  • 1. Data: 2006-05-28 18:00:32
    Temat: gasnica w serwerowni
    Od: "MarcinJK" <m...@d...pl>

    Witam,

    Czy jest jakas ustawa ( przepis ) nakazujacy posiadanie w pomieszczeniu
    serwerowni gasnice ?
    i jaka gasnice ?

    MarcinJK

  • 2. Data: 2006-05-28 18:17:49
    Temat: Re: gasnica w serwerowni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    MarcinJK [###m...@d...pl.###] napisał:
    > Witam,
    > Czy jest jakas ustawa ( przepis ) nakazujacy posiadanie w
    pomieszczeniu
    > serwerowni gasnice ?
    > i jaka gasnice ?

    Z przepisem się nie spotkałem, ale zadzwoń i zapytaj do Prewencji w
    najbliższej Ci Komendzie Państwowej Straży Pożarnej. Pewnie doradzą
    również jej rodzaj. Na mój gust najlepsza była by proszkowa, bo po
    pierwsze można ją stosować do urządzeń pod napięciem, a po drugie
    spowoduje możliwie najmniejsze straty materialne.

  • 3. Data: 2006-05-28 18:30:48
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > najlepsza była by proszkowa, bo po pierwsze można ją stosować
    > do urządzeń pod napięciem, a po drugie spowoduje możliwie
    > najmniejsze straty materialne.

    Są specjalne urządzenia gaśnicze do komputerów, np. takie:
    http://www.gzwm.com.pl/oferta03.php3 (2 od dołu).

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Dozwolone od lat 18 - na liczniku 63.000:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 4. Data: 2006-05-28 21:33:00
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "MarcinJK" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy jest jakas ustawa ( przepis ) nakazujacy posiadanie w pomieszczeniu
    > serwerowni gasnice ?
    > i jaka gasnice ?

    jesli chodzi o przepisy p-poz, to raczej nie ma zadnych szczegolow ktore by
    wyroznialy ten rodzaj pomieszczen od innych biuroych
    natomiast zasady budowania pomieszczen serwerowych sa w dokumentach RFC
    stosuje sie gasnice halonowe gdyz halon wypiera tlen

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 5. Data: 2006-05-28 21:36:28
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "bolo" napisał:

    > stosuje sie gasnice halonowe gdyz halon wypiera tlen

    Odchodzi się od halonu - jest szkodliwy dla środowiska.

  • 6. Data: 2006-05-29 04:44:42
    Od: "angel" <a...@t...pl>

> [...]
    > Witam,
    >
    > Czy jest jakas ustawa ( przepis ) nakazujacy posiadanie w pomieszczeniu

    § 28 rozporządzenia MSWiA z dn. 21.04.2006 r. w sprawie ochrony
    przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr
    121 poz. 1138)

    Gaśnica śniegowa (ładunek - dwutlenek węgla) >> www.2go.pl

  • 7. Data: 2006-05-29 04:51:49
    Od: "angel" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    >

    > Są specjalne urządzenia gaśnicze do komputerów

    pytanie było o gaśnicę a UGS-2x to jest tzw. urządzenie gaśnicze,
    różnica polega na tym, że tam gdzie wymagana jest gaśnica MUSI być gaśnica a
    urządzenie MOŻE być dodatkowo

    --
    www.2go.pl