  • 211. Data: 2003-09-23 09:45:20
    Temat: Re: to trochę nie tak
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> popełnił 22 wrz 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:bkn7he$6pt$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > To jest dokladny link - wystarczy sie nieco zaglebic poza strone
    > glowna....
    A mozesz jednak dokładniej?
    Np. tak: http://www.kzkgop.com.pl/galeria/zdj/d1.jpg

    --
    pozdro
    poreba

  • 212. Data: 2003-09-23 12:40:14
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Leszek wrote:

    >+ Użytkownik " Rodrig von Falkenstein"
    [...]
    >+ > Kanarom nie wolno nikogo zatrzymać za jazde bez biletu. W żadnej sytuacji.
    [...]
    >+ Wchodząc do środka komunikacji miejskiej i korzystając z ich usług
    >+ (dobrowolnie) godzisz się na regulamin tych usług. A w świetle regulaminu
    >+ kontrolerowi wolno uniemożliwić opuszczenie pojazdu do czasu przybycia
    >+ policji, czyli ograniczyć Twoją wolność.

    Czekaj, czekaj. Samo "godzenie się" poprzez zgodę na zastosowanie
    regulaminu może mieć wartość "toaletową" jeśli w rachubę staje
    prawo wyższego rzędu, w szczególności prawo karne.

    Sugerujesz że umowa "jak nie odda do 15 marca to będę mógł
    go zabić" RZECZYWIŚCIE opoważnia do "wyciągnięcia konsekwencji
    bo *przecież podpisał umowę*" ??
    Jeśli regulamin ogranicza prawa obywatelskie to... no comments :>

    Oczywiście, to NIE ZNACZY że NIE MOŻE mieć tu przypadek
    zastosowanie "zatrzymania obywatelskiego" - tego nie tykam.
    Ale zapis *regulaminowy* jest bez znaczenia, jak dla mnie.

    >+ A patrząc z punktu widzenia przedsiębiorstwa przewozowego jadąc bez biletu
    >+ wtargnąłeś bezprawnie do ich pojazdu;))

    ...to tak ze 100% pasażerów z biletami jednorazowymi jeździ ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 213. Data: 2003-09-23 13:15:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, Leszek wrote:

    >+ Użytkownik " Rodrig von Falkenstein"
    [...]
    >+ > Byłoby tak, gdyby bilet należało okazac przy wejsciu,
    >+ > a bez okazania biletu nie mozna było wejść.
    >+ > Rożnica jest bardzo istotna. [...]
    >+ > Żeby wejśc do autobusu nie trzeba okazywać biletu.
    >+
    >+ Ale należy go niezwłocznie skasować.A żeby było co kasować trzeba go mieć.

    A KOLEJNOŚĆ zdarzeń jest oczywiście bez znaczenia. Dla ciebie ;)

    >+ Czy myślenie przychodzi Ci z takim trudem??

    Ykmhm... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 214. Data: 2003-09-23 13:34:47
    Temat: Re: sorx, Korekta.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2003, Dredd wrote:

    >+ > Nie miałem pojęcia, że w związku z kontrolą biletów okaże
    >+ > się że Trybunał Konstytucyjny nie ma racji bytu, tylko...
    [...]
    >+ Tenże Trybunał także działa opierając się na (podkreślam!)
    >+ teoretycznym założeniu, że prawodawca jest racjonalny i
    >+ konsekwentny. Jest to jedna z podstawowych zasad systemu
    >+ prawnego. Inaczej nie byłaby możliwa żadna sensowna wykadnia
    >+ prawa.

    Ale własnie dla TK to IMHO jednak nie wykładnia, a sama
    *prawomocność* przepisu jest meritum działania !
    Konsekwencją racjonalnego przepisu wyższego rzędu jest
    bezprawność przepisu - i co ?

    >+ Sens tego jest taki, że jeśli np. Sąd dochodzi w toku analizy prawa że
    >+ oto mamy "niedoróbkę" to nie może powiedzieć np. "nie wydam
    >+ wyroku bo tu jest niedoróbka - zawieszamy proces

    Jak to nie ??
    Kieruje do TK, a ten orzeka:
    - że Sąd był w błędzie i jednak powinien wydać wyrok
    - że przepis *jest* nieprawomocny i nie ma co dokonywać wykładni,
    tylko owym przepisem się podetrzeć jako nieistniejącym,
    automatycznie używając pozostałych przepisów :)
    - że przepis *jest* nieprawomocny, ale obowiązuje :>, co
    nie zabrania Sądowy uznać że może się jak wyżej... ;)

    >+ do czasu nowelizacji ustawy".

    ...aż tak daleko nie sugerowałem ;)
    Zawiesza do uzyskania odpowiedzi:
    - Sądu w składzie specjalnym (np. NSA) do tego o czym piszesz
    niżej (wykładni) na zapytanie prawne
    - SN na zapytanie prawne, o ile przewidziano
    - TK o niezgodności rozporządzenia z ustawą, a ustawy
    z Konstytucją bądź umową międzynarodową.

    Gdzieś źle napisałem ?

    >+ Musi dokonać wykładni prawa, w której jedną z podstawowych
    >+ dyrektyw jest dyrektywa racjonalności i konsekwencji

    ...och, to bywają sprzeczne wymogi ;)

    [...]
    >+ choćby w podręcznikach do teorii prawa

    Niewątpliwie :)

    Rozróżnijmy dwie rzeczy:
    - założenie racjonalności ustawodawcy
    - założenie jakiejkolwiek właściwości (w tym bezprawności,
    racjonalności itp) wybranego przepisu. Dany, konkretny
    przepis może nie mieć racji bytu - mimo że został
    formalnie ustanowiony.

    Mogę uznać, że dopuściłeś się naciągnięcia faktów próbując
    pod "racjonalnością ustawodawcy" ukryć nieracjonalność
    konkretnego przepisu - niedoróbki :> wymieniającej
    czyn karalny jako czynność dopuszczalną...
    Bo o ten przepis przyczepiłeś się z "racjonalnością"
    do Rodriq :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 215. Data: 2003-09-23 13:43:39
    Temat: wKF: Kanary i co dalej....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2003, Leszek wrote:
    [...]
    >+ > ale, to w jaki sposób zachowywali sie kontroleży
    >+ ^^^^^^^^

    A ja mam prośbę: jak już musisz używać asci-artów to
    bądź łaskaw używać jakiejś czcionki fixed. Bo tak
    to nijak podkreślenia w kolejnych postach nie trafiają
    na swoje miejce ;)
    [dla porządku: Courier jest fixed font, Arial nie - bo ma
    spacje "połówkowe"]

    >+ > jeste w stanie tego udowodnić, więc to pomijam, zarządam
    >+
    >+ ^^^^^^^^

    ...a tu mi wręcz zawinęło od nadmiaru spacji....

    >+ Popracuj jeszcze nad tym RZądaniem;)

    ...a jakbyś te podkreślenia ten tego.... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 216. Data: 2003-09-23 15:44:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A mozesz jednak dokładniej?
    > Np. tak: http://www.kzkgop.com.pl/galeria/zdj/d1.jpg

    Szczerze podejrzewalem Cie o wyzsze IQ, ale poswiece sie dla Ciebie:
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/

    pdr
    Olo

  • 217. Data: 2003-09-23 16:56:11
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

    > Szczerze podejrzewalem Cie o wyzsze IQ, ale poswiece sie dla Ciebie:
    > http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/

    to ja teraz chetnie poslucham interpretacji odnosnie przekazywania
    biletow co gdzies ostatnio propaguja studenci, i o oczywiscie nie chodzi
    mi o aspekt moralny czy tez twierdzenie, ze przez to bilety beda drozsze

    --
    Nie ma pan kompleksu niższosci. J e s t pan gorszy.
    -- psychiatra do pacjenta

  • 218. Data: 2003-09-23 17:23:11
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > to ja teraz chetnie poslucham interpretacji odnosnie przekazywania
    > biletow co gdzies ostatnio propaguja studenci, i o oczywiscie nie chodzi
    > mi o aspekt moralny czy tez twierdzenie, ze przez to bilety beda drozsze

    Mozesz jasniej okreslic o co chodzi, bo nie pojalem?

    pdr
    Olo

  • 219. Data: 2003-09-23 19:45:43
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil

    > Szczerze podejrzewalem Cie o wyzsze IQ, ale poswiece sie dla
    > Ciebie: http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/

    Wybacz, niestety nie mogę zrewanżować Ci się podobnymi podejrzeniami,
    poświęć się nieco bardziej i podaj link na TEMAT, przypomnę:

    poreba-"Zapewne powszechną praktyką jest wywieszanie go "u wrót" -
    na przystankach, a nie _dopiero_ wewnątrz środków A/T/Tr ?"
    olo k.-"www.kzkgop.com.pl - zapraszam"
    poreba-"nie znalazłem obrazka na którym widać by było przystanek z
    wywieszonym regulaminem. ...
    Nie chciałeś mi chyba zasugerować, iż regulaminy są dostępne
    w inecie, w siedzibach itd...
    Bo nie o taką dostępność chodziło."
    olo k.-Podaje link do TEKSTU regulaminu, a nie do foto,
    które potwierdzałoby tezę o POWSZECHNEJ praktyce wywieszania
    regulaminu na przystankach.

    --
    pozdro
    poreba

  • 220. Data: 2003-09-23 19:55:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > olo k.-Podaje link do TEKSTU regulaminu, a nie do foto,
    > które potwierdzałoby tezę o POWSZECHNEJ praktyce wywieszania

    Zaczynasz coraz bardziej niezdrowo bredzic...Mozesz mi wymienic choc jeden
    powod, dla ktorego Taryfa KZK GOP mialaby wisiec na przystankach (ktore nota
    bene nie sa wlasnoscia KZK) pomimo, ze jej tekst jest powszechnie dostepny
    w:
    1) punktach sprzedazy
    2) internecie
    3) kazdym pojezdzie.