Zmiana wzorca umowy
    Od: h...@o...pl

> [...]
    > terminy odnosnie dostarczenia takiego pisma do Polkomtel? I ostatnie
    > pytanie co z abonentami ktorzy nie dostali adnotacji o zmianie regulaminu

    No, ciekawa sytuacja. Polkomtel zresztą słynie z tego, że nic sobie nie robi z
    prawa ani z wyroków sądów...

  • 3. Data: 2004-11-29 09:50:18
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    On Sun, 28 Nov 2004 17:57:12 +0100, grzegorz <g...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >zaplaty jakiejkolwiek rekompensaty?? Bo tresci obu pism przecza same
    >sobie. I o jaka ulge moze chodzic jak nie o zaplate 850 zl z tytulu

    Zapewne chodzi o dwie różne sprawy. To o czym mówi cytowany artykuł
    dotyczy sytuacji, gdy abonent wypowiada umowę z jakiś tam własnych
    powodów. I wówczas odszkodowanie należy się.
    Ale o sytuacji zmiany umowy mówi Art. 59 ust. 2:
    "Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia
    abonenta, o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z
    wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
    wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać
    poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku
    akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa
    dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

    No i wszystko jasne...
    A dlaczego nie wszyscy dostali informacje? Mają pewnie jeszcze czas...

    3mcie się.

    Ps. Dobrze, że o tym napisałeś - sam nie sprawdzam dokładnie rachunków
    (mój błąd!!!), a teraz chyba skorzystam z tej możliwości :)

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/