  • 1. Data: 2004-01-07 14:22:55
    Temat: testament własnoręczny
    Od: Malina<m...@w...pl>

    Jakiś czas temu zmarł mój dziadek pozostawiajac testament
    własnoręczny. Wydziedziczył w nim jednego ze swych synów. Jakie
    kroki należy podjąć by wszcząć stosowne postępowanie w tej sprawie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-08 02:15:20
    Temat: Re: testament własnoręczny
    Od: "freelander" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Malina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    | Jakiś czas temu zmarł mój dziadek pozostawiajac testament
    | własnoręczny. Wydziedziczył w nim jednego ze swych synów. Jakie
    | kroki należy podjąć by wszcząć stosowne postępowanie w tej sprawie?

    Zadałem podobne pytanie kilka razy - zero odpowiedzi...

  • 3. Data: 2004-01-08 09:04:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    freelander wrote:

    > Użytkownik "Malina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Zadałem podobne pytanie kilka razy - zero odpowiedzi...

    No nie opowiadaj bzdur... Odpowiedz byla wielokrotnie

    Stwierdzenie nabycia spadku stwierdza sad na wniosek
    spadkobiercow.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-08 09:22:27
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Stwierdzenie nabycia spadku stwierdza sad na wniosek
    > spadkobiercow.

    czyli sad decyduje, czy taki testament jest wazny?
    kiedy moze go uznac niewaznym?
    oczywiscie mowie o sytuacji, gdzie autentycznosc dokumentu niejest podwazna

    pozdro

  • 5. Data: 2004-01-08 09:28:51
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > Sad stwierdza KTO jest spadkobierca i w jakiej czesci.
    > Napodstawie przedstawionych dokumentow
    > Jednym z nich jest testament.

    troche OT - a jak wyglada sprawa spadku z testamentem spisanym u notariusza?
    tez dla sadu jest jednym z dokumentow, czy jest podstawa podzialu masy
    spadkowej?

    pozdro

  • 6. Data: 2004-01-08 09:30:45
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

  • 7. Data: 2004-01-08 09:48:50
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    xmarcel wrote:

> [...]
    >
    > troche OT - a jak wyglada sprawa spadku z testamentem spisanym u
    > notariusza? tez dla sadu jest jednym z dokumentow, czy jest podstawa

    Spisanie testamentu u notariusza skutkuje przede wszystkim tym, ze trudniej
    go podwazyc.
    Poza tym (jak twierdza notariusze) dzieki im poradom mozan ustrec sie bledow
    i lepiej odzwierciedlic w testamencie swa wole.
    Po trzecie nie trzeba samemu pisac, a ine kazdy moze/potrafi,
    niektorzy w wyniku porazenia ine moga sienawet podpisac.

    A poza tym to taki sam testament jak wszystkie inne i decyduje ]
    "najpozniejszy". czyli na drugi dzien po podpisaniu u notariusza testamentu
    dziadek moze napisac sam "nowy lepszy" testament.

    Innymi dokumentami sa "lista spadkobiercow ustawowych" i odpowiednie
    dokumenty stwierdzajace pokrewienstwo.

    Boguslaw