  • 11. Data: 2006-05-28 21:07:13
    Temat: Re: takie pytanie o kategorię D
    Od: "MichalGrzes..." <s...@o...pl>

    Ja mam kategorie D oznacza to ze jest sie nie zdolnym do słuzby wojskowej w
    czasie pokoju uznawane jest to jako uregulowany stosunek do służby wojskowej
    (jak to mi powiedziano na komisji: " ze pana przygoda z wojskiem rozpoczęła
    sie i zakończyła" w dniu komisji)

  • 12. Data: 2006-05-28 21:35:26
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Sam sobie odpowiedz na to pytanie :P
    >
    > Kategoria D to jest niezdolnosc do sluzby wojskowej w czasie pokoju.

    Czyli formalnie rzecz biorąc jestem w rezerwie czy nie? Niby nie mam wpisu o
    przeniesieniu do rezerwy, a jednak w jakimś dzienniku ustaw znalazłem coś
    takiego:

    2. Nie udziela się zgody na służbę w obcym wojsku lub obcej organizacji
    wojskowej pomimo spełnienia warunków określonych w ust. 1, jeżeli obywatel
    polski, ubiegający się o zgodę:

    1) został przeniesiony do rezerwy wskutek uznania przez
    właściwą komisję lekarską za niezdolnego do czynnej służby wojskowej w czasie
    pokoju (kategoria "D" zdolności do czynnej służby wojskowej)

    Z powyższego wynika, że kategoria D odpowiada przeniesieniu do rezerwy. Czy
    więc na krótkie pytanie w stylu: "Jesteś przeniesiony do rezerwy?" mam
    odpowiadać "tak" czy "nie"?

  • 13. Data: 2006-05-28 22:35:36
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotrek napisał(a):

    > Czyli formalnie rzecz biorąc jestem w rezerwie czy nie? Niby nie mam wpisu o
    > przeniesieniu do rezerwy, a jednak w jakimś dzienniku ustaw znalazłem coś
    > takiego:

    IMO nie jestes w rezerwie, bo kazdego rezerwiste mozna powolac na jakies
    szkolenia, a osoby z kategoria D juz nie.

    Jestes po prostu osoba niezdolna do sluzby wojskowej w czasie pokoju -
    czyli masz uregulowany stosunek do sluzby wojskowej :)

    > Z powyższego wynika, że kategoria D odpowiada przeniesieniu do rezerwy. Czy
    > więc na krótkie pytanie w stylu: "Jesteś przeniesiony do rezerwy?" mam
    > odpowiadać "tak" czy "nie"?

    A co to kogo interesuje czy jestes przeniesiony do rezerwy czy nie?
    Mow po prostu ze masz uregulowany stosunek do sluzby wojskowej i juz. Bo
    taka odpowiedz powinienes udzielac, na prawidlowo postawione pytanie :)

    Jacek

  • 14. Data: 2006-05-29 08:41:39
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    A masz książeczkę wojskową? jaki tam masz wpis?
    Ja mam kat D i wpis "przeniesionydo rezerwy" i nawet mam stopień
    wojskowy wpisany, jako "szeregowy"

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 15. Data: 2006-05-29 08:48:38
    Od: ELCO <e...@p...onet.pl>

    castrol napisał(a):

    > Sam sobie odpowiedz na to pytanie :P
    >
    > Kategoria D to jest niezdolnosc do sluzby wojskowej w czasie pokoju.

    Mam kategorie "E". Czyli kobiety i dzieci. W ksiazeczce mam wpis -
    skreslony z ewidencji.
    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2006-05-29 08:56:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "slawol" <s...@...pl> napisał
    >
    > Nie wiem czy tak jest we wszystkich WKU, a pewnie tak, ale tam gdzie ja
    > podlegałem, osobom z D wpisywali "przeniesiony do rezerwy"

    Dziwne, bo u mnie wpisali:
    08.04.2005r
    SS 5 ust 1p.1
    Rozp MON z 31.01.2003r.

  • 17. Data: 2006-05-29 08:57:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Dziwne, bo u mnie wpisali:
    > 08.04.2005r
    > SS 5 ust 1p.1
    > Rozp MON z 31.01.2003r.
    Wpisane to jest w "przeniesiony do rezerwy". :P

  • 18. Data: 2006-05-29 09:43:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ELCO" <e...@p...onet.pl> napisał
    > Mam kategorie "E". Czyli kobiety i dzieci. W ksiazeczce mam wpis -
    > skreslony z ewidencji.

    Osoby z E nie podlegają obowiązkowi służby. Osoby z D podlegają, ale tylko
    na wojnie, dlatego nie można ich skreślić.

  • 19. Data: 2006-05-29 09:51:03
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Czytam te odpowiedzi i przede wszystkim dziwi mnie, że przepisy są takie
    nieujednolicone-niektóre osoby z kategorią D mają wpis o przeniesieniu do
    rezerwy, inne (np. ja) mają tylko wpisaną kategorię z komentarzem o
    niezdolności do służby w czasie pokoju. Całe moje pytanie wzięło się stąd, że
    mam do wypełnienia pewien formularz z rubryką "stosunek do służby wojskowej".
    Znajdują się w niej 2 podpunkty: kategoria (tu nie ma problemów) i drugi, z
    którym właśnie mam problemy. Mam w nim bowiem zaznaczyć jedną z 3 możliwości:
    służba odbyta, służba nie odbyta, przeniesiony do rezerwy. Nie wiem czy
    zdecydować się na drugą czy na trzecią.

  • 20. Data: 2006-05-29 10:25:11
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Piotrek napisał(a):
> [...]
    > służba odbyta, służba nie odbyta, przeniesiony do rezerwy. Nie wiem czy

    to jeszcze bardziej skomplikuję, w mojej KW jest:

    VI. ADNOTACJE O PRZENIESIENIU DO REZERWY
    1. Przeniesiony do rezerwy:
    - po odbyciu zasadniczej służby wojskowej [skreślony]
    - bez odbycia zasadniczej służby wojskowej

    andy_nek