  • Data: 2014-09-25 11:26:41
    Temat: Re: testament
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2014 10:39:03 +0200

    > Napisz, że żartujesz, bo nie uwierzę.
    > "zanegować"... niby czym?

    Wolą swoją ;) zbiorowości wszystkich spadkobiorców z testamentowym
    włącznie.

    > Ale w takim przypadku sędzia NIE MA PRAWA do zignorowania
    > testamentu!

    Zignorowania nie, ale uwzględnieniem woli powyższych już chyba
    powinien, przynajmniej tak na logikę, choć wiem że prawo i logika w
    parze rzadko chadza.

    > Sąd może np. uchylić wydziedziczenie - ale potrzebuje do tego
    > przepisu, przepis jest, dający szerokie pole do popisu.

    Uchylić?
    A nie jest przypadkiem tak, przynajmniej taki był sens różnych
    artykułów które na ten temat czytałem, że raczej musi mieć
    przepis/podstawy na jego usankcjonowanie?

    > I nie ma przepisu pozwalającego uchylić testament "bo tak".

    A powinien, przynajmniej w przypadku o którym piszę, oszczędziło by to
    zapewne sporo czasu i pieniędzy podatników. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszen