    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 22 Sep 2014 18:32:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: testament

    On Mon, 22 Sep 2014, szerszen wrote:

    > Chodziło mi o to, że jeśli się nie zgadzają strony z testamentem, to
    > albo zgadzają się na ustawowe dziedziczenie,

    A niby JAK można zalegalizować ustawowe dziedziczenie, skoro
    istnieje testament?
    Mówisz, że nie tylko państwo może się wtrącać do dysponowania majątkiem
    zmarłego, ale i spadkobiercy mogą zignorować jego wolę, legalnie?

    > albo jest ciąganie po sądach.

    A mi chodzi o to, jakim prawem mogą sobie wybierać.
    Na pierwszy rzut oka wychodzi, że takie "wybieranie" jest
    niewykonalne bez popełnienia przestępstwa (albo poświadczenia
    nieprawdy, albo ukrycia dokumentu).
    Inaczej mówiąc, podstawę prawną do tego "wybierania" poproszę!

    pzdr, Gotfryd